Petak, 22 ožujka, 2024

Boris Kovaček: WMF širi optimizam i kreativnost u ovim čudnim vremenima!

U nekim zemljama su upravo eventi pokretač pozitivnih promjena, poligoni za istraživanje ili poticaj na cijepljenje, ističe izvršni direktor i producent Weekend Media Festivala, najavljujući bogat program na najiščekivanijem vikendu u godini

Četrnaesti Weekend Media Festival tek što nije počeo, u četvrtak će se u Rovinju okupiti regionalna medijska elita.



Program je izrazito bogat, a o tome što nas sve očekuje te kako je bilo kreirati ovogodišnji WMF nakon jednogodišnje stanke uzrokovane pandemijom, razgovaramo s izvršnim direktorom i producentom najiščekivanijeg vikenda u godini Borisom Kovačekom.

 

 
 
 
 
 
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Objavu dijeli 𝗪𝗲𝗲𝗸𝗲𝗻𝗱 𝗠𝗲𝗱𝗶𝗮 𝗙𝗲𝘀𝘁𝗶𝘃𝗮𝗹 (@weekendmediafestival)

Mimo hashtaga #ziviozivot koji naslućuje na reference preživljavanja svih efekata korona pandemije, koji su smjerovi ovogodišnjeg WMF-a?

Ovogodišnji Weekend slažemo u čudnim vremenima koja su opterećena pesimizmom i problemima. Ideja iza našeg projekta je optimizam i kreativnost u svakoj situaciji tako da smo se toga držali i ove godine. Vrijeme koje smo imali za realizaciju ovogodišnjeg Weekenda je gotovo prepolovljeno, ali kvaliteta programa je ostala na zavidnoj razini. Spomenut ću samo neka imena koja dolaze: Manfred Spitzer, Goran Bogdan, Pete Radovich dovodi neke od najpoznatijih sportskih novinara i menadžera na svijetu.

Iz televizijskog svijeta dolaze najpoznatija regionalna imena poput Zorana Kesića, Jovane Joksimović i Zorana Šprajca, zatim tu su i najjači influenceri poput Elle Dvornik, Marijane Batinić, ali i Nikola Dujmović iz Spana i Ivan Burazin iz Infobipa. Posebno me veseli panel na kojem i sam sudjelujem – “Kako festivali mijenjaju destinacije”, na kojem okupljamo organizatore nekih od najvećih festivala u regiji: Exita, Sarajevo Film Festivala i Ultre.

U našem društvu, odgovornost pojedinca kao privatnog lica gotovo da ne postoji, a profesionalci, u ovom slučaju event organizatori, moraju brinuti o posljedicama svojih postupaka, svom renomeu i, na kraju krajeva, svom businessu

Eventi kao pokretači pozitivnih promjena

Zvuči pomalo i šezdesetosmaški i utopijski ili samo nužno optimistično? Kakav je Vaš stav prema odnosu event industrije i menadžmenta prema svim zbivanjima u vrijeme pandemije. Uz naravno jasno poštivanje preporučenih sigurnosnih mjera. Jasno je da život ne treba stati, ali… ima li mjesta za ali?

ALI je uvijek tu. Niti jedan pametan event organizator ne želi biti problem zajednici u kojoj djeluje. Dapače, u nekim zemljama su upravo eventi pokretač pozitivnih promjena, poligoni za istraživanje ili poticaj na cijepljenje. Često se event industrija uzima kao neka egzotična grana koja nam ne treba, a pri tome se zaboravlja da je svatko od nas u nekom trenutku event manager.

 

 
 
 
 
 
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Objavu dijeli 𝗪𝗲𝗲𝗸𝗲𝗻𝗱 𝗠𝗲𝗱𝗶𝗮 𝗙𝗲𝘀𝘁𝗶𝘃𝗮𝗹 (@weekendmediafestival)

Svatko je organizirao svoj rođendan, pozvao prijatelje na putovanje, organizirao svadbu, a nažalost i sprovod. Sve to su eventi i kada ih organiziraju profesionalci, tada se uvjeti mogu kontrolirati. U našem društvu, odgovornost pojedinca kao privatnog lica gotovo da ne postoji, a profesionalci, u ovom slučaju event organizatori, moraju brinuti o posljedicama svojih postupaka, svom renomeu i, na kraju krajeva, svom businessu.

Svake je godine WMF krcat zanimljivih profesionalaca iz raznih medijskih područja. Tko su ovogodišnji magneti za medijske profesionalce?

Uz spomenutog Manfreda Spitzera, tu je i masa profesionalaca čija imena ne moraju puno značiti javnosti, ali su važna za profesionalce koji dolaze na Festival. Primjer, predavanje o tome kako osvojiti Lava u Cannesu, koje će održati ovogodišnji dobitnici, može biti izuzetno zanimljivo. Ili pak, predavanje o web shopovima koje će održati predstavnik vodeće tvrtke u industriji. Dolazi nam i Zlatko Dalić, Ivica Kostelić, ali i akademici poput Igora Rudana, Davora Miličića; govorit će se o umjetnoj inteligenciji, ali i o aktivizmu i želji za vječnim životom. Cijeli program ovogodišnjeg Weekenda možete pogledati na www.weekend.hr.

Weekend Media Festival: Svi panelisti i teme o kojima će se razgovarati

Rovinj je svojom ljepotom dao završni touch

Prije polujubilarne petnaestice, ako se možete prisjetiti zametka ideje Festivala. Kako i s kojom idejom i niti vodiljom i pod kojim uvjetima ste pokrenuli Weekend Media Festival?

Bilo je to sada već davne 2008. kada nije postojala regionalna medijska scena, a informacije o industriji u susjednim zemljama dobivali smo na kapaljku. Tomo je postao direktor produkcijske kuće u kojoj smo tada radili i počeo ići na festivale poput Cannesa ili Picnica na kojima su se ljudi iz regije družili i razmjenjivali iskustva. Shvatio je da je regionalni festival potreban ne samo medijima nego i svim kreativnim industrijama i tako je nastao Weekend.

Veliki doprinos Festivalu svake godine donosi Pete Radovich koji svojim idejama i savjetima pomaže da održimo svjetski relevantnu razinu

Ime je došlo nekako samo od sebe, a prostor smo otkrili jer smo kao event agencija radili veliko otvaranje nove tvornice u Kanfanaru, pa je bilo logično da postoji stara koja je postala i naš dom. Adris je prepoznao našu ideju, a Rovinj svojom ljepotom dao završni touch uspjehu projekta. Festival, kao i sve naše projekte radimo na način da bi i sami na njih došli. Zapravo, Weekend je zamišljen na principima glazbenog festivala gdje ideš od stagea do stagea u ovisnosti što želiš čuti. Tako je i s našim predavaonicama i predavanjima. Naravno, sve je zabavno i vrhunski pripremljeno, a produkcija Weekenda postala je pokretač trendova i benchmark u event industriji.

 

 
 
 
 
 
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Objavu dijeli 𝗪𝗲𝗲𝗸𝗲𝗻𝗱 𝗠𝗲𝗱𝗶𝗮 𝗙𝗲𝘀𝘁𝗶𝘃𝗮𝗹 (@weekendmediafestival)

Je li, osim korona godine, dosad bilo kriznih trenutaka ili je prošlost i povijest Weekend Media Festa uglavnom retrospekcija highlightova? Ako možete iz vlastite perspektive prisjetiti se nekih od Vama najdražih trenutaka Festivala i gostiju za koje mislite da su svojim sudioništvom posebice dizali vrijednost WMF-a…

Rasli smo i u krizi 2009., a kako izgleda preživjeli smo i ovu groznu 2020. pod velikim pritiskom bili smo na 10. izdanju festivala jer smo sami sebi željeli pokloniti najbolji Weekend ikad. Velika torta i okupljanje ekipe koja je radila Weekend sve ove godine ostao mi je kao jedan od najljepših trenutaka u životu. Veliki doprinos festivalu svake godine donosi Pete Radovich koji svojim idejama i savjetima pomaže da održimo svjetski relevantnu razinu.

 

 
 
 
 
 
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Objavu dijeli 𝗪𝗲𝗲𝗸𝗲𝗻𝗱 𝗠𝗲𝗱𝗶𝗮 𝗙𝗲𝘀𝘁𝗶𝘃𝗮𝗹 (@weekendmediafestival)

Bilo je jako puno zanimljivih predavača i gostiju, a jedan od meni najzanimljivijih  Shawn Paces Costner iz JayZ-ove agencije za talente. Predavanja Saše Savića također su mi ostala u sjećanju, a moj prijatelj Nebojša Taraba koji je ostao bez glasa netom prije panela koji je trebao voditi pa ga je ‘sinkronizirao’ Branko Đurić Đuro je svakako jedan od trenutaka kojih se uvijek rado sjetim.

A što se tiče biznis sfere i reperkusija Festivala na one kojima se obraća? Osim što se u neformalnim atmosferi dogovaraju poslovi i širi znanje među kolegama i znalcima iz svijeta medijske industrije, koje su sve konkretne i praktične koristi Weekend Media Festivala za sudionike?

Ono što mi želimo postići jest da gosti s Weekenda odu nadahnuti i inspirirani. Ne samo znanjem koje su skupili, nego i pristupom poslu koji bi trebao biti užitak. Opuštena atmosfera i mogućnost kontakta sa bilo kim iz regije, razgovori o različitim pogledima na budućnost industrije ono su što krasi naš Festival i u čemu uživam. Nadam se da se tako osjećaju i naši gosti.

Koji je sistem i princip sudjelovanja na Festivalu? Organizatori zovu sudionike i sudionici uplaćuju kotizacije za sudjelovanje ili? Je li Festival slobodan za javnost ili je u neku ruku zatvorenog tipa za zainteresirane profesionalce?

Postoje razne industrije koje sudjeluju na Festivalu i pristup je različit. Mi smo medijski festival i jako nam je važno da svi relevantni mediji budu prisutni. Isto tako, važni su nam inovatori i lideri u svojim industrijama. S njima kreiramo program. Gosti Festivala dolaze iz najšireg spektra kompanija koje svojim zaposlenicima osiguravaju akreditacije.

Svaka godina je posebna i donosi neki drugi izazov

Koliko je zahtjevna organizacija WMF-a s pozicije izvršnog direktora i producenta? Što sve Vaš posao konkretno obuhvaća, koliko je zahtjevan, a koliko Vam je sada već lakše nakon toliko godina? Je li riječ o sezonskom ili cjelogodišnjem poslu s Vaše strane?

Kao suvlasnik i izvršni direktor uključen sam u sve dijelove organizacije, a moj posao je da sve ide prema planu i da svi znaju svoje obaveze. S druge strane ,kao izvršni producent zadužen sam da sve što smo dogovorili nađe svoje mjesto na Festivalu. Svi elementi uređenja i sva oprema kao i svi djelatnici moraju biti dogovoreni na vrijeme i dio su matrice operacija kojima upravljam. S godinama smo razvili procedure i organizacijsku strukturu kojom je lakše upravljati pa mi je svake godine sve lakše. Ipak, svaka godina je posebna i donosi neki drugi izazov. 

 

 
 
 
 
 
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Objavu dijeli 𝗪𝗲𝗲𝗸𝗲𝗻𝗱 𝗠𝗲𝗱𝗶𝗮 𝗙𝗲𝘀𝘁𝗶𝘃𝗮𝗹 (@weekendmediafestival)

Bez otkrivanja poslovnih tajni, naravno, ali kako se za Festival tog tipa zatvara organizacijska i financijska struktura? Jesu li partneri dostatni za break even ili je neka druga konstrukcija u pitanju?

Nije nikakva tajna i jasno je od čega ‘živimo’, a to su sponzori i akreditacije. Balans između prihoda i rashoda, odnosno ulaganja u produkciju ključan je za dugoročne projekte. Naša filozofija je da na Weekendu sve mora biti na svjetskoj razini, i to ima svoju cijenu. S druge strane, većina partnera s nama je od prvog izdanja Festivala, a broj posjetitelja rastao je sve do 2020. To nam govori da je naš pristup ispravan.

Želimo raditi projekte na koje bi i sami željeli otići i koji bi mogli preživjeti u Londonu, Miamiju ili Dubaiju

Koliko WMF doprinosi brendiranju Istre kao poslovno zanimljive lokacije i imate li možda informacije koje su neki od većih poslova i suradnji sklapani na Weekend Media Festivalu koji su post festum mijenjali industriju kojoj se obraćaju kako nacionalno tako moguće i u regiji?

Od našeg dolaska u Rovinj pa do danas mnogo toga se promijenilo. Ne mogu reći da smo mi zaslužni za te promjene, ali svakako smo bili kotačić u tom procesu. Rovinj je jedna od rijetkih destinacija koja ima jasnu strategiju u koju se vrlo dobro uklopila filozofija naše kompanije pa i sam Weekend. Naime, sve što mi u Pepermintu radimo relevantno je na svjetskom tržištu. Od Garden Festivala, preko Gentleman Jacks Barber Shopa pa do Weekenda. Želimo raditi projekte na koje bi i sami željeli otići i koji bi mogli preživjeti u Londonu, Miamiju ili Dubaiju.

 

 
 
 
 
 
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Objavu dijeli 𝗪𝗲𝗲𝗸𝗲𝗻𝗱 𝗠𝗲𝗱𝗶𝗮 𝗙𝗲𝘀𝘁𝗶𝘃𝗮𝗹 (@weekendmediafestival)

Koja je projekcija razvoja i budućnosti održavanja festivala ako nije nešto tako nezahvalno pitati s obzirom na svjetske trendove i činjenice da je korona, htjeli ne htjeli, ostavila trag funkcioniranja kako svjetskog turizma, ekonomije, tako i medija…

Već sada mogu reći da tržište treba Festival poput našeg. Isto tako, siguran sam da eventi nikada neće nestati jer su neophodni kako za kulturu, tako i za business i naravno druženje. Toliko puta u poslu sam bio siguran u nešto što se nije dogodilo tako da mi je čudno da ovo pišem, ali valjda je i to zato što sam nepopravljivi optimist.

Živio život: Poznata najzvučnija imena 14. Weekend Media Festivala

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime