Srijeda, 20 listopada, 2021

Custom design: Oni su hrvatski specijalci za restauriranje i redizajn tenisica

Bilo da želite izvući maksimum iz iznošenih tenisica koje su vam prirasle srcu, ili su vam nove tenisice već dosadile i htjeli biste da izgledaju drukčije, možete to prepustiti specijalcima koji čine čuda s njima. Upoznajte mlade Zagrepčane koji vašim tenisicama vraćaju stari sjaj ili podaruju nov, unikatan izgled

Restauriranje odnosno temeljita obnova tenisica, te njihovo personaliziranje – takozvani ‘custom design’ – na Zapadu su vrlo popularne tehnike produljivanja vijeka omiljene obuće.

Bilo da želite izvući maksimum iz iznošenih tenisica koje su vam prirasle srcu, ili su vam pak nove tenisice već dosadile i htjeli biste da izgledaju drukčije, možete to prepustiti specijalcima koji čine čuda s njima. Taj se trend zahuktava i kod nas, zahvaljujući nekolicini mladih Zagrepčana čije su majstorije s tenisicama toliko tražene da to prerasta u ozbiljan posao.

Plus za novčanik i okoliš

Preuređenje tenisica itekako je poželjna alternativa. Naime, ljudi nerijetko kupuju skupe modele, a zahvaljujući njihovu ‘osvježavanju’ dulje mogu zadržati isti par obuće umjesto kupnje novoga. Time se pridonosi i zaštiti okoliša jer se tenisice manje gomilaju i rjeđe završavaju u otpadu.
Okvirno gledajući, cijene restauracije izvornog izgleda tenisica u prosjeku se kreću između dvjestotinjak i tristotinjak kuna. A za custom personalizaciju tenisica da im se izgled promijeni točno kako klijent želi, cijene su od tristotinjak kuna naviše, ovisno o opsežnosti i složenosti zahvata. Tenisice se mogu dotjerati na najraznovrsnije načine, od drukčije boje i dodavanja raznih detalja poput natpisa, crteža i ukrasa, do potpunog redizajna oslikavanjem.

Recreated – poduzetna braća s poznatom klijentelom

Servise za preuređenje tenisica pronašli smo širom Zagreba. Kronološkim slijedom njihova pojavljivanja, krenuli smo od Trešnjevke gdje se nalazi Recreated čiji su osnivači braća Kristian i Adrian Cvijić. 

Kristian i Adrian Cvijić – Recreated

Devetnaestogodišnji Adrian, koji je završio Školu primijenjene umjetnosti i dizajna, tenisicama se počeo baviti prije četiri godine. Neko vrijeme radio je sa zagrebačkim reperom Swanom koji je svojedobno imao servis za obnovu tenisica, a potom se Adrian počeo samostalno usavršavati. Pridružio mu se brat Kristian, 22-godišnji ekonomist koji je zadužen za financijski i marketinški dio posla dok Adrian vodi kreativu.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by ʀᴇᴄʀᴇᴀᴛᴇᴅ (@recreated.eu)

O njihovoj radionici brzo se pročulo i uslijedili su brojni upiti za restauraciju i ‘customizaciju’. Među njihovim je klijentima i niz poznatih osoba. Braća Cvijić sa suradnicima rade na ideji da Recreated postane vodeći centar u Hrvatskoj (a i šire) za preuređenje tenisica i drugih modnih dodataka.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by ʀᴇᴄʀᴇᴀᴛᴇᴅ (@recreated.eu)

“Uskoro otvaramo izložbeni salon i prodavaonicu u kojoj ćemo nuditi i razne potrepštine poput vezica, sredstava za čišćenje tenisica te pribora za njihovo oslikavanje, počevši od vrhunskih akrilnih boja Angelus na vodenoj bazi. Uvodimo i uslugu keramičkog finiširanja čime se, na sličan način kao što se karoserija automobila ojačava zaštitnim keramičkim premazom, povećava otpornost tenisica na ogrebotine, vlagu i prljavštinu. Namjeravamo lansirati i vlastite custom modele tenisica“, otkrivaju osnivači Recreateda.

 

Shoe Cleanique – od košarke do klinike za tenisice

Puni su novih planova i u tvrtki Shoe Cleanique koju su 2019. godine pokrenuli Mak Gojnić i Ivo Glavaš. Ovi 26-godišnjaci prijatelji su od malih nogu i zajedno su trenirali košarku.

Mak Gojnić i Ivo Glavaš – Shoe Cleanique

Budući da je taj sport snažno povezan sa sneaker kulturom popularizacije tenisica, pratili su rastući trend custom dizajna te se naposljetku odlučili okušati u tome. Počelo je kao zabavno eksperimentiranje s vlastitim tenisicama uz pomoć YouTube tutorijala, no kako im je to sve bolje išlo od ruke i sve više njihovih poznanika tražilo je da im preurede tenisice, Mak i Ivo prepoznali su poslovnu priliku.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by SHOE CLEANIQUE (@shoe_cleanique)

“Zamislili smo to kao kliniku za tretiranje tenisica, od čišćenja do restauriranja i personaliziranja. Najprije smo otvorili Instagram stranicu na kojoj su ubrzo počele pljuštati custom narudžbe pa više nismo stizali sve to sami rješavati. Danas imamo tim talentiranih suradnika, uglavnom studenata likovnih umjetnosti”, kažu Gojnić i Glavaš koji su pak studenti Zagrebačke škole ekonomije i managementa.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by SHOE CLEANIQUE (@shoe_cleanique)

Usporedo sa završavanjem studija, punom parom rade na skorašnjem otvaranju izložbenog salona Shoe Cleanique u centru Zagreba, a na njihovoj web stranici klijenti će uskoro moći učitavati fotografije svojih tenisica i virtualno iskušavati željeni redizajn. Shoe Cleanique posvetio se i kreiranju vlastitog modela tenisica, a već imaju liniju hoodie majica sa zgodnim detaljem: ušivenom elastičnom maskom. Mak i Ivo vide budućnost upravo u tome da, osim redizajna tenisica, nude mogućnost personaliziranja odjeće i modnih dodataka. Ohrabreni velikim bumom na hrvatskom tržištu, najavljuju širenje posla i u obližnje države.

 

Arte Manus – grafičko umijeće personalizacije

Trend custom tenisica je i 23-godišnjoj Ivoni Rašić iz zagrebačke Dubrave promijenio životne planove na neočekivan način. Ivona je po struci grafička tehničarka za izradu knjiga i drugih papirnatih izdanja, no naposljetku je prevagnula njezina zaljubljenost u tenisice koja se, kako kaže u šali, može nazvati ovisnošću.

Ivona Rašić – Arte Manus

“Prateći na Instagramu zanimljivosti o tenisicama, posebno me je zainteresirala njihova personalizacija. Počela sam proučavati i primjenjivati takve tehnike, otkrivši da u tome istinski uživam. Štoviše, upravo su mi znanja stečena u grafičkoj školi pomogla da se tome ozbiljno posvetim”, priča Ivona koja ja prije godinu i pol pokrenula Instagram stranicu Arte Manus za redizajn tenisica.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Arte Manus (@arte.manus)

Nije trebalo dugo da joj dnevni raspored bude prepun narudžbi. Budući da Ivonu najviše zanima stiliziranje tenisica, ne bavi se restauracijom nego ponajprije oslikavanjem tenisica, a dotjeruje i odjeću. Zasad sve radi sama, no planira uskoro proširiti posao jer custom zahtjeva je sve više i više…  

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Arte Manus (@arte.manus)

Foto: Recreated, Shoe Cleanique, Arte Manus

Pročitajte još...

Pop ikone: rebatinke, traperice, jeans… Od radne odjeće do popkulturnog fetiša

Vodeći proizvođači (američki dakako) jeansa potrošili su goleme novce na reklamne kampanje nastojeći uvjeriti kupce da su njihovi proizvodi najuže povezani s američkom tradicijom. S druge strane željezne zavjese to nije bilo potrebno. Jer rebatinke/traperice bile su čvrst simbol mitskog Zapada. I onog divljeg i onog pitomog te čvrsto – baš kao da su zaklamane rebatinama – povezane s pop kulturom.

Mala škola trčanja: Kakvu odjeću, obuću i druge dodatke odabrati za prvi trening?

Naoko nevažna stavka - odjeća i obuća - zaprvo je vrlo bitna jer može kod svakog treninga napraviti veliku razliku. Osim toga, posebno je važno odabrati prave tenisice za trčanje - kako vaša kralježnica i ostali ekstremiteti ne bi patili ili se, ne daj Bože, ozlijedili

#autumnmode u jarkim bojama: 4 poslovne priče koje vraćaju vjeru u bolje sutra

Bilo kroz odjeću i stil odijevanja, dizajn i arhitekturu, predivne ukrasne predmete i produkt dizajn koji potpisuju, efektne detalje, art radove, ili pak kroz njihove interijere... Ovo su četiri priče o ljudima koji su pravi majstori u širenju pozitive i dobrog raspoloženja   

Branka Ilakovac: U Hrvatskoj godišnje bacimo više od 380.000 tona hrane!

Znate li da se u Hrvatskoj po osobi na razini kućanstva godišnje baci 75 kilograma hrane? Istina je da je to nešto manje od europskog prosjeka koji iznosi 92 kilograma po osobi, no činjenica je da su kod nas kućanstva dominantniji proizvođač otpada od hrane od ostalih sektora.

Povezano

Kako je industrija satova postala industrija namijenjena ženama?

Poznati urarski brendovi osvijestili su kako su pripadnice ženskog spola veliki potrošači, čemu svjedoče i istraživanja koja su otkrila da tvrtke koje zanemaruju kupovnu moć žena bilježe pad prometa i do 50 posto!

Upoznajte najpopularnijeg TikTokera u regiji s više od 30 milijuna lajkova

Svoju strast prema snimanju videa Dario Marčac pretvorio je u posao; na TikToku prati ga više od 544 tisuće ljudi, a broj lajkova na videozapisima premašuje 30 milijuna

Digitalni nomadi u nedjelju dobivaju svoju ‘dolinu’ u Zadru!

U zadarskom Boriku u nedjelju, 10. listopada, u organizaciji Digital Nomad Association Croatia, otvara se prva 'dolina' za digitalne nomade kojih u Hrvatskoj trenutačno boravi na tisuće

4 savjeta kako što zadovoljnije otići na posao i biti sretan dok radite

Bilo da se mučite s prilagodbom drugačijem radnom okruženju ili postavljate sebi pitanje je li vrijeme za traženje novog posla ili se samo želite osjećati sretnije na trenutnom radnom mjestu - donosimo savjete koji će vam pomoći

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime