Utorak, 28 ožujka, 2023

Niko Sentić pobjednik jedinstvene domaće nagrade za dizajn moderne džezve

Barcaffè i Studij dizajna proglasili su pobjednike natječaja Moderna džezva koji podupire mlade dizajnere tijekom školovanja

Svečanim proglašenjem pobjednika i dodjelom nagrada u kategorijama Stručna nagrada i Nagrada publike, u srijedu 29. lipnja u prostorijama trening centra Barcaffè Akademije u Zagrebu, završen je natječaj za dizajn Moderne džezve. Natječaj nastao u suradnji Studija dizajna i tvrtke Barcaffè, pruža reprezentativan i relevantan uvid u kreativan potencijal domaćih produkt dizajnera još tijekom njihova obrazovanja. Radovi su izloženi na web platformi Velika scena koju je Atlantic grupa pokrenula prošle godine kako bi afirmirala mlade kreativce regije i pružila potporu njihovom radu.



Odlukom žirija u sastavu Tihana Taraba, Sanja Bencetić i Krešo Marin, rad „Ritual“ Nike Sentića, osvojio je prvu nagradu. Džezva Nike Sentića, dizajnirana pod mentorstvom izv. prof. Ivane Fabrio, je „proizvod promišljen do vrhunske jednostavnosti i profinjenosti koji utjelovljuje suvremenu interpretaciju tradicionalnih vrijednosti rituala ispijanja kave na svim razinama, od funkcionalnosti do estetike i simbolike, odnosno idealno objedinjuje upotrebne i doživljajne vrijednosti u skladnu cjelinu.

Posebno se ističe inovativnim promišljanjem i decentnim korištenjem kombinacije tradicionalnog i suvremenog materijala i tehnologije izrade, što proizvodu daje originalan i autohtoni karakter“, stoji u obrazloženju stručnog žirija koji je, odluku o pobjedniku donio jednoglasno.

Svi nominirani su bili izvrsni

Rad Noe Poljak pod nazivom „Min & Mal“ dizajniran pod mentorstvom prof. Zlatka Kapetanovića i Nine Bačun, na „inovativan način povezuje jednostavnost izrade i mogućnost različitih izvedbi, interpretirajući na vrlo zanimljiv i originalan način spoj univerzalnosti rituala ispijanja kave i različitosti ljudi i situacija, s posebnim naglaskom na veselost i energiju mlađe populacije“, zbog čega se stručni žiri odlučio za dodjelu druge nagrade.

Treću nagradu žiri je objasnio ističući izvrsnost rada „Skrivena žličica“ autorice Dore Pavešić dizajnirane također pod mentorstvom prof. Zlatka Kapetanovića i Nine Bačun, koja „leži u tome što na originalan način objedinjuje funkcionalnost tradicionalnog rituala pripreme kave i suvremene mogućnosti tehnologije proizvodnje, dok karakterom, estetikom i duhovitošću odgovara suvremenim očekivanjima mladih“.

Prema izboru posjetitelja platforme Velika scena rad „Dva kljuna“ Klare Katičić osvojio je specijalnu Nagradu publike.

Doprinos razvoju umjetnosti i domaćem dizajnu

Za Barcaffè ovaj je projekt od velike važnosti, jer predstavlja vrijednosti važne kompaniji, a to su briga, otvorenost, rast i ulaganje u mlade. Prilikom uručenja prve nagrade laureatu Niku Sentiću, gospođa Tihana Vujčić, direktorica marketinga Barcaffèa istaknula je kako je osnovna ideja projekta doprinos razvoju umjetnosti i domaćeg dizajna te afirmacija mladih kreativaca tijekom njihova obrazovanja.

„Osim što slavi ritual ispijanja kave u kojem svi toliko uživamo, potraga za Modernom džezvom je investicija u obrazovanje, mlade i budućnost. Mladima je nužno potrebna informacija da odrasli misle na njih i njihovu budućnost i da hrvatske kompanije računaju na inovativnost i svježinu koju će im donijeti. Ponosni smo što iz godine u godinu proširujemo podršku mladim talentiranim kreativcima kroz Veliku scenu Atlantic grupe i drago nam je da je upravo dizajn džezve bio inspirativna tema ovim mladim i darovitim studentima dizajna, pred kojima je, uvjerena sam, sjajna budućnost“.

Voditelj Studija dizajna, profesor dr. sc. Feđa Vukić, istaknuo je kako je Studij dizajna posvećen  edukaciji  inventivnih mladih ljudi koji razumiju kompleksne probleme materijalnih stvari i komunikacija te zaključio kako „Projekt s Barcaffèom pokazuje kako i predmeti koji su stoljećima isti mogu biti osmišljeni na novi način, potrebna je samo kultura inovacije u dijalogu s mentorima“.

Žiri je selektirao 9 finalista

Prilikom preuzimanja nagrade, prvonagrađeni Niko Sentić  istaknuo je kako mu se natječaj jako svidio „Volim piti tursku kavu svaki dan i inspiracija mi je došla odmah. Svojim radom želio sam osvijestiti ljude na ritual pravljenja kave, a ne samo njezino ispijanje. Postupak pravljenja kave ima nešto meditativno u sebi i taj sam osjećaj želio komunicirati dizajnom ove džezve“, zaključio je Sentić. 

U natječaju Moderna džezva sudjelovalo je 40 studenata prve i druge godine Studija dizajna, koji su u sklopu predmeta Projektiranje – Industrijski dizajn zajedno s mentorima tijekom semestra prošle godine razvijali idejna rješenja. U prvom krugu natječaja odabrana su 22 rada, a potom je stručni žiri selektirao 9 finalista. Prema riječima žirija, studenti su pokazali iznimnu zrelost u radovima uz puno truda i dovitljivosti. Ako je suditi prema Modernoj džezvi čini se da će domaća scena produkt dizajna dobiti iznimnu generaciju kreativaca.

 

Pročitajte još...

Barcaffé Single origin Rwanda – kava kojoj je nemoguće odoljeti

Barcaffe Single origin Rwanda je prvi proizvod na našem tržištu čije je porijeklo i tisuće kilometara dug put moguće pratiti novom tehnologijom nastalom 2008. za potrebe tržišta bitcoinima

Kakvog okusa i arome treba biti svježe mljevena kava?

Gusta, bogata okusom i mirisom, jedinstvene pjene, prekrasne arome s kojom započinjemo dan takva je svježe mljevena kava koju nam Barcaffè priprema već pola stoljeća! I ako je suditi prema epitetima koje dobiva - čini se kako imamo pobjednika!

Vrhunski espresso: iskustvo uživanja u omiljenom napitku u vašem domu

Zahvaljujući 50 godina dugoj tradiciji, Barcaffè je prepoznao istančane ukuse ljubitelja kave na ovim prostorima te je ponudio mješavinu posebno odabranih sorti arabike i robuste koje se savršeno nadopunjuju

Kako pretvoriti ‘jutro iz pakla’ u najljepši dio dana

Svježe mljevena kava osim podizanja raspoloženja i osjećaja razbuđenosti, zbog svog je sastava veoma korisna za zdravlje, te opravdava tvrdnju hormona sreće u potpunosti. Lijek za tako zvano jutro iz pakla krije se u savršenom napitku za savršen početak dana

Povezano

Bellabeat tim je slavio s Miley Cyrus na ekskluzivnoj večeri

Osim sto već preko mjesec dana dominira Billboardovom ljestvicom, Miley je sinoć imala i službeno predstavljanje svoje limitirane Dolce Glow kolekcije istoimenog naziva njezinog najnovijeg albuma Endless Summer Vacation

Žene u automobilskoj industriji dizajniraju najseksi automobile

Bertha Benz napravila je prvo dugo putovanje automobilom 1888. godine, filmska zvijezda Florence Lawrence izumila je današnje žmigavce, farmerka iz Alabame, Mary Anderson patentirala je brisače vjetrobrana, a Britanka Dorothy Levitt izumila je retrovizore

Nova era shoppinga: Iskustvo koje nikad nećete zaboraviti!

U periodu kada smo kupovali isključivo online, iskustvo shoppinga uživo se mnogo promijenilo, i to na bolje, a moramo priznati da je nadmašilo sva naša očekivanja. Shopping centri više nisu mjesta na koja odlazimo samo zbog nabavke potrepština, već se u njima možemo zabaviti, ali i odmoriti od svakodnevice

Tiho napredovanje: Je li ovo novi trend na radnom mjestu?

Izraz tihi napredak znači aktivno mijenjati svoj radni dan kako biste promijenili svoje mentalno stanje i pomogli vam da se osjećate više angažirani u svom poslu

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime