Od Cartiera do Bulgarija, Choparda do Piageta – oduvijek su postojale urarske kuće specijalizirane za ženske satove, a druge, uključujući Omegu, Rolex i Jaeger-LeCoultre, imale su endenciju podjednako zadovoljiti oba spola.
Proteklo desetljeće, međutim, pokazalo je da su brendovi osvijestili kako su pripadnice ženskog spola veliki potrošači čemu svjedoče i istraživanja koja su otkrila kako tvrtke koje zanemaruju kupovnu moć žena bilježe pad prometa i do 50 posto!
Duga povijest dizajniranja satova (samo) za žene
Kako su žene postale novčano samostalne, modni brendovi su bile ‘prisiljeni’ prepoznati kako malo dragulja i sat na baterije više nisu dovoljni da ih zadovolje. Najsuvremeniji proizvođači, uključujući i one koji su se prethodno fokusirali na muško tržište, odgovorili su preispitivanjem svoje proizvodnje i dizajniranjem novih satova od nule.
Zbog toga se granica između tradicionalno muških i ženskih satova ‘zamaglila’. Najtraženiji svjetski brend satova, koji ima liste čekanja za određene modele (za koje se priča da će se produžiti i do jednog desetljeća) Patek Philippe – ima dugu povijest dizajniranja satova za žene. Iako kuća, doduše, ima više muških klijenata nego žena, direktorica međunarodnih komunikacija i odnosa s javnošću Jasmina Steele ističe: “Žene traže istu razinu izvedbe, tehničke značajke i kvalitetu kao i muškarci… komplikacije poput godišnjih kalendara, kronografa i vremenskih zona, one također žele satove koji nude korisne značajke i prilagođavaju se aktivnom životu današnjice.”
Dokazujući da je to osjećanje više od usmene riječi, izvršni direktor Thierry Stern bacio je svijet ‘na koljena’ kada je 2009. godine predstavio novi pokret kronografa u kućištu u satnom jastuku s provokativnim naslovom Ladies First Chronograph. Gesta se otada ponovila s Ladies First Split-Seconds Chronographom, Minute Repeaterom i Perpetual Calendarom koji su se pridružili Patekovoj kolekciji.
Svi vole ‘zeleno’: Održivi satovi novi su trend u luksuznoj industriji
I žene su postale zahtjevni kupci, poput muškaraca
Filozofiju Pateka Philippea podupire relativno novi klinac u ovom svijetu Richard Mille. Osnivač istoimene tvrtke, poznate po revolucionarnim tehničkim inovacijama, lansirao je svoje prve ženske satove 2004. godine rekavši da nikada nije doveo u pitanje potražnju za njima. Prema riječima Cécile Guenat, direktorice kreacije i razvoja u Richardu Milleu, ženskim satovima pristupa se na isti način kao i muškim, “s nevjerojatnom raznolikošću materijala, pokreta, funkcija, naramenica i veličina – svi stvoreni s istim pristupom detaljima i tehničkim preformansama”.
U Vacheronu Constantinu, brendu s dugogodišnjom povijesti oblikovanja satova za žene, novije vrijeme posvećeno je evoluciji muških kolekcija. Prošle godine, međutim, lansirali su Egérie, kolekcija satova s datumom i mjesečevom fazom koju je razvio dizajnerski tim predvođen ženama. Sa dva nova modela tijekom 2021. godine, arhivist Vacherona Constantina Sigrid Offenstein otkriva kako žene sve više traže njihov brend i tehničke satove.
Rolex predstavio novu kolekciju satova od kojih zastaje dah!
Sve je više žena koje dizajniraju i odlučuju o brendovima satova
Za Hublot su velika sučelja dugo bila glavni fokus, ali 2021. godine izvršni direktor Ricardo Guadalupe skrenuo je pozornost na ženske satove sa Big Bang One Click 33 mm, koji ima ikonički dizajn. Iako su nove proporcije ono što ovaj sat zaista čini drugačijim, sustav s brzim otpuštanjem s izmjenjivim remenom daje dodatnu prednost transformacije.
Još jedan brend s macho reputacijom koja je, zapravo, uvijek zadovoljavala žensko tržište je Audemars Piguet. Osim jedinstvenih satova s nakitom i bezbroj ženskih verzija uspješnog Royal Oaka (koju je Jacqueline Dimier redizajnirala za manja zapešća 1976., četiri godine nakon svog debija), tu je i dosta uniseks modela poput kolekcije Millenary.
Komentirajući razvoj ženskih satova, glavna direktorica AP -a Olivia Crouan istaknula je: “Industriju satova uglavnom vode muškarci i zanimljivo je vidjeti da sve više žena ulazi u ovaj svijet. U Audemars Piguet-u imamo Jasmine Audemars kao predsjednicu i žene koje se pridružuju tvrtki u svim našim odjelima. Moramo imati više žena koje razmišljaju o satovima za žene.”