Petak, 11 listopada, 2024

Svijet mirisa: Kako odabrati idealnu parfemsku notu za svaku priliku?

Procijenite parfeme koje već posjedujete i potražite što ih povezuje, od zajedničkog sastojka, stila ili jačine. To će vam pomoći daotkrijete prekrasne nove mirise koje ćete voljeti zauvijek

Ušli ste u trgovinu, pomirisali veliki broj parfema i kupili onaj koji vam se najviše sviđa, Zatim ste došli kući, presretni i krenuli ste sa svakodnevnim nošenjem novog parfema. Poslije nekoliko dana ste shvatili da vam taj parfem baš i ne odgovara onoliko koliko ste mislili i sada ne znate što s gotovo punom bočicom mirisne tekućine za koju ste izdvojili poprilično veliku cifru. Poznata priča? Nama se dogodila nekoliko puta.



Ulazak u svijet parfema može biti težak. Što su note parfema? Zašto imaju vrh, sredinu i bazu? Što parfem zapravo znači? A zna li netko što je to “mirisni kotač”? Ogolili smo razne aspekte mirisa te istražili i otkrili što oni sve znače. Malo detaljnijeg znanja može biti od velike koristi kada kupujete miris za novu sezonu. Bilo da tražite najbolji parfem za sebe, ili ste u potrazi za najboljom muškom kolonjskom vodom koju ćete darovati ili pokušavate otkriti vrhunski dugotrajni parfem, naoružanje se i spremni ste za shopping.

Što su note parfema?

Kada čujete ili pročitate bilo što o notama parfema, mislite o njima kao o sastojcima parfema. A ima ih na tisuće. Čak i s jednim sastojkom – uzmimo na primjer ružu – postoje različite vrste mirisnih nota ruže ovisno o tome kako je destilirana i ekstrahirana. Ne postoji ograničenje koliko nota miris može sadržavati, ali gotovo svaki parfem ima najmanje tri za formiranje gornje note, srednje note i bazne note.

Gornje note: Gornje note su ono što možete osjetiti na samom početku, čim poprskate miris i često su to voćne note, zelene note ili aromatične note. Njihova niska molekularna težina znači da se ne zadržavaju jako dugo, ali vam daju onaj trenutni osjećaj kakav je miris.

Srednje note: Slijede srednje note koje imaju nešto veću molekularnu težinu u odnosu na gornje note. To su one koje možete osjetiti nakon jednog ili dva sata i općenito su voćne ili začinske note.

Bazne note: Neće biti iznenađenje da su bazne note dekadentniji, bogatiji i masniji sastojci. Bazne note ostaju dulje na koži i odjeći. Sastoje se od vrlo teških molekula kao što su drvo, vanilija i jantar. Upravo će sastav baznih nota odrediti koji parfem traje najdulje.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by TOM FORD BEAUTY (@tomfordbeauty)

Note su često prikazane na web stranicama parfema, ili ih možete vidjeti ilustrirane na pakiranju, u strukturi piramide. Najmanji dio piramide pokazuje gornje note – naglašavajući njihov trenutni utjecaj, ali poletnu prirodu. Srednji dio predstavlja srednje note ili “note srca”. A baza piramide, koja podupire sve ostalo i temelj je mirisa, predstavlja najteže i najdugotrajnije sastojke.

Upravo ova konstrukcija parfema daje mu mogućnost da vas samo jednim prskanjem odvede na mnogo mjesta. Na prvi špric, miris bi vas mogao podsjetiti na jedno, a onda kad se osuši i spoji s kožom može mirisati potpuno drugačije. Tako parfem od vanilije može početi neočekivano voćno, a zatim se osušiti do zagrijavajuće baze vanilije. Slično, cvjetni mirisi mogu na kraju više mirisati mošusno nego cvjetno na koži zbog svojih baznih nota.

Obitelj mirisa je jednako važna kao note

Nakon parfemskih nota, sljedeća stvar o kojoj trebate razmisliti su obitelji mirisa. Ovo su klasifikacije koje grupiraju mirise. Ako volite određenu vrstu mirisa, velika je vjerojatnost da će vam se svidjeti i drugi koji pripadaju istoj obitelji. Postoji određena rasprava o tome koliko obitelji mirisa postoji. Neki tvrde da postoje samo četiri glavne obitelji mirisa – cvjetni, svježi, drveni i jantarni. Međutim, drugi navode da postoji osam obitelji s dodatkom gurmana ( mirisi hrane – čokolada,vanilija,med, slatkiši), citrusa, vodeni (more,oceani) i fougères (note paprati, mahovinaste ili drvenaste note).

Obitelji mirisa često se smatraju kotačem. Način na koji radi kotačić mirisa sličan je kotaču boja. Obitelji mirisa koji su jedna nasuprot druge na kotačiću se sukobljavaju, a oni koji su jedan pored drugog stapaju se jedni u druge. Na primjer, odvažni cvjetni elementi poput klasičnog parfema ruže sjede uz voće i nježnije cvjetne mirise. Kada saznate koja vam se obitelj mirisa prirodno sviđa, vjerojatno će vam se svidjeti i oni s obje strane, ali možda ćete biti manje zainteresirani za onu nasuprot njoj.

 

Svaka obitelj mirisa ima svoje karakteristike

Cvjetne note: Parfemi su općenito napravljeni s velikom količinom cvjetnih nota, a to može biti jedan cvijet ili cvjetni buket. Gornje note su općenito zelene, voćne ili citrusne, ali neke sadrže i svježe začine poput ružičastog papra u zrnu. Donje note su općenito drvene i mošusne, ali obitelj se razvija s više gurmanskih nota.

Drvene: Mirisi unutar drvene obitelji fokusirani su na donje note drva i često dolaze s mošusom, začinima i voćem. Mnogo muških drvenih mirisa ima aromu na vrhu.

Citrusi: Sadrži gornju notu koja je mješavina citrusnih nota kao što su bergamot, naranča, mandarina i limun. Donja nota je obično više drvenasto-chypre s nečim poput pačulija i mahovine..

Fougere: Ovo se izvorno temelji na mahunam, pačuliju, geraniji, lavandi i bergamotu, ali su se s vremenom dosta razvile i sada je vrlo uobičajeno pronaći gurmanske note—koji su jestiviji sastojci poput karamele i kakao—u fougereu.

Važna je i koncentracija mirisa

Posljednja stvar koju trebate uzeti u obzir na svom putovanju kupnje mirisa je koncentracija, jer to utječe na intenzitet mirisa i možda najvažnije, koliko dugo traje na vašoj koži. 

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by CHANEL BEAUTY (@chanel.beauty)

 

EDT: Ovo je skraćenica od toaletne vode i vjerojatno je najpopularnija koncentracija parfema na policama mirisa. Od svih vrsta mirisa, ovaj se zadržava najmanje vremena jer sadrži najmanju količinu eteričnih ulja i trebat će ga dopunjavati tijekom dana. Također je obično jeftiniji od svojih EDP kolega.

EDP: Eau de Parfum (EDP) sadrži veću koncentraciju mirisnog ulja, otprilike oko 20%, što znači da duže traje na koži. EDP ​​je iznad EDT-a što se tiče snage i dugovječnosti, te je stoga nešto skuplji. Ako postoji EDT koji volite, ali želite da traje dulje, onda pogledajte postoji li njegova EDP verzija.

Parfum: smatraju se creme de la creme koncentracijama mirisa jer sadrže najveću količinu eteričnog ulja, od 20% naviše. Traju daleko dulje od EDT-a ili EDP-a, ali zbog visoke koncentracije sastojaka nose višu cijenu. Zaista plaćate ono što dobijete s parfemom.

After shave: Obično se nalazi međui muškim mirisima i sadrži oko 80-90% alkohola i vrlo nizak postotak eteričnog ulja. After shave najbolje je koristiti za umirivanje kože nakon brijanja. Pojam se danas općenito koristi za opisivanje muških mirisa u cjelini, ali tradicionalno biste uz EDT ili EDP koristili losion nakon brijanja.

Kolonjska voda: Često se povezuje s muškim mirisima, ali možete pronaći i ženske kolonjske vode. Oni su još jedna niska koncentracija mirisa, obično sadrže oko 5% aromatskih spojeva. Međutim, unatoč tome što su nisko na ljestvici snage, kolonjske vode su dizajnirane da se zadrži na vašoj koži, za razliku od after shavea. 

Ovo osnovno znanje o notama parfema, obiteljima i koncentracijama može biti uistinu korisno kada kupujete miris. Procijenite parfeme koje već posjedujete i potražite što ih povezuje, od zajedničkog sastojka, stila ili jačine. To će vam pomoći da otkrijete prekrasne nove mirise koje ćete voljeti zauvijek.

 

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime