Petak, 22 ožujka, 2024

Pece Acev (Sobočan): Tržištu kontinuirano nastojimo ponuditi nešto novo, održivo i kreativno!

Sobočan danas izvozi na 40 svjetskih tržišta, a gotovo 70% prihoda tvrtke je od izvoza. Tajna uspjeha je u stalnom ulaganju, u ljude, opremu, nove tehnologije i moderne strojeve, ali i u stalnom praćenju trendova i osluškivanju potreba kupaca i partnera te učenju koje nikad ne prestaje

Direktor marketinga jednog od vodećih proizvođača namještaja i opreme u Europi, Makedonac sa zagrebačkom adresom, Pece Acev, u svojoj bogatoj i uspješnoj karijeri prošao je sve stepenice, od novinara, do urednika i stručnjaka za odnose s javnošću. Iako je obišao cijeli svijet, kad ga je snimanje jedne TV emisije dovelo u Zagreb, zaljubio se u glavni grad Hrvatske i čvrsto odlučio da će tamo jednog dana i živjeti. Kao i uvijek, odlučan u svojim namjerama, odluku je nekoliko mjeseca kasnije proveo u djelo, a danas vodi marketing jedne od najperspektivnijih i uspješnijih kompanija.



 

Prilično impresivna karijera je iza vas; radili ste na različitim pozicijama, u novinarstvu, odnosima s javnošću i sada na poziciji direktora marketinga kompanije koja je okrenuta prema europskom i svjetskom tržištu. Kako je došlo do odluke da se zaposlite baš u Sobočanu?

Novinarstvo sam napustio u trenutku kada sam shvatio da više volim događaje iza kamere nego one ispred. Zadnjih osam godina potpuno sam posvećen marketinškoj industriji jer to je oduvijek bila moja strast. Radeći u dvije hrvatske kompanije prošao sam niz funkcija od asistenta do marketing menadžera. Prirodno je da čovjek poželi nove izazove, a ja sam nekako do sada imao sreću da mi se stvari u životu događaju u pravom trenutku.

Tako je prije 11 mjeseci stigla i ponuda za rad u Sobočanu. Kada sam malo bolje upoznao tvrtku, način poslovanja, kao i način na koji ovaj brend brine o svojim zaposlenicima, nisam dvojio da je baš to moje buduće radno mjesto i okruženje u kojem želim dalje graditi karijeru.

Na svim razinama potiče se inovativnost pa tako svojim klijentima i tržištu kontinuirano nastojimo ponuditi nešto novo i kreativno, a istovremeno i funkcionalno te dizajnerski atraktivno

Gotovo 70% prihoda tvrtke je od izvoza

Tvrtka Sobočan jedna je od rijetkih izrazito uspješnih hrvatskih priča. Od male obiteljske tvrtke prije 20 godina postala je autorizirani partner renomiranih svjetskih brendova, nalazi se u vrhu europskog tržišta proizvodnje namještaja i opreme višeg kvalitativnog razreda. Osim toga, tvrtka je veliki izvoznik, i to na sva svjetska tržišta. U čemu je ‘tajna’ takvog impresivnog uspjeha, vrlo rijetkog na našim prostorima?

Iako zvuči kao kliše, istina je da se veliki trud i rad uvijek isplati. Sobočan danas izvozi na 40 svjetskih tržišta, od Njemačke, Italije, Austrije pa do Afrike i Emirata. Gotovo 70% prihoda tvrtke je od izvoza. Tajna uspjeha je u stalnom ulaganju, u ljude, opremu, nove tehnologije i moderne strojeve, ali i u stalnom praćenju trendova i osluškivanju potreba kupaca i partnera te učenju koje nikad ne prestaje.

Kad tome pridodate i ljubav koju obitelj Sobočan ugrađuje u svoj brand i svaki segment poslovanja te strateško promišljanje i planiranje, tada ovakve impresivne brojke i uspjeh ne trebaju čuditi. Na svim razinama potiče se inovativnost pa tako svojim klijentima i tržištu kontinuirano nastojimo ponuditi nešto novo i kreativno, a istovremeno i funkcionalno te dizajnerski atraktivno. To je prepoznato i kroz niz svjetskih nagrada koje smo u zadnjih nekoliko godina osvojili za naš premium brend namještaja – movo.

Upravo ste pustili u rad solarnu elektranu, a osim toga Sobočan je jedan od lidera i primjera u implementaciji rješenja koja se temelje na obnovljivim izvorima energije i jedna od rijetkih proizvodnih kompanija u Hrvatskoj koja će gotovo 70% svojih potreba za energijom u proizvodnji zadovoljavati iz Sunčeve energije. Koji su daljnji planovi vezano uz zeleno poslovanje?

Zelena tranzicija Sobočana krenula je 2016. godine s izgradnjom postrojenja za spaljivanje drvnog otpada. Ovime se nadovezujem i na ranije pitanje o ”tajni uspjeha” gdje sam napomenuo strateško planiranje kao važan segment uspjeha Sobočana. Zelena tranzicija poslovanja jedan je od naših strateških ciljeva. Ove smo godine u travnju završili s prvom faze zelene tranzicije i s time smo se i te kako pozicionirali kao lideri u green industrijama u Hrvatskoj. Izgradnjom postrojenja za spaljivanje drvnog otpada osigurali smo grijanje prostorija i vode u našoj tvornici, a 2019. godine smo izgradili i postrojenje za proizvodnju dušika koji se koristi u procesima laserskog rezanja te na ovaj način dodatno smanjili emisiju CO2 u zraku, izgradili smo vlastitu punionicu električnih automobila te u travnju ove godine pustili u uporabu i solarnu elektranu snage 900kW kojom sada pokrivamo 70% potrebe energenata.

Na tome nismo stali. Već sada započinjemo s drugom fazom tranzicije u kojoj je predviđena izgradnja druge solarne elektrane snage 500kW, kao i nabava novih strojeva u proizvodnji u odijelima bravarije i stolarije sa servo motorima koji smanjuju emisiju CO2. Dovršetkom druge faze, ne samo da ćemo dodatno smanjiti emisiju CO2 već ćemo 80% potreba za energentima pokrivati iz obnovljivih izvora energije.

Kao tvrtka bogatog iskustva želimo dati krila mladim i inspirativnim ljudima koji su naša budućnost

Društvena odgovornost tvrtke

Surađujete i s brojnim institucijama, obrazovnim ustanovama te na taj način djelujete i kao partner zajednici?

Takve suradnje dio su društvene odgovornosti Sobočana koju njegujemo na razne načine u lokalnoj zajednici, ali i nacionalno. Posebno smo usmjereni na djecu, mlade i obrazovanje, jer znanje je najveći kapital. Već dulji niz godina Sobočan surađuje sa srednjim školama kroz posjete Sobočanu i upoznavanje s procesima rada te podršku u odabiru budućeg zanimanja. Isto tako, sa studentima Dizajna pri Arhitektonskom fakultetu u Zagrebu surađujemo na kolekciji uredskog namještaja.

Nadalje, Projekt re-Book – malih knjižnica-kućica na javnim mjestima koji smo proveli sa Srednjom školom Mate Blažine u Labinu pobjednik je prošlogodišnjeg Algebra LAB Final Pitching Contesta. Cilj projekta je poticanje razvoja čitalačke kulture postavljanjem knjižnica-kućica s knjigama na svima dostupnim javnim mjestima. Ovo su samo neki od primjera suradnje i partnerstva za zajednicom, ali svima je na neki način zajednički nazivnik poticaj znanju i kreativnosti. Kao tvrtka bogatog iskustva želimo dati krila mladim i inspirativnim ljudima koji su naša budućnost.

Osim zelene tranzicije, u fokus stavljate krajnjeg kupca, ali pratite i svjetske trendove te zbivanja na globalnom tržištu. Odgovorili ste i na izazove pandemije, prilagodivši svoj namještaj potrebama tržišta, odnosno remote poslovanju?

Spremnost odgovora na izazove je prednost svake industrije i tvrtke. Zahvaljujući našim izvrsnim dizajnerima doskočili smo izazovima pandemije već na samom početku i ponudili tržištu dizajnerski uredski namještaj koji je prilagođen za rad od kuće. Tako je zapravo i nastala naša premium linija movo mobilnih ureda koji se danas savršeno prilagođavaju svakom prostoru, kako kod kuće tako i u uredima. Osam dizajnerskih modela funkcionalnih i mobilnih radnih jedinica atraktivan su dodatak interijeru u kojem ne zauzimaju puno prostora dok na kreativan način odgovaraju na sve potrebe rada.

Iznadprosječna primanja, odlična radna atmosfera, mogućnosti edukacije i usavršavanja, interna druženja, nulta tolerancija na mobbing i diskriminaciju bilo koje vrste, doprinose da je Sobočan danas jedan od najpoželjnijih poslodavaca

Savršeno rješenje za novu organizaciju rada u uredu i od kuće

Koliko je fleksibilnost u radnom prostoru važna, odnosno koliko se promijenio način poslovanja nakon pandemije i za čime najviše ima potražnje kada je riječ o uredskom namještaju?

Fleksibilnost i organizacija prostora iznimno je važna, a to nam je posebno osvijestila pandemija. Način rada uvelike se promijenio, od mogućnosti rada od kuće, skraćenog radnog vremena, mogućnosti kombiniranja rada u uredu i od kuće, dijeljenja radnog prostora u uredima s kolegama uslijed racionalizacije poslovanja. U Sobočanu smo prepoznali ove promjene i trendove te s movom ponudili savršeno rješenje za novu organizaciju rada u uredu i od kuće. movo je tako vrlo brzo prihvaćen na tržištu jer je brzo i kvalitetno odgovorio na potrebe fleksibilnosti radnog prostora.

Namještaj tvrtke Sobočan osvojio je brojne svjetske nagrade. Koliko Vam to znači te čemu dajete primat – dizajnu ili funkcionalnosti?

Kada govorimo o namještaju, vrhunski dizajn ne smije isključivati funkcionalnost i na tom postulatu razvijamo svoja rješenja. To potvrđuju i nagrade koje smo osvojili za movo, German Innovation Award 2021, Iconic Awards – Inovativni interijer 2021, BIGSEE Wood design award 2021 te posljednja u nizu prestižna talijanska nagrada A’Desing Award.

Ove godine planiramo investicije od 40 milijuna kuna, a zaključno s 2024. investirat ćemo oko 55 milijuna kuna

Uspješnu tvrtku ne čine samo poslovni, odnosno financijski uspjesi i nagrade, već i zadovoljstvo zaposlenika. Koliko imate djelatnika te je li Vam teško pronaći adekvatne, s obzirom na generalni nedostatak radne snage, ali i činjenicu da Vam sjedište tvrtke nije u Zagrebu.

Zadovoljstvo zaposlenika je na prvom mjestu, jer je ono temelj uspješnog poslovanja i razvoja. Radimo na principu “culture first” i svi koji smo dio Sobočana u svom svakodnevnom radu osjećamo i svjedočimo brigu za zaposlenika. Sobočan zapošljava više od 200 djelatnika i iako je danas prilično izazovno pronaći odgovarajuće kadrove, u tome uspijevamo upravo baš iz razloga što je zadovoljstvo zaposlenika u Sobočanu prioritet. Iznadprosječna primanja, odlična radna atmosfera, mogućnosti edukacije i usavršavanja, interna druženja, nulta tolerancija na mobing i diskriminaciju bilo koje vrste, doprinose da je Sobočan danas jedan od najpoželjnijih poslodavaca.

Edukacije i usavršavanje zaposlenika u svim segmentima poslovanja

Koji su Vam budući planovi kada je o razvoju tvrtke riječ te gdje vidite tvrtku za, primjerice, 5 i 10 godina?

Naš je primarni cilj daljnje povećavanje udjela na tržištima Europske unije. Za ovu godinu planirali smo 20-postotni rast​ prihoda, a daljnjih pet godina želimo rasti između 10 i 15 posto. Naši planovi temelje se na povratnim informacijama naših kupaca i trendovima na zapadnim tržištima. Uz to planiramo i dalje znatno ulagati u proizvodnju. Ove godine planiramo investicije od 40 milijuna kuna, a zaključno s 2024. investirat ćemo oko 55 milijuna kuna, i to najviše u gradnju novih prostornih kapaciteta, novu tehnologiju te obnovljive izvore energije. Usporedno s tim ulažemo u unapređenje internih procesa i organizacije te edukacije i usavršavanje zaposlenika u svim segmentima poslovanja.

Koji su Vama osobno najveći izazovi te što biste voljeli još ostvariti u svojoj karijeri, a dosad niste?

Lako je odgovoriti karijerno – to je kanski lav u mom ormaru. Kako prolaze godine i sve više ostvarujem neke svoje poslovne i privatne ciljeve tako rastu i želje za ubuduće. Možda nikada neću osvojiti kanskog lava, ali lijepo je sanjati, imati cilj i motiv koji stalno tjera naprijed. Za sada sam zadovoljan i s ovime što gradimo i stvaramo, a to je svjetski brend iz Međimurja.

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime