Od prije dva tjedna startala je nova sezona najdugovječnijeg TV talk showa na hrvatskim televizijama skupno. HTV-ov ‘Nedjeljom u 2‘ Aleksandra Stankovića je bez puno vizualnih intervencija u zadnje zatečeni prostor i diranja po špici emisije napravila jednu sadržajnu izmjenu.
Parafrazirajući voditelja, odlučio je odustati od potencijalno najgledanijeg segmenta i gostiju – političara. Jer je dvije dekade i sitno bilo dovoljno za obostrano zasićenje. U nedostatku interesantnih novih imena i beskonačnim ponavljanjima postojećih, naoko mikro potez Stankovića kroz novi koncept emisije bez političara je zapravo prvi i najzdraviji korak medijskog ozdravljenja društva.
Mediji kao prostor za kreativce, bez političkih floskula
Pokaz stava jednog od gledanijih mas medija koji bi davali prostor ljudima koji rade nešto doista vrijedno, kreativno i neinficirano floskulama, borbama za pozicije, trgovanje položajima i generalnom ljigavošću. Ili kao što je jedan pametan čovjek rekao – politikom se bave ambiciozni i netalentirani. Rijetko kada preciznije poentiranog stava. Mediji bez politike i država bez političara kao glavnih pop zvijezda i njihovih samodopadnih faca u misiji ‘bitni smo’, kakav bi to bio oporavak. Neće ga bit naravno, jasno je gdje živimo, predsjednički su izbori blizu, gledanost je bitnija od sadržaja, ali hvalevrijedna inicijativa.
View this post on Instagram
Cinični će reći da se nakon 24 godina brvljenja svih i svega i nije bilo teško odlučiti za takvu revoluciju i kockanje s gledanošću više nije ni bitno pa se isplati, ali mimo floskula da za prave stvari i poteze nikad nije kasno.
Ipak, javnost je podijeljena
U prvoj emisiji kroz centralnog gosta Mislava Malenicu, IT poduzetnika i znanstvenika kako se sam promatra, osnivača tvrtki Mindsmiths i Hrvatske udruge za umjetnu inteligenciju, pa Josipu Lisac u drugoj uz dodatke priča o simpa gay paru, tematiziralo se ljubav i individualnost, guranje po svom, ignoriranje zahtijeva obitelji, okoline, društvenih očekivanja i okruženja. Treća emisija bila je posvećena djeci i problemu porasta mentalnih bolesti kod istih, uz gosta dječjeg psihijatara iz Splita Tomislava Franića.
Odluka dolazi iz želje da se u ovom dijelu karijere fokusira na šira društvena pitanja i fenomene, ali bez politike u prvom planu. Cilj je obogatiti sadržaj emisije i dotaknuti teme koje su važne za zajednicu, ali kroz drugačiji pristup i goste. Emisija sada istražuje teme poput ljubavi, obitelji i društvenih odnosa, fokusirajući se više na next door ljude koji su vlastitim radom, idejama i primjerima pomcali neke pozitivne promjene u društvu.
View this post on Instagram
Intrigantno je kako na jednom od najčitanijih domaćih portala u svako toliko web anketa koje provode među čitateljima i na koje se javlja uzorak od par desetaka do par stotna tisuća glasača, ova promjena u vrijeme pisanja članka nalazi na dvotrećinsko, cca 65%-tno rogoborenje i negodovanje javnosti, dok ga tek trećina podržava u promjeni.
Kao i svaka novotarija ne čudi prvotni otpor, treba vremena za promjenu navika, ali je indikativno za okruženje u kojem živimo. Jezik ulice je najglasniji kad se treba reći kako su se političarima svima popeli na vrh glave, ali kad ih se praktično isključi iz ponude, odah je vapaj za istima.
Bit će zanimljivo mjerkati rezultate gledanosti i hoće li uzrokovati pad dosadašnje gledanosti, ili je tek riječ o prijelaznom periodu i klasičnoj potrebi privikavanja.
Naslovna fotografija: screenshot youtube