Kako je turska postala velesila u proizvodnji televizijskih sapunica? Kako je korejska skupina BTS pokorila svijet? Zašto su Danci najsretnija nacija na svijetu i zašto se milijuni ljudi diljem svijeta dive njihovu načinu života? Kako je IKEA istisnula ABBA-u kao brend ambasador Švedske? Zašto američki san postaje prošlost? Zašto radije kupujemo njemačke automobile i francusku modu? Po čemu je Hrvatska najprepoznatljivija u svijetu? – to su samo neka od pitanja na koje odgovara nova knjiga Strateško komuniciranje država sveučilišnog profesora Bože Skoke.
Čim se pojavila u javnosti izazvala je veliku pozornost, a rado je čitana i u akademskoj zajednici, među diplomatima i komunikacijskim stručnjacima, kao i u široj javnosti. Tako je i promocija knjige, koja je održana u Kaptol Boutique Cinema, bila prvorazredni društveni događaj koji je okupio mnogobrojne uglednike iz svih sfera života, osobito komunikacijskog svijeta, kreativne industrije, diplomacije i akademskog svijeta.
Na konferenciji su sudjelovali vodeći hrvatski stručnjaci
Tijekom trosatne konferencije posvećene javnoj diplomaciji i imidžu Hrvatske, koju su organizirali njemačka zaklada Hanns Seidel i Edward Bernays Visoka škola za komunikacijski menadžment, izmjenjivali su se vodeći hrvatski stručnjaci na ovom području, koji su odreda hvalili knjigu i Skokin doprinos razvoju strateškog komuniciranja država u ovom dijelu Europe, ali su ponudili i vlastito viđenje jačanja imidža Hrvatske u globalnom svijetu.
Tako su u prvom dijelu konferencije, o autoru i knjizi govorili Gordan Grlić Radman, ministar vanjskih poslova i europskih integracija; dr.sc. Damir Jugo, dekan Bernaysa; Aleksandra Markić Boban, voditeljica ureda Hanns Seidel Stiftunga u Zagrebu; prof. dr. Igor Vidačak i dr. sc. Hrvoje Jakopović, s Fakulteta političkih znanosti; prof. dr. sc. Doris Peručić s Edward Bernays visoke škole; komunikacijski stručnjak Davor Bruketa, te bivši ministri vanjskih poslova dr. sc. Vesna Pusić i Davor Ivo Stier.
Na konferenciji posvećenoj jačanju brenda Hrvatske govorili su prof. dr. sc. Dubravka Sinčić Ćorić, profesorica na Katedri za marketing Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i voditeljica Radne skupine Predsjednice RH za razvoj identiteta i brenda RH (2018. – 2019.); dr. sc. Mladen Andrlić, veleposlanik Republike Hrvatske u Mađarskoj i bivši ravnatelj Diplomatske akademije MVEP RH; dr. sc. Daniela Angelina Jelinčić, znanstvena savjetnica u Institutu za razvoj i međunarodne odnose; doc. dr. sc. Katarina Miličević, pročelnica Odjela za turizma Edward Bernays visoke škole u Zagrebu i profesorica na Sveučilištu u Ljubljani; Tomislav Gugo, voditelj Odjela za javnu diplomaciju i kulturne odnose pri veleposlanstvu Kraljevine Danske u Hrvatskoj; dr. sc. Dejan Gluvačević, pročelnik odjela za komunikacije Edward Bernays visoke škole u Zagrebu i dr. sc. Miro Kovač, bivši ministar vanjskih i europskih poslova RH, povjesničar i diplomat.
Knjiga analizira fenomen javne diplomacije
Inače, “Strateško komuniciranje država” je knjiga koja u dva dijela analizira države kao komunikacijske subjekte, odnosno fenomen javne diplomacije, nacionalnog brendiranja i međunarodnih odnosa s javnošću te donosi primjere dobre prakse iz cijelog svijeta. Dok je u prvom dijelu naglasak na teoriji i praksi ovog interdisciplinarnog područja s mnogobrojnim studijama slučaja, drugi (urednički) donosi radove dvadesetak gostujućih autora vodećih hrvatskih stručnjaka koji pišu o područjima primjene te hrvatskim iskustvima.
Nakladnik knjige je Synopsis (Zagreb – Sarajevo), a sunakladnici Plejada i Edward Bernays visoka škola za komunikacijski menaždment iz Zagreba. Autor naslovnice je Vladimir Resner, a dizajn knjige potpisuje Bruno Abramović.