Utorak, 22 listopada, 2024

Tiho napredovanje: Je li ovo novi trend na radnom mjestu?

Izraz tihi napredak znači aktivno mijenjati svoj radni dan kako biste promijenili svoje mentalno stanje i pomogli vam da se osjećate više angažirani u svom poslu

Ako je tiho odustajanje bila vaša krilatica na poslu za 2022., onda bi ovogodišnji optimističniji trend – tiho napredovanje – mogao biti samo pozitivna perspektiva koja vam je potrebna. Do kraja prošle godine činilo se da smo svi žele tiho dati otkaz, bilo da je riječ o odnosima ili poslovima. Odnosno, činiti minimum u situaciji za koju ne vjerujete da vam služi ili vas nagrađuje na način na koji smatrate da zaslužujete. No, iako je primamljiva pomisao da se mentalno odjavite s posla, to zapravo može imati prilično negativan učinak na vaše raspoloženje i čak učiniti da se osjećate još neispunjenije na poslu. Dakle, uvođenje antiteze tihom odustajanju: tiho napredovanje.



Izmislio ga je psihoterapeut Lelsey Alderman u članku za The Washington Post, izraz tihi napredak znači aktivno mijenjati svoj radni dan kako biste promijenili svoje mentalno stanje i pomogli vam da se osjećate više angažirani u svom poslu. Tiho napredovanje omogućuje nam da ponovno preuzmemo kontrolu nad svojim blagostanjem na poslu – a uključuje dva elementa: mentalni prekidač koji trebamo potaknuti kako bismo svoju karijeru vidjeli iz drugačijeg, pozitivnijeg kuta i fizičke radnje koje poduzimamo kako bismo oblikovali stvarnost uloge u onu koja nas čini uzbuđenima prilikom ponovnog odlaska na posao.

Evo kako možete sami isprobati tihi napredak….

Vratite kontrolu

Odlično mjesto za početak je razmisliti o tome koji vas dijelovi vašeg posla frustriraju, a koji vas oduševljavaju. Stvarno razjasnite različite aspekte svoje uloge i što vam oni znače. Zatim uzmite dijelove koji vas frustriraju i iskreno se zapitajte nad kojim dijelovima ovoga imate kontrolu? Na koje dijelove imate neki utjecaj? A koji dijelovi su potpuno izvan vaše kontrole?

Ako vjerujete da je vaš šef “budalast”, nemate kontrolu nad njihovim ponašanjem, ali imate kontrolu nad time kako vi reagirate na njihovo ponašanje. Dakle, prođite kroz svaku točku (dobru i lošu) i označite ‘kontrolu’, ‘utjecaj’ ili ‘bez kontrole’. Zatim je na vama da preuzmete dijelove koji vas osvjetljavaju i nad kojima imate kontrolu, te da izradite plan za uključivanje više toga u svoj svaki dan. Pogledajte dijelove koji vas frustriraju, ali nad kojima imate kontrolu, i smislite kako se možete manje frustrirati u svom danu. Nakon što poradite na tome, prijeđite na stvari na koje imate utjecaja i učinite isto. Zatim svjesno pristanite otpustiti stvari nad kojima nemate kontrolu. Ali znajte da čak i s njima uvijek imate kontrolu nad načinom na koji ćete odlučiti reagirati na njih. I to je izbor.

Naučite umiriti svoj živčani sustav

Kada smo pod stresom, gubimo potpuni pristup dijelovima našeg mozga, jer se tijelo fokusira na više neposrednih prijetnji. Kada je naše tijelo u ovom prijetnjačkom stanju, također gubimo sposobnost pravilne komunikacije i izgradnje veza s drugima, a oboje je imperativ za naš uspjeh na radnom mjestu i mentalno blagostanje. Dakle, da bismo izašli iz ovog načina prijetnje, moramo naučiti umiriti svoj živčani sustav, a to možemo učiniti tako da počnemo postajati svjesniji kako se naše tijelo osjeća u ovom trenutku. Dišete li duboko, jesu li vam ramena i čeljust opušteni, osjećate li se smireno? Ili kratko dišete gornjim dijelom prsa, osjećajući se kao da ćete eksplodirati?

Postavite podsjetnik na svom telefonu da se ponavlja svakih sat vremena, a kada se oglasi, samo obratite pažnju na svoje disanje. Postanite svjesni onoga što se događa iznutra. Dopustite si tri duga, duboka udaha, svaki izdah što sporije ispustite kroz stisnute usne, zamišljajući da izdišete kroz slamku. To omogućuje vašem živčanom sustavu da se smiri i znači da vaše tijelo može u potpunosti funkcionirati, a vaš mozak može raditi optimalno – jer ne možete napredovati u svom poslu ako vam je tijelo zaglavljeno u prijetnji.

Povežite se s drugima

Potrebno je puno energije da bi naše tijelo ispravno funkcioniralo, a puno više nje uzimamo, nego što je obnavljamo. To znači da završavamo s manjkom energije, a tada se osjećamo tromo, pospano ili krajnje iscrpljeno. Jedna stvar koja nam može pomoći da se osjećamo energičnije je povezivanje s ljudima zbog kojih se osjećamo sigurno. Ljudi u čijoj se blizini dobro osjećamo. Tada možemo suregulirati svoj živčani sustav – idemo u korak s disanjem i ritmom otkucaja srca drugih ljudi kada smo s njima opušteni. To nam može dati više energije i motivacije u našem radnom danu. Ključ za to je osiguravanje da su ti odnosi izgrađeni imajući na umu rast, dakle da se ne družite sa skupinom koja troši svoje vrijeme žaleći se na posao ili svog šefa.

Odmorite se

Nema nikakve štete u izdvajanju vremena za resetiranje – to čak može pomoći u vašoj produktivnosti (ovisno o tome što radite, naravno). Nismo stvoreni da se koncentriramo na posao 12 sati dnevno. Studije su otkrile da se možemo stvarno koncentrirati na zadatak samo oko sat vremena prije nego što nam mozak počne lutati. Dakle, kako se trudite tijekom dana, zapravo ste sve manje učinkoviti u svom poslu i sve je vjerojatnije da ćete griješiti. Zato se odmorite.

Podijelite dan na dijelove gdje god možete i pobrinite se da ustanete, krenete i odmorite se. Ispobajte Pomodoro tehniku – postavite mjerač vremena u određene intervale (odprilike 25 minuta) i fokusirajte se samo na jedan zadatak u isto vrijeme; kada se mjerač vremena isključi, možete ga resetirati i nastaviti još 25 minuta ako ide dobro ili ustati i napraviti pauzu. To će vas učiniti puno produktivnijima i pomoći vam da obavite više stvari u danu. Pauze dopuštaju vašem mozgu da se odmori i da se vaša koncentracija poništi. A ako dodate mini nagradu za obavljen zadatak, kao što je petominutna šetnja vani ili kava iz uredskog kafića, vaše tijelo će predvidjeti nagradu i udariti vas dopaminom, hormonom dobrog osjećaja, zbog čega je veća vjerojatnost da ćete to opet učiniti.

Budi proaktivani

Iako nema svaka uloga na poslu prostora za dramatičnu promjenu, uvijek postoji više načina za oblikovanje uloge nego što vjerujemo. Budući da ste već istaknuli stvari koje vas usrećuju nad stvarima koje vas iscrpljuju, sada je na vama da oblikujete svoju ulogu u nešto što odgovara i vama i vašem poslodavcu. Mnogo je korisnije za poslodavca da ima sretne, motivirane zaposlenike nego da se strogo drži opisa posla bez uzimanja u obzir čovjeka koji obavlja tu ulogu. A poduzeća postaju sve otvorenija za ovaj način razmišljanja.

Iako uzimanje stvari u svoje ruke i potpuna promjena možda neće proći tako dobro, isticanje područja mogućnosti vašem šefu i objašnjenje zašto i kako bi to moglo vama pomoći, ali i tvrtki, može vam pomoći da vratite kontrolu nad svojom karijerom. Ako postanete poznati kao glavni izbor za područje u kojem napredujete, ne samo da ćete biti sretniji u svojoj ulozi, već ćete postati i cijenjeni član tima i povećati vaš potencijal u tvrtki.

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime