Petak, 22 ožujka, 2024

Juraj Šebalj: Uvođenje strujnih automobila je politička odluka manjine!

Strujni automobili su jednostavniji i čišći, ali infrastruktura i proizvodnja struje nisu spremni trenutačno za takav izazov. Bar ne tako brzo, ističe najpoznatiji hrvatski vozač rallyja

Uloviti Juraja Šebalja je doslovno lov kojota na pticu trkačicu bez poznatog kmiii kmiii. Brzina kojom čovjek ulazi u nove projekte je teško prepričljiva.



Kako je Jeremy Clarkson trademark auto moto industrije u svijetu, tako je Šebalj postao sinonim i komunikator, lice za ovaj prostor. Njegovih 5 minuta je doslovno 5 sekundi, brzo i točno.

 

 
 
 
 
 
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Objavu dijeli Juraj Šebalj (@juraj_sebalj)

Uz Niku Pulića za ranije generacije, ime Juraja Šebalja je medijski najviše prepoznatljivo kada govorimo o stručnjaku za sve vrste auto moto industrije. Koliko se dugo ili kratko bilda taj status i koje su korijeni osim petnaestogodišnjih pobjeda na brojnim nacionalnim i regionalnim rallyjima?

Znate, postoje djeca kojoj količina autića u djetinjstvu nikada nije bila dovoljna. Nikad se nisam zapravo prestao igrati s njima. Radim i neke druge poslove, a ovo shvaćam kao hobi i igru. Vozim utrke, pratim automobilsku industriju i u budućnosti ću se ozbiljnije pozabaviti aspektom sigurnosti prometa.

Društvene mreže su dio alata

Povlači li sav taj medijski angažman i snaga na društvenim mrežama određene odgovornosti?

Treba u svemu imati mjeru. Društvene mreže su dio alata koji mi je omogućio izraziti se. Nekad su to bili samo TV i novine, ali su društvene mreže puno bliže i direktnije, a to publika voli. Ako me netko želi pitati nešto, jednostavno klikneš i pitaš. I ja odgovorim.

 

 
 
 
 
 
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Objavu dijeli Juraj Šebalj (@juraj_sebalj)

Na globalnoj razini sinonim za auto moto svijet su Jeremy Clarkson i Top Gear – ima li analogije između uloge na nacionalnoj i regionalnoj razini između TV-a i web/video Vašeg angažmana?

I da i ne. Jeremy ima puno širi repertoar od mene. Evo sad radi poljoprivrednu emisiju u svom stilu. Ja sam sportaš i tu dobro prolazim kod publike, ali sam još na početku. Relativno se kratko bavim aktivnim (5 godina) snimanjem priloga o automobilima, tako da je to još sve friško.

Tko je kriv?

Aktualni projekt u suradnji sa 24 sata je web serijal “Tko je kriv”, analiza prometnih nesreća. Izvor materijala je potencijalno nepresušan. Ili? Možete li nam u nekoliko rečenica predstaviti projekt?

“Tko je kriv” je samo jedan od mojih formata. Internet je divno mjesto i publika ti odmah kaže što voli, a što ne. Kada osjetiš tu vibru, onda si zaista uspio. Uz Auto market, gdje jednom tjedno recenziram automobile, u suradnji sa 24 sata pokrenut je i ovaj projekt koji možda nije toliko atraktivan, ali svakako edukativan, a to je jako važno. Komentiramo prometne nesreće, zašto i kako se nešto dogodilo i što možemo napraviti kako bismo ih spriječili.

 

 
 
 
 
 
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Objavu dijeli Juraj Šebalj (@juraj_sebalj)

Prije toga je bio projekt s „vrištanjem zvijezda“. Bez otkrivanja poslovnih tajni naravno, ali je li off the record bilo anegdota koje su za prepričati i tko je ostavio najbolji dojam kao najpoželjnija suvozačica ili suvozač?

Bilo je tu svega. To je zapravo mali reality show, u kojem ništa nije fingirano. Dalibor Petko je glavni krivac kao probni gost koji je povraćao nakon nekoliko krugova. Pogledali smo snimljeni materijal i zaključili da je to sjajno.

Kako se pandemija odrazila na auto industriju u svijetu, a kako kod nas? Pad prodaje, novi trendovi…?

Ne dobro. Trenutačno nedostaju čipovi, a novi automobili su ih prepuni. Materijal poskupljuje, transport, automobili se proizvode na svim krajevima svijeta u kojima je situacija s koronom šarena. Neki automobili su spremni za isporuku, neki se čekaju godinu dana. Dakle, kaos.

Je li tijekom Vaše aktivne rally karijere i natjecateljskog dijela bilo po život opasnih situacija?

Direktno ne. Nisam imao teških nesreća i bilo bi dobro da tako i ostane. Iako je stupanj sigurnosti danas relativno visok, riječ je o sportu koji je nepredvidiv, a to mu svakako daje svoju draž.

Loš suvozač

A u normalnim cestovnim prometima? Dogodi li se ikad grdih i “za dlaku” situacija?

Ne. Pazim kako vozim i pazim na druge, ali ne mogu utjecati na druge. Recimo da sam u otvorenom prometu ranjiv isto koliko i na natjecanju.

Kakvi su Hrvati/Hrvatice vozači/ce? Postoje li neke adekvatne procjene ili je sve do dojma? Kad god malo padne kiša, Zagreb, Rijeka, Split – nema dana da ne vozim i ne vidim po nekoliko prometnih nesreća, kao da zaborave voziti…

Problem je što puno vozača nisu spremni za takve uvjete. Sve je ok kada je suho i sunčano, ali noć i kiša predstavljaju problem i tu treba puno više iskustva. To ti je kao plovidba mirnim i uzburkanim morem. Automobili su danas moderniji i sigurniji, no treba još vremena proći da autonomna vožnja zavlada u većini. To će biti dobro.

 

 
 
 
 
 
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Objavu dijeli Juraj Šebalj (@juraj_sebalj)

Kakav je Juraj Šebalj kao suvozač? Ako je ikad 🙂. Prigovara li ili je skuliran i nasmijan?

Loš, ima malo ljudi kojima vjerujem.

U Hrvatskoj se automobilska industrija, čini se, veže uz Matu Rimca i njegove poslovne uspjehe. Postoji li još išta osim toga vrijedno spomena po Vašem mišljenju?

Ima puno malih tvrtki koje rade za automobilsku industriju, ali osim Rimca, nemamo tako kompletnu firmu.

S obzirom na kulturološko podneblje i tradicionalnu sklonost određenih krajeva zemlje vinu i drugim alkoholima, treba li u prometu tolerirati ikad išta iznad 0 promila?

To je teško pitanje. 0% alkohola nije ništa promijenilo koliko znam.

 

 
 
 
 
 
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Objavu dijeli Juraj Šebalj (@juraj_sebalj)

Infrastruktura i proizvodnja struje nisu spremni

Jesu li automobili koji se ne pokreću na dizelsko i benzinsko gorivo budućnost autoindustrije i ako jesu, koja je procjena mogućeg switcha na globalnoj razini?

Uvođenje strujnih automobila pod krinkom ekologije je politička odluka manjine koja će biti nametnuta većini. Da, strujni automobili su jednostavniji i čišći, ali infrastruktura i proizvodnja struje nisu spremni trenutačno za takav izazov. Bar ne tako brzo.

A ove razne “bespilotne” cestovne letjelice i testovi – od Tesle nadalje. Kolika je (ne)sigurnost voziti prometom u programiranim automobilima bez vozača. Je li to još uvijek Blade Runner budućnost s pozicije masovne upotrebe i ograničeno samo za neke test poligone po Americi ili se u tom smjeru može razvijati?

Može se itekako razvijati. Tehnologija postoji i dobro funkcionira, ali je opet problem u infrastrukturi – prometnicama koje nisu prilagođene i situacijama koje sustav ne može prepoznati. Što ćemo kad padne 10 cm snijega? Ni jedan sustav za to nije spreman. Nema traka, kamere ne rade, a ti kao korisnik nisi volan primio u ruke 6 mjeseci? Ima puno izazova koji će se s vremenom rješavati. Ja sam na strani moderne tehnologije, ali nisam sektaš. Razmišljam široko, ali treba biti oprezan u izjavama i skromniji u očekivanjima.

Možda najteže pitanje za kraj, ali koja je najbolja vrsta automobila po osobnom ukusu Juraja Šebalja?

Sada nakon svega mogu reći da ne znam, ali stvarno ne znam. Svi imaju svoje prednosti i mane.

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime