Najnoviji real crime dokumentarac Netflixove produkcije streaming je hit među ljubiteljima američkih plot twistova koji su od naoko simpa beskućnika u periodu od par tjedana uspjeli od internetske viralne senzacije iz 2013. prepoznati potencijalnog psihotičnog ubojicu.
Slučaj prati pojavu nomada Caleba Lawrencea McGillvarya, koji se oslovljava samo s Kai, na prvi pogled simpatičnog beskućnika, ostavštine šezdesetosmaških lutajućih utopističkih ideja, koji je udarcima sjekirom po glavi spriječio vozača kamiona pri napadu na crnca. Slučaj su zabilježile kamere lokalne TV ekipe i od njihova reporta postao je viralan putem mreža, preko noći se prometnuvši u senzaciju i all American no hood heroja.
Vrlo zgodna sociološka analiza
No, nakon prvotnog zanosa njegovim “smash šarmom” uz svjedočenje ljudi koji su imali prilike susresti se s njegovom “energijom” i “karizmom”, površno klupko halo efekta počelo se odmatati u potpuno suprotnom smjeru. Od naoko slobodne duše koja nesputano piša po zvijezdi Julia Iglesiasa na Hoolywood Bulevaru ili po tabli na parkingu prije gostovanja pri Jimmyju Kimmelu do čovjeka bez mogućnosti koncentracije i pažnje na više od nekoliko minuta. Od čovjeka koji svira catchy akorde na akustičnoj gitari uz logorsku vatru na plaži do čovjeka čije pušenje trave i asocijalna ponašanja odlaze u sfere psihotičnog proteklo je samo nekoliko tjedana, a bizarna figura autostopera kojem su producenti Kardashiansa bili spremni ponuditi reality show o beskućnicima nomadima – postao je glavni osumnjičeni u ubojstvu 73-godišnjeg odvjetnika Josepha Galfyja.
Interesantnom metodikom retrospekcije i praćenja narativa građenog oko persone dotičnog momka, redateljica uz odličnu montažu i uporabu nekoliko dokumentarnih metoda vrlo zgodno skicira mimo Kaijeva slučaja i površnu pomamu američkih medija za senzacijama, nevezano za dubinsko novinarsko istraživanje što one zapravo nude i što stoji iza takvih senzacionalizama. Površni i nimalo suptilni, već jokerovski psihotični heroji i oduševljenost površnim medijima istima, jednak je horor kao i psihoze koje se odvijaju u glavi antijunaka ovog filma. U svakom slučaju, dokumentarac će poslužiti kao vrlo zgodna sociološka analiza s dva kraja i izostankom nevinih.
8/10