Petak, 24 rujna, 2021

Savjeti zlata vrijedni: Kako kupovati odjeću pametno kao naše bake

O tome kako imati kvalitetnu i održivu odjeću mogli bismo naučiti pokoju lekciju od naših baka. Evo kako kupovati razumnije poput nekadašnjih generacija i usvojiti barem neke od njihovih navika

Kad bismo svojim bakama pokušali objasniti koncept održivog života, vjerojatno bi nam objasnile da one tako žive cijeli život i da je to za njih nešto sasvim normalno. Osobito ako se radi o odjeći. Jer one su navikle na štedljivost i minimalizam – nešto gotovo zaboravljeno u današnjem konzumerističkom društvu gdje svega imamo previše.

Možemo kupiti gotovo sve što poželimo i to dolazi na naša vrata. Sigurno vam je poznati slika kako stojite ispred prepunog ormara i kukate kako nemate ništa za obući?

O tome kako imati kvalitetnu i održivu odjeću mogli bismo naučiti pokoju lekciju od naših baka. Evo kako kupovati razumnije poput nekadašnjih generacija i usvojiti barem neke od njihovih navika:

  • Dobra kvaliteta i razvikani brand nisu isto

Filozofija naših baka bila je da kupuju najbolje što si mogu priuštiti kako bi to potrajalo. U njihovo doba kvaliteta i cijena su bile direktno povezane. Kvalitetno izrađeni predmeti su naprosto bili skuplji. Odjeća je nakon Drugog svjetskog rata bila skupa, a naše su bake često kupovale svoje haljine i sve ostalo u lokalnim buticima u mjestima gdje su živjele.
Cijena se formirala u odnosu na kvalitetu tkanine i vrijeme potrebno za izradu. Nije uključivala troškove marketinga, modne revije, oglašavanje preko influencera i društvenih mreža. Razlika između jeftine i dobro napravljene odjeće je najbolje vidljiva iznutra. Lakše je uočiti kakva je tkanina, pa se zagledajte dobro kakvi su šavovi i završni rad – ništa ne smije biti labavo zašiveno.

Zašto je štetna sintetika toliko popularna u modi?

Isto tako sintetika će se brže istrošiti od prirodnih materijala poput vune, pamuka, lana i svile. Oni bi trebali biti i u podstavi vaše odjeće

  • Birajte samo prirodne tkanine koje se nose cijele godine

Naše su bake kupovale za dvije sezone – toplu i hladnu. Idealno je kupovati vunu ili njezinu mješavinu za hladnije mjesece te svilu i pamuk kad je toplije.
Nekada je odjeća bila podstavljena svilom, što je danas rezervirano samo za luksuzne brendove. Ona je praktična i funkcionalna, jer baš kao vuna i pamuk diše i prilagođava se temperaturi tijela. Primjerice, kad je toplo ne znojite se zbog vune u odjeći, nego zato što je ona postavljena poliesterom ili nekom sličnom izvedenicom koja se proizvodi od plastike.

Jedan od najvećih ekoloških problema: Zašto je odjeću teško reciklirati?

  • Fokusirajte se na klasični stil i čiste linije

Iako većina ljudi danas može navesti barem jednu stvar koju su nosili do kad se nije raspala – i to samo jer im je bila draga – naše su bake nosile odjeću do trenutka kad je više nisu mogle popraviti i nije više bila nosiva.
Imale su iste stvari godinama. Odjeća je bila jednostavna i minimalistička, što je osnova za daljnje uparivanje s raznim modnim dodacima. Jednostavan stil nije dosadan, nego pruža mogućnost za raznolikost uz pravilno kombiniranje.

Naše su bake, nakon što su bile primorane naučiti živjeti u besparici, prenijele znanje dalje i pametno trošile čak i kad su imale dovoljno novaca da kupe što požele od odjeće.

Nikada nisu kupovale nešto samo zato što je na sniženju ili im se sviđa. Kupovale su ono što im je stvarno potrebno. Jer kupovinu nisu smatrale hobijem niti nečim u što se olako upušta

Pročitajte još...

EKO MODA: Hit su kreacije od algi, kaktusa, cvijeća, mliječnih proteina…

S povećanjem svjesnosti potrošača o 'prljavoj' strani mode proizvođači se sve više okreću novim, poželjnijim biomaterijalima i biotehnologijama koje se temelje na održivim izvorima sirovina i reciklaži

Hrvatski dizajneri otkrivaju pravo stanje na modnoj sceni u doba korone

Možda je pravo vrijeme da se pitate #TkoJeNapravioMojuOdjeću. Svi oni s kojima smo razgovarali prilikom pisanja ovog teksta su osobe koje već sezonama stoje iza svog rada i koji odjeću proizvode u Hrvatskoj. Na nama svima je da to prepoznamo i podržimo kako i koliko možemo

I TO SAM JA / Aleksandar Šekuljica: Interijeri su moj ispušni ventil, a dizajniranje montažne kućice strast!

I dok je koronavirus modnu industriju okrenuo naglavačke, dizajner Aleksandar Šekuljica iz ELFS-a misli kako će to iznjedriti samo dobre i kvalitetne stvari. Njemu je omogućio da stvori jasnu viziju svoje druge strasti: dizajniranja interijera. Samo za Mixer otkriva kako će izgledati njegova - kućica iz snova

Manje poznati, a ultra sexy: brendovi rublja u koje ćete se zaljubiti

Ne podcjenjujte moć koju ima dobro donje rublje. U danima kada trebate neki 'boost' za samopouzdanje dovoljno je da obučete sexy rublje i u trenu će vam se popraviti raspoloženje

Povezano

10 najomiljenijih brendova torbi svih ljubiteljica ekološke mode

Za one od vas koji pokušavate trošiti na etičniji i održiviji način, ali ne znate odakle započeti, donosimo 10 najomiljenijih brendova torbi koji su moderni, a dobri za planet

Izipizi Outer Space – pripremite se za sasvim drugačiju modnu avanturu

Novu jesensko-zimsku kolekciju za sezonu 2021/2022 IZIPIZI posvećuje istraživanju, iskoraku u novo, nepoznato, pa je u skladu s tim i nazvana – OUTER SPACE

Završio je London Fashion week – što je inovativno ponudio svijetu?

Tiger Of Sweden, Erdem, Charles Jeffrey Loverboy, Margaret Howell, Saul Nash, Stefan Cooke, Labrum London i Steven Stokey-Daley samo su neki od dizajnera koji su svoje kolekcije predstavili uživo, dok su Vivienne Westwood, Molly Goddard i Edward Crutchley održali digitalne revije

Yalea: Kako je De Rigo Vision u jeku pandemije lansirao prvi brend za žene

Prva Yalea kolekcija sastoji se od 13 sunčanih i 24 dioptrijska modela te 'Petite' capsule koja nudi modele u manjim veličinama za žene s manjim licem. Visokokvalitetni proizvodi po pristupačnoj cijeni daju novu viziju slobodnog izražavanja i potpunu modnu neovisnost

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime