Kritika filma: BULLET TRAIN (David Leitch) – najzabavniji film godine

Ni trenutaka originalnosti, ali svi dijelovi ubačeni u ovaj rollercoaster profunkcionirali su kao rijetko kada u američkom komercijalnom filmu posljednjih godina. Uz redaljku iznimno raspoloženih glumaca koji su 'Bullet Train', unatoč dvadesetak minuta viška od dvosatnog trajanja, prometnuli u jedan od najzabavnijih filmova ove godine

Ne nasjedajte na one priglupe statističke fore koje će vam po IMDB-u i Rotten Tomatoeu sugerirati kako nova akcijska komedija s Bradom Pittom među nosećim rolama ima 55% prolaznih ocjena i kako nije nešto posebno. Takve će paušalne diskvalifikacije davati ljudi koji ga ili nisu pogledali ili im nedostaje ideje krvave zabave u životu.

“Bullet Train” je potencijalno film sa sindromom “Hudsona Hawkea”, još jednog iznimno zabavnog filma s početka devedesetih koji je, unatoč Bruceu Willisu i Andie MacDowell, komercijalno bez ikakva razloga potonuo, iako se radilo o više nego zabavnom filmu.

Plejada sjajnih glumaca

Riječ je o djelu u kojem se u jurećem vlaku nimalo nehotično nađe nekoliko plaćenih ubojica koji počinju tjeranje od stanice do stanice, ne bi li u finalnom krešendu dočekali obračun s glavnim negativcem. Motivi osvete, toliko poznati i rabljeni u japanskim borilačkim i krimi filmovima ovaj put su prevedeni i prilagođeni američkom osjećaju za produkciju. I to na iznimno komercijalan način.

Plejada sjajnih glumaca, dinamične režije i montaže, mnoštva postmodernističkih intervencija u sliku, spoj yakuza brutalnosti i američkih krimi zajebancije, dala je urnebesno zabavan i savršeni ljetni light film. Spoj Tarantinovskih i Ritchiejevskih replika i frenetične akcije s mnoštvom karaktera čija se križaljka priče raspliće prema kraju filma, dovoljan je magnet svakom ljubitelju japanskih krvavih ubijanja i američkih duhovitih dijaloga i likova.

Ni trenutka originalnosti

Redateljevi dosadašnji potpisi na Johna Wicka i Atomic Blonde nisu jamčili ništa puno doli korektan njuh za akcijske scene, međutim uz pažljivo prilagođen scenarij prema adaptaciji romana “Maria Beetle” Kotara Isake, dobili ste redaljku iznimno raspoloženih glumaca (rijetko kada ovoliko zabavni Brad Pitt u ulozi koja karikira njegov superstar i superkul status, duhoviti Aaron Taylor Johnson i Brian Tyree Henry u ulozi “braće” ubojica, potom gomila camea od Ryana Reynoldsa, Sandre Bullock do Logana Lermana i Channinga Tatuma) koji su “Bullet Train”, unatoč dvadesetak minuta viška od dvosatnog trajanja, prometnuli u jedan od najzabavnijih filmova ove godine.

Brutalnu, nasilnu, zabavnu, neozbiljnu na “Kickass” meets “Deadpool” način, akcijsku potjeru u vlaku te ganjanje mačaka i miševa na whodunit foru u kojoj nema predaha od neprestane akcije. Ni trenutaka originalnosti, ali svi dijelovi ubačeni u rollercoaster “Bullet Traina” profunkcionirali su kao rijetko kada u američkom komercijalnom filmu posljednjih godina.

Ocjena: 9/10