Utorak, 19 listopada, 2021

Mala škola trčanja: Kakvu odjeću, obuću i druge dodatke odabrati za prvi trening?

Naoko nevažna stavka - odjeća i obuća - zaprvo je vrlo bitna jer može kod svakog treninga napraviti veliku razliku. Osim toga, posebno je važno odabrati prave tenisice za trčanje - kako vaša kralježnica i ostali ekstremiteti ne bi patili ili se, ne daj Bože, ozlijedili

Nakon što smo prvo objasnili što treba znati prije nego se odlučite početi trčati, u nastavku sugeriramo što je sve od opree potrebno nabaviti kako bi trening prošao što učinkovitije. 

Jer, naoko nevažna stavka – odjeća i obuća – zaprvo je vrlo bitna jer može kod svakog treninga napraviti veliku razliku. Osim toga, posebno je važno odabrati prave tenisice za trčanje – kako vaša kralježnica i ostali ekstremiteti ne bi patili ili se, ne daj Bože, ozlijedili. Zato nam i dalje u savjetime pomaže Marko Bićanić, ultramaratonac i glavni trener škole i kluba trčanja Trčaona.
No, krenimo redom…

1/ TENISICE

Tenisice su važne i bez toga teško da itko može krenuti trčati. One za početak mogu biti bilo kakve sportske tenisice, ne nužno trkačke, ali nikako ne trčati u modnim tenisicama. Ako niste sigurni jesu li vaše tenisice OK za trening, pitajte trenera ili jednostavno sami isprobaj. Stopala u njima ne smiju boljeti, palac ne smije ‘lupati’ u prednji dio tenisice i baš ništa ne smije žuljati. Ako ste zadovoljeni svim nabrojanim faktorima onda već imate najvažniji dio opreme za početak.

2/ ODJEĆA

Obucite sportske tajice, kratke ili duge ovisno o temperaturi, a možete i donji dio trenirke. Ako imate duge tajice i na to oblačite duge hlače, a vani je 10 stupnjeva, sigurno će vam postati vruće pa su bolji izbor samo tajice. Greške su dobre ako iz njih naučimo što nam najbolje odgovara. Nitko od nas nije isti i neki su više ili manje zimogrozni pa je važno isprobavati slojeve i debljinu odjeće.

Za gornji dio tijela zadužene su majice kratkih ili dugih rukava te tanja sportska jakna. Imate sportsku majice od poliestera? Odlično, jer to su one prave za trening! Pamučne majice nisu dobre jer se poprilično znojimo, a pamuk upija sav taj znoj i daje neugodan osjećaj hladnoće. Treneri, ako trenirate u grupama i školama trčanja poput Trčaone, će vam objasniti koliko slojeva odjeće je idealno za određenu temperaturu i uvjete na pojedinom treningu no i sami ćete to ‘uloviti’ nakon što se nekoliko puta dobro oznojite na treningu.

Kako se riješiti nepotrebnih izlika i napokon početi redovito trenirati?

3/ DODATNA OPREMA

Glavu i vrat čuvat će tanka kapa ili sportska marama, dok na ruke slobodno možete navući rukavice – u slučaju nižih temperatura. Nikako se nemojte obući kao da idete na skijanje u zimskoj jakni, debeloj vunenoj kapi i rukavicama jer će vam već na zagrijavanju biti pretoplo. Tada vam višak odjeće postaje suvišan i smeta pri trčanju. Trčati se može i sa sunčanim naočalama ali samo ako provjereno ne padaju.

Zlatno pravilo opreme za trening jest – prije zagrijavanja nam treba biti malo hladno, na zagrijavanju ugodno, a za vrijeme trčanja toplo. I nikako ne zaboravite na zamjensku odjeću nakon treninga jer prvi sloj do kože obavezno se treba presvući kako bi nas suha i topla majica grijala.

Evo popisa po kojem možeš provjeriti imaš li sve od opreme za prvi trening:

  • Sportske tenisice ✓
  • Sportsku majicu dugih ili kratkih rukava ✓
  • Šuškavac ili tanju sportsku jaknu ✓
  • Tajice ili donji dio trenirke ✓
  • Tanku kapu i rukavice u slučaju hladnijeg vremena ✓
  • Suha majica za presvući se nakon treninga ✓
  • Boca vode po potrebi ✓
  • Maramice (kad se zagrijemo često dobro dođe) ✓
  • Dobra volja i odlično raspoloženje ✓

“To je to. Spremni ste za treniranje i ne brinite – ne trebate odmah imati svu sportsku opremu koja je dostupna niti najskuplje tenisice. Oprema se gradi s vremenom i iskustvom. Nema žurbe. Pogriješite li s opremom za trčanje nešto ćete naučiti iz svega, a iskustvo i znanje koje steknete temelj su za dalje”, poručuje Marko Bićanić, ultramaratonac i glavni trener škole i kluba trčanja Trčaona.

Pokrenite se! Tjelesna neaktivnost je vodeći zdravstveni rizik u svijetu

Pročitajte još...

Mala škola trčanja: Što trebate znati prije nego odlučite početi trčati

Da bi u svijet rekreativnog trčanja ušli kvalitetno i tamo se dugo zadržali, potrebno je naučiti pravila. Možda mislite kako je to nepotrebno jer 'svi mi znamo trčati', ali svima su potrebni savjeti stručnih osoba ili starijih trkača koji će vam reći što je i zašto važno te na što obratiti posebnu pozornost!

Asics potpisuje prvu masku za trkače – kroz koju možete piti

Na službenim stranicama brenda možete rezervirati svoj primjerak, a na tržištu bi se maske trebale naći u rujnu

Trčanje ili bicikliranje? Ovih 30 pjesama motivirat će vas na – pokret!

Ovo su pjesme uz koje ćete dobiti želju za pokrenuti se! Ne samo to, toliko su dobre da ćete poželjeti dodati još kilometara!

Trčanje i mršavljenje: Teško je, ali i moguće uz kondiciju izgubiti i kilograme

Trčanje sagorijeva veliki broj kalorija, no isto tako nakon njega imamo velik apetit. Često oni koji krenu trčati očekuju velike rezultate i gubitak kilograma, no vaga to ne pokazuje. Gdje griješite i zašto? Donosimo savjete kako steći i dobru kondiciju i smršaviti

Povezano

Na ovom nemojte štedjeti: najbolje joga prostirke na tržištu!

Debljina prostirke, materijal, tekstura, prianjanje, dimenzije i vaš stil vježbanja - sve su to bitni faktori koji određuju koju prostirku je najbolje kupiti. Uz to, nastojte kupiti nešto što ćete moći koristiti godinama nakon i što neće štetiti okolišu nakon prestanka uporabe

Pripremite rekvizite: Ovo su 3 joga položaja koji pomažu tijekom PMS-a

Pripremite propse, dekice, ciglice i učinite si vrijeme i prostor što ugodnijim pa tijekom PMS-a pokušajte olakšati sebi taj osjetljivi period - s modificiranim okrjepljujućim joga asanama!

Berislav Sokač (Run Croatia): Trčanje je dio moje dnevne higijene

Cilj kampanje #onostomepokrece doživljavam kao provokaciju da ljudi izađu iz dnevne rutine, da se stvarno zapitaju što ih pokreće kako bi bili zdravije i sretnije osobe, s ciljem da zaista i počnu djelovati u tom smjeru, ističe Berislav Sokač

Elastične trake za vježbanje: Što trebate znati o njima + učinkovite vježbe kod kuće

Popularne elastične trake i gume za vježbanje jedan su od najsvestranijih pomagala za vježbanje koji možete posjedovati - posebno kada je riječ o treningu izdržljivosti i snage, kao i rješavanju mišićne neravnoteže i za vitkije tijelo

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime