Utorak, 26 ožujka, 2024

Jasenka Barbarić: Potrošači moraju biti svjesni kakvu hranu unose u sebe, pogotovo djeca!

Kod potrošača nastojimo podići svijest o domaćoj proizvodnji u kontekstu kvalitete hrane, održivog razvoja hrvatskog sela i podizanje kvalitete življenja. Važno je što ostavljamo budućim generacijama i na to treba misliti svaki dan u 2023 i nadalje, ističe brend menadžerica u tvrtki Belje plus d.o.o

Iza nas je jedna u nizu zahtjevnih godina, u kojoj smo kao potrošači svjedočili promjenama na lokalnom i globalnom tržištu, ali i sve većim promjenama potrošačkih navika. Pandemija koronavirusa, ali i razdoblje nakon nje, ponovno su u središte pozornosti stavili ono što je najvažnije te postajemo više nego ikada svjesni i orijentirani prije svega na naše zdravlje, a onda shodno tome i na odabir zdravije i kvalitetne hrane. Osim toga, održivost poslovanja se nametnula kao prioritet, jednako kao i briga za okoliš. 



Jasenka Barbarić, uspješna brend menadžerica u tvrtki Belje plus d.o.o., zadužena za brendove Kravica Kraljica i ABC sir, na početku 2023. godine otkriva nam u čemu je tajna uspješnosti tvrtke i brendova kojima upravlja te što nju osobno pokreće da svakakodnevno svijet u kojem živi i radi čini boljim i održivijim mjestom. 

Obično je ovo doba kad se sumira protekla godina i donose odluke za godinu koja je upravo započela. Jeste li Vi osobno ostvarili sve što ste planirali te koji su planovi i želje za 2023. godinu?

Na sreću moram priznati da sve što sam planirala u prošloj godini sam i ostvarila. Inače, imam kratkoročne i dugoročne planove – osobno i poslovno, ali općenito, sve što planiram i ostvarim. Planove i želje za 2023. godinu sam već odredila unaprijed, tako da nisam od onih koji planiraju i ostvaruju zadano pet do dvanaest. Ako se i dogodi da nešto ne ostvarim u toj mojoj “zacrtanoj” godini, zato ih ostvarim u idućoj – jednostavno tako funkcioniram od svoje punoljetnosti.

Svi se moramo čim prije informirati i uključiti u ekološke akcije

Jedna od najčešćih novogodišnjih i životnih odluka jest da budemo dobri ljudi, što podrazumijeva i brigu za okoliš. Koliko je Vama osobno to važno, te što poduzimate kako bismo budućim generacijama ostavili što čišći planet?

Osobno mi je vrlo važna briga o okolišu, jer dobrobit ljudi i svih živih bića ovisi upravo o dobrim uvjetima prirodnog okruženja u kojem žive. Ako se o tome ne brine, okoliš postaje zagađen što šteti zdravlju ljudi i životinja. Buduće generacije možda neće moći uživati u određenom prirodnom okruženju zbog potpunog uništenja ili iz razloga što je izuzetno zagađen. Globalne ekološke akcije i inicijative polako mijenjaju svijest o važnosti brige za okoliš, ali da bi budućim generacijama ostavili što čišći planet, svi se moramo čim prije informirati te još brže uključiti te na kraju i aktivirati.

 Tetra Pak® ambalaža ,u kojoj se nalaze Kravica Kraljica proizvodi, može se koristiti na razne načine, ali i reciklirati u nove proizvode. Osim što je napravljena od materijala koji su najvećim dijelom na biljnoj bazi, ona se lako pretvori u mini kućicu za ptice, teglu za manje biljčice, spremnik školskog pribora i slično

Nakon pandemije prilično su nam se promijenile potrošačke navike te su mnogi više nego ikada orijentirani prije svega na zdravlje, odabir zdravijih i svježih obroka u održivijoj ambalaži. Zbog sveopćih poskupljenja, tu je i želja za uštedama unutar kućanstva koje ne treba zanemariti. Koje nove navike ste Vi usvojili i što Vam je pritom važno?

Nedavno smo kao obitelj shvatili da je rješenje ovog problema zapravo prilično jednostavno. Prvo i osnovno pravilo jest više puta iskoristiti ambalažu koja dolazi s proizvodom koji smo kupili. Možda najbolji primjer je upravo Tetra Pak® ambalaža u kojoj se nalaze Kravica Kraljica proizvodi, te koja se može koristiti na razne načine, ali i reciklirati u nove proizvode tamo gdje postoji sustav odvajanja otpada.

Osim što je napravljena od materijala koji su najvećim dijelom na biljnoj bazi, ona se lako pretvori u mini kućicu za ptice, teglu za manje biljčice, spremnik školskog pribora i slično. Internet je prepun ideja pa predlažem svima da se brzopotezno informiraju o tome kako ambalažu iskoristiti više puta i tako uštedjeti, ali još važnije – sačuvati okoliš. Na kraju upotrebe u kućanstvu Tetra Pak ambalažu potrebno je odložiti u odgovarajući spremnik za otpad kako bismo omogućili njenu reciklažu.

Prvi smo u Hrvatskoj koji smo lansirali ovakvu posebnu ambalažu

Mnogo korisnih informacija o održivosti na svojim stranicama nudi upravo Tetra Pak, vodeća svjetska kompanija u proizvodnji rješenja za pakiranje prehrambenih proizvoda. Kako je došlo do ovog hvalevrijednog projekta i što biste voljeli da potrošači najviše nauče kada je riječ o odgovornom pakiranju proizvoda?

Prvi korak Kravice Kraljice je bio odgovorno ponašanje prema okolišu. Stoga smo u suradnji s tvrtkom Tetra Pak odabrali pakiranja koja su proizvedena od 82% materijala na biljnoj bazi. Prelaskom na plastiku na biljnoj bazi ugljični otisak naših pakiranja smanjen je za 18%, što certificiraju oznake na našoj ambalaži na što smo posebno ponosni. Biljke od kojih je najvećim dijelom proizvedena naša ambalaža (drvo i šećerna trska), osim što su obnovljivi izvori, one svojim rastom iz zraka uklanjaju CO2.

Odličan primjer na tržištu je trajno i svježe mlijeko te vrhnje za kuhanje domaće marke Kravica Kraljica na čijoj je ambalaži jasno istaknuto da je napravljena od 82 posto materijala biljnog porijekla. Ovaj brend je prvi na hrvatskom tržištu lansirao ovakvu vrstu posebne i hvalevrijedne ambalaže. Od čega je napravljen karton Kravica Kraljica ambalaže, a od čega čep i zaštitni slojevi pakiranja i zašto je to važno?

U pravu ste, bili smo prvi u Hrvatskoj koji smo lansirali ovakvu posebnu ambalažu koja je napravljena od 64% kartona od drveta i 18% plastike na bazi šećerne trske – što čini ukupno 82% materijala na biljnoj bazi. Drvo i šećerna trska, osim što su obnovljivi izvori, oni svojim rastom iz zraka uklanjaju CO2.

Iako čepovi na Tetra Pak ambalaži Kravica Kraljica proizvoda izgledaju identično kao oni napravljeni od plastike fosilnog podrijetla, oni su napravljeni od plastike dobivene preradom šećerne trske. Da još bolje vizualno pojasnimo, na priloženoj edukativnoj Infografici saznajte kako se dobiva plastika od šećerne trske koja se koristi za izradu Tetra Pak ambalaže Kravica Kraljica proizvoda.

Kravica Kraljica je domaći proizvod baziran na mlijeku baranjskih farmi i proizvođača. U samo godinu dana od lansiranja, proglašen je najbrže rastućim brendom na hrvatskom tržištu, a osvojio je i nagradu Effie za izvanredno tržišno komuniciranje u segmentima kreativnosti, strategije i postignutih rezultata kampanje. U čemu je tajna uspješnosti ovog brenda i po čemu se razlikuje od drugih brendova u istoj kategoriji proizvoda?

Tako je, Kravica Kraljica proizvodi nastaju od 100% hrvatskog mlijeka koje dolazi s farmi Belja i farmi kooperanata diljem Slavonije i Baranje. Belje je jedina velika mljekara u Hrvatskoj koja ima vlastite farme mliječnih krava i u svom sustavu primjenjuje sljedivost “Od polja do stola”.

Vjerovali smo da je došlo vrijeme za jedan suvremeniji, ekološki osvješteniji, urbaniji i zabavniji brend na mljekarskoj sceni… Znali smo da ulazimo na situirano tržište, što nam je dalo slobodu da budemo drugačiji, suvremeniji, dizajnerski prihvatljiviji novom dobu i novim potrošačima – odlučili smo se odmaknuti od uobičajene percepcije Slavonije.

Identitet brenda je prije svega “funky” izgled gdje su dizajni oblikovani u izričaju natrona i reciklirajućih materijala, te suvremenog izričaja s velikim odmakom od očekivanog (Slavonija, Baranja, selo, pašnjaci, …) i upravo to brend čini jedinstvenim i prepoznatljivim. Ambalažu smo željeli učiniti zabavnom i poučnom, a posebno smo željeli istaknuti njezinu održivost.

Kod potrošača nastojimo podići svijest o domaćoj proizvodnji u kontekstu kvalitete hrane, održivog razvoja hrvatskog sela i podizanje kvalitete življenja. Smatramo da bi to i potrošačima trebala biti najvažnija stavka jer ono što unosimo u sebe treba biti kvalitetno

Potrošači moraju voditi računa o tome da kupuju i konzumiraju kvalitetno

Na što bi najviše potrošači trebali paziti pri kupnji i odabiru proizvoda u današnje vrijeme kada na tržištu zaista ima veliki izbor pa se nerijetko teško snaći i odabrati najbolje?

Kod potrošača nastojimo podići svijest o domaćoj proizvodnji u kontekstu kvalitete hrane, održivog razvoja hrvatskog sela i podizanje kvalitete življenja. Smatramo da bi to i potrošačima trebala biti najvažnija stavka jer ono što unosimo u sebe, posebice i ako je riječ o proizvodima za obiteljskim stolom koje konzumiraju i djeca, treba biti kvalitetno.

Svatko od nas odlučuje kome će vjerovati, a osim kvalitete, tu je riječ i o naporima za očuvanje okoliša. Dobra je stvar to što zasluženi certifikati, poput onih koji se nalaze na našim proizvodima, potrošačima jasno daju do znanja što kupuju jer tako nije moguće lažirati.

Iskusna ste marketing i brand menadžerica sa zavidnom karijerom; kako gledate na svoju dosadašnju karijeru? Što biste naglasili kao najveće postignuće i uspjeh?

Moram priznati da sam vrlo zadovoljna dosadašnjim poslovnim putem, tj. karijerom, od samih početaka pa do danas. Ukupno imam 19 godina iskustva u marketingu, i na to sam vrlo ponosna. Kao jedno od najvećih postignuća iz, primjerice, 2012. godine, mogu navesti vlastitu ideju i recepturu jedne sasvim nove kategorije – svježih sireva s dodacima kao što su vlasac, paprika i mladi luk. Također, i osmišljavanje haljine od ambalažnog materijala koja se zvala Grčka ljepotica, što je bilo 2015. godine. Najviše se ponosim na lansiran projekt u 2017. – ‘Chia jogurt’, gdje smo napravili revoluciju u totalno novoj mliječnoj kategoriji i bili prvi u tome.

Koji su Vam osobno najveći izazovi te što biste voljeli još ostvariti u svojoj karijeri, a dosad niste?

Osobno mi najveći izazov kako poslati vlastito dijete na sportski studij u Ameriku, kojoj je to želja od malih nogu. Poslovno u protekle dvije godine najveći izazov mi je bio projektni zadatak kreiranja novog brenda Kravica Kraljica koji je bio vremenski uvjetovan na samo tri mjeseca pa je cjelokupan tim dao sve od sebe kako bi se postavljeni cilj realizirao. Baš smo se, kako se kaže, polomili, ali ubrzo se vidjelo da se takav trud isplati, a to su – što je najvažnije – u rekordnom roku prepoznali i hrvatski potrošači.

Želimo Vam sretnu i uspješnu 2023. godinu! Što Vi sebi naviše želite te gdje biste se voljeli vidjeti za 10 godina?

Ono što je svima, vjerujem, najvažnije to želim i sebi –  zdravlje. I vama želim sretnu i uspješnu novu 2023.godinu te da smo svakim danom svi bolji prema sebi i prema drugima, a naravno i okolišu. Važno je što ostavljamo budućim generacijama i na to treba misliti svaki dan u 2023 i nadalje.

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime