Utorak, 17 svibnja, 2022

Održiva i osviještena moda: Tri modne dizajnerice nove generacije koje vrijedi upoznati

Modni brendovi okreću se k održivosti i drugačijem, osvještenijem načinu proizvodnje. Upravo zato trebali bismo i mi, kao konzumenti, podržati domaću proizvodnju i hrvatske brendove. Pametnije kupovati i radije izdvojiti novce za jedan dobar komad odjeće.

Modna industrija nalazi se na prekretnici. Milenijalci i Generacija Z svjesni su da hitno treba nešto promijeniti. Slike pustinje Atakama u Čileu, koja je postala odlagalište za fast-fashion otpad, proganjaju nas u noćnim morama. Sve što se brzo proizvede prikriva kolonijalizam siromašnih zemalja, ali i kolonijalizam nad našim planetom jer svu tu odjeću vlasnici kompanija šalju da se gomila i raspada na grobnici zaboravljenih brzo izmjenjujućih trendova. Jasno nam je da treba stati na kraj bezglavoj proizvodnji i besmislenoj kupnji.

 

 
 
 
 
 
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Objavu dijeli Martin Bernetti (@martinbernetti_photojournalist)



Danas se modni brendovi okreću se održivosti i drugačijem, osvještenijem načinu proizvodnje. Upravo zato trebali bismo i mi, kao konzumenti, podržati domaću proizvodnju i hrvatske brendove. Pametnije kupovati i radije izdvojiti novac za jedan dobar komad odjeće. U Hrvatskoj imamo sve više modnih dizajnera koji modi pristupaju originalno i drugačije. Tome možemo zahvaliti slavnom pokretu Slow Fashiona i zaokretu u mindsetu generacije.

Otkrivamo tri mlade modne dizajnerice čiji rad zaista vrijedi upoznati:

1/ Ten:Ten

Ten:Ten  je brend kreativnog naziva dizajnerica koji je Marijana Cigić. Za Ten:Ten kaže da je nastao sasvim slučajno, nakon što je napravila svoju prvu konkretnu kolekciju s kojom je i pobijedila na Fashion Incubatoru 2017. godine. S obzirom da je moda njena strast, sve se razvijalo prirodnim putem. Ona je nastavila stvarati i virtualno prezentirati svoje kolekcije putem Instagrama, a ovaj brend u posljednjih godinu dana plijeni sve više pozornosti svojim kreativnim komadima i novim kolekcijama. 

Tko se krije iza ovog brenda?

 

 
 
 
 
 
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Objavu dijeli ten:ten (@tentenbrand)


Marijana Cigić je izrazito kreativna mlada žena koja nas podsjeća svojom estetikom na djevojke francuskog Novog vala/ Nouvelle vague. Marijana se inspirira glazbom, filmovima i umjetnošću. Kao i njezine kolekcije zaintrigiralo nas je samo ime njenog brenda. Za sebe kaže da je fascinira numerologija, i tako iskazuje pripadnost jednoj drugoj generaciji koja se zanima za okultno. Broj deset je dugo prati.

Najviše od svega voli se buditi rano u gradovima u kojima je turist i čekati da se muzeji otvore. Muzej Leopold se otvara u 10 sati i ona je među prvim posjetiteljima. Uvijek je najteže smisliti ime svojem modnog brendu. Razmišljajući o tom pitanju, kada je ulazila u muzej, pogledala je na sat i pisalo je 10:10. Rekla je da je Muzej taj koji je dao ime njezinom brandu, a njoj spokoj. Dok dizajnira odjeću, bavi se stvaranjem tajne, u razgovoru se osvrće na Heideggera i predgovor eseju “Istina i umjetnost” govoreći da je zagonetka umjetnosti upravo to što je zagonetka, a zadaća umjetnika da zagonetku vidi.

Drugačiji pristup modi

 

 
 
 
 
 
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Objavu dijeli ten:ten (@tentenbrand)

Marijana negira ustaljena pravila između odjeće za muškarce i za žene i radi univerzalne komade. Za oko su nam najviše zapeli njeni oversized sakoi i kaputi. Koristi se patchwork tehnikom, a njezini super kišni baloneri su must-have komad u ormaru. Jedan baloner je čak inspiriran slavnom Cohenovom pjesmom “Famous Blue Rain Coat“.  Marijana je osviještena mlada žena koja pokušava stvarati održivu odjeću. Sve kožne stvari napravljene su od kože kupjene u second handovima ili koju su donirali poznanici i prijatelji, kao i dosta drugih materijala. Trudi se reciklirati što više.

Stvara pristupačne odjevne komade i ističe da su njeni vjerni kupci “obični ljudi” – umjetnici, studenti i profesori. Trenutačno ima mini kolekciju od samo nekoliko komada koja je inspirirana cirkusom i cirkusantima te jednim od njezinih najdražih filmova Wendersovim “Nebom nad Berlinom” (1987). Kolekcija će uskoro biti objavljena na njezinom Instagram profilu i jedva je čekamo vidjeti.

 

 
 
 
 
 
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Objavu dijeli ten:ten (@tentenbrand)

2/ Morphlines

 

 
 
 
 
 
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Objavu dijeli MORPHLINES (@morphlines_official)

Morphlines je novi brend koji se bavi eksperimentalnim kolekcijama. Ines Bašić osmislila je brend koji pleše na granici između performansa i ugodne nosivosti. Brend je pokrenut u listopadu 2019. godine kada je Ines Bašić napravila svoju prvu modnu kolekciju na diplomskom studiju Modnog dizajna. Njezino ime nosi dugi naziv koji je nastao kombinacijom imena Morph – lik iz crtića Planet s blagom koji mijenja svoj oblik i može izgledati kao bilo tko i bilo što i njenog imena Ines. U svojoj glavi ona ovo izgovara kao novu francusku riječ, ali sada je svjesna da ljudi teško izgovaraju to ime. Ipak misli da na simboličkoj razini ime odgovara onome što njen brend jest, kao i ona sama – prilagodljiva, promjenjiva i u stalnom razvoju.

Upoznajte Ines

 

 
 
 
 
 
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Objavu dijeli INES (@morphlines)

Ines Bašić je prava milenijalka. Sebe je prihvatila kao djevojku koja je radila svašta od svoje 18. godine, a svako to iskustvo ju je oblikovalo. Kaže kroz smijeh: „Pekla sam ribice, konobarila, radila kao biljeterka u HNK, u Esplanadi na banketima, u Boudoiru kao asistentica u prodaji, u Varteksu kao asistentica u Odijelu dizajna, zbog čega se i bila preselila na kratko razdoblje u Varaždin.”
 
Nakon što je diplomirala Modni Dizajn na TTF-u, tražila je sigurnost, ali ubrzo je shvatila da je sigurnost zapravo ne zanima i da bi radije htjela raditi na vlastitom brendu i posvetiti se radu na raznim projektima s drugim kreativcima. Smatra da stvaranje vlastitog brenda zahtijeva veliko posvećivanje, odricanje i rad, ali ne boji se toga. Kada dizajnira, inspiracija joj može doći od bilo kuda. Promatra linije i oblike koji ju okružuju i iz njih crpi formu.
 
Ističe da su joj najpoticajnije socijalne i društvene teme koje provlači kroz intimnu prizmu vlastitih emocija i unutarnjeg stanja. Želi stvarati nosivu modu, ali da isto tako nije slijepa i smatra da njene kreacije moraju biti profitabilne i da nema taj privilegirani luksuz baviti se samo konceptualnom modom. Uz svaki konceptualni komad pokušava napraviti neke komercijalnije komade koji će donijeti povrat.

Kolekcija Kaprisna Divina

Takav smjer razmišljanja najbolje se vidi u njenoj posljednjoj kolekciji Kaprisna Divina. To je Inesina diplomska kolekcija koja je inspirirana menstrualnim ciklusom, emocijama i potrebama koje se javljaju u pojedinim fazama našeg ciklusa. Materijali, siluete i komadi su temeljeni na anketi koju je ispunilo preko 1000 žena, tako da smatra da je ta kolekcija utemeljena u stvarnom odnosu prosječne žene prema menstruaciji.
 
Komadi su zaista prekrasni, pastelnih boja, a teže nosivosti i udobnosti upravo zbog problema i boli koja ide uz menstruaciju. Osim na Instagramu, u svibnju ove godine javnost će imati priliku vidjeti kolekciju u Mango Sticky Rice Vintage dućanu u sklopu pop-up suradnje. Tamo će se moći probati pojedini komadi, kupiti i naručiti. To je njena druga pop-up suradnja u ovom Vintage shopu koji promovira mlade kreativce. Govorenje o taboo temama i destigmatizacija istih, odlika su nove generacije dizajnera.
 

 

 
 
 
 
 
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Objavu dijeli MORPHLINES (@morphlines_official)

3/ Raw Bag by Mirjam Krajina

 

 
 
 
 
 
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Objavu dijeli Mirjam Krajina (@raw__bag)

Mirjam Krajina je u 2020. godini osmislila koncept RAW BAG torbi. Ta je kolekcija oduševila hrvatsku modnu scenu. Mirjam je prije svega kostimografkinja koja je svoj zanat učila od Ane Savić Gecan s kojom često radi u kazalištu, a tijekom studija počela je raditi na filmovima i serijama. Započela je kao volonterka, a sada radi samostalno. Mirjam je izrazito kreativna, inovativna i originalna. Ona stvara modu na razini današnjeg društva i problema s kojima se suočavamo. Tijekom lockdowna, promatrajući u dućanu plastične vrećice i ružne dodatke s kojima hodamo ispod ruke, a koji nisu nimalo ekološki osjetljivi, pala joj je na pamet ideja za kolekciju torbica.

Održivi modni dodatak

 

 
 
 
 
 
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Objavu dijeli Mirjam Krajina (@raw__bag)

Mirjam je osmislila originalni način izrade torbi. Vrećice iz trgovina počela je taliti i iz njih modelirati torbe. Torbe se rade kao skulpture na kalupu, a šiva se podstava. Kada stvara, Mirjam Krajina želi se baviti tematikom recikliranja, smanjenja otpada i održivosti jer u tome vidi budućnost mode. Uvjerena je da nam odlične ideje leže ispred nosa, a da je zadatak modnih dizajnera da to prepoznaju, iskoriste, promijene i stvore umjetničko djelo od pojedinačnih artefakta.

Kolekciju je nazvala imenujući točno ono što vidimo- SUROVE TORBE, neobrađene. Mirjam  je napravila mini blagdansku kolekciju Raw Bag torbica, jarkih boja. Torbice dolaze u različitim veličinama i unikatni su modni dodatak. Ne možete naručiti određenu boju jer Mirjam stvara samo od otpada u njezinoj kući. Svaka vrećica je jedinstvena.

Ona je također uz kolekciju torbica izbacila i kolekciju odjeće, koja je ponovno u skladu s ekologijom, second-hand odjeća na kojoj intervenira i stvara nove komade. Smatra da je kroz kazalište i film naučila najviše o no-waste politici stvaranja, jer postoje takvi dragulji koje bi netko drugi vidio kao smeće, a ona od second-hand kvalitetnih komada stvara novu odjeću. Košulje pretvara u lude haljine, pronalazi neobične printove i tiska ih na pamučne majice, različite trenirke spaja u kombinezone. Sve što radi promovira na svom Instagram profilu. Izrazito se veselimo novim kolekcijama Mirjam Krajine kao hrvatske predvodnica održive mode mlađe generacije dizajnera.

 

 
 
 
 
 
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Objavu dijeli Mirjam Krajina (@raw__bag)

Naslovna fotografija: @glorijalizde za @tentenbrand 

Pročitajte još...

18 najčešćih mitova o ljepoti i njezi kože: Što je istina, a što obična laž?

Toliko je kozmetičkih savjeta o zdravlju i ljepoti da vam se sigurno vrti u glavi. Na kraju ne znate što je dobro, a što loše, što je obična predrasuda, a što istina. Kako bismo vam pomogli u nedoumicama, razotkriva neke od najčešćih mitova o ljepoti

Bolje spriječiti, nego liječiti: 5 najvećih krivaca za izbijanje prištića po licu

Ovih pet faktora najviše utječe na sjaj i mladolikost lica, stoga predlažemo da ih izbjegavate ili da se zaštitite od njih po svaku cijenu

White Skin 3 by Kaliterna: Zadnja riječ dermatološke znanosti!

Uz uklanjanje pigmentacija i jako 'izbjeljivanje' ova krema ima i snažan učinak detoksikacije pa se koža izvrsno pročišćava i podmlađuje

Tretman zatezanja lica kojem ne može konkurirati nijedan estetski zahvat

Endolift je tretman podizanja i oblikovanja lica uz pomoć lasera koja optičkom energijom zagrijava potkožno tkivo. Za razliku od operacije, daje 100% prirodan izgled jer istodobno pomlađuje kožu iznutra i izvana - što se ne može postići niti jednom operacijom

Povezano

Sir Anthony Hopkins – novo lice jesenske kampanje za Loewe!

Odjeven je u zanimljive džempere, jedan je klasični crni Loewe, a drugi razigran i prekriven printom krafni sa šarenim mrvicama, uz jednostavne crne hlače i klasične tenisice za trčanje, Hopkins u ovoj kampanji izgleda opušteno i u potpunosti prirodno

Odijela su idealna kombinacija za vjenčanja i svečana događanja!

Ako se odlučite nositi odijelo na vjenčanje, pripazite da nije bijele boje. Sve ostale opcije apsolutno dolaze u obzir

Satovi za žene: Kako odabrati Rolex koji je idealan za vaše zapešće?

Ako želite da kupnja vašeg sata ne bude puko trošenje novca, već i ulaganje, pametno je odlučiti se za Rolex. Bilo da se odlučite za Lady-Datejust ili Oyster Perpetual, Rolex će uvijek biti investicijska kupnja

Atelier – Nove kolekcije predstavili Boudoir, BiteMyStyle, Martina Herak, unaesthetik i Mihaela Brajković

Večeras nas u Klovićevim dvorima očekuje i druga večer ove modne poslastice, a moći ćemo uživati u predstavljanjima novih kolekcija Ivice Skoke, brenda DeLight, Luke Grubišića, JET LAGA i hrvatsko srpskog branda Steven Dockman

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime