Subota, 23 ožujka, 2024

Mučite se kako organizati prostor u kojem živite: Ivana Šušković ima rješenje!

Na svom Instagram profilu 'Idemo redom' ili tijekom online radionica Ivana će vam podijeliti savjete kako srediti stan, organizirati prostor te ga uspješno i dalje održavati posloženim i čistim

Ivana Šušković stoji iza instagram profila “Idemo redom” na kojem dijeli korisne savjete o organizaciji prostora. Profil je otvorila prije tri godine kad je zbog užurbanog načina života osjetila da neke stvari moraju promijeniti kao obitelj, kako bi imali kvalitetniji život. Shvatila je i da su prekrcani stvarima i da ih one usporavaju u svakodnevici – i to zato što ih moraju stalno pospremati, ali i zato što im crpe energiju na različite načine.



Organizacija prostora je veliki izazov  

Dok je raščiščavala svoj dom, dobila je ideju da bih svoje iskustvo mogla podijeliti i s drugima, i to na Instagramu. Kako sama priznaje, nije očekivala da će IG zajednica tako brzo narasti, no to samo pokazuje kako jako puno ljudi danas ima problema, odnosno bolje rečeno izazove, s organizacijom prostora u kojem žive. Zato im je pomoć stručnjaka poput Ivane više nego dobrodošla.

Svaka stvar mora imati svoje mjesto 

Uz pretrpan svakodnevan raspored, u kojem, mogli bismo reći nemamo minutu mira, ponekad nam je pospremanje doma na posljednjem mjestu. Koji su prvi koraci koje treba poduzeti za dovođenje doma u red?

Preduvjet urednog doma je da svaka stvar ima svoje mjesto. Ako nije tako, pospremanje doma može biti prava tlaka. Tako da bi energiju prvo trebalo uložiti u raščišćavanje doma i dodjeljivanje svakoj pa i najmanjoj stvari njezino mjesto, vraćati je tamo nakon upotrebe, i vrijeme pospremanja doma će se prepoloviti.

Koji su najčešći problemi s kojima Vam se klijenti javljaju?

Ljudi uglavnom imaju problem s kuhinjama i ormarima. Nerijetko je slučaj da imamo samo previše stvari, a ne sama organizacija. Kad odradimo prvi korak raščišćavanja, organizacija dođe kao završni i najzabavniji korak cijelog procesa.

Koje su najčešće pogreške koje Vaši klijenti rade?

Ne bih to nazvala pogreškama. U današnjem vremenu ljudi su zaista previše zaposleni, život je užurban, konzumerističko društvo je napravilo svoje tako da su nam domovi prekrcani stvarima koje trebamo i ne trebamo. U takvom kaosu, stvari se stavljaju tamo gdje ima mjesta, a ne gdje bi bile funkcionalne, i zaplete se takva mreža koja ljude obuzme i ne znaju više odakle krenuti. Zato sam ja tu da im u tome pomognem, korak po korak.

Kad krenete, nećete moći stati

Najčešće se susrećemo s problemom prevelike količine stvari. Kako shvatiti da ih imamo previše i kako ih se riješiti?

Nije jednostavno, ali je nužno i tako oslobađa da vam jamčim da kad krenete, nećete moći stati. Ako krećete u raščišćavanje sami, uzmite mali zadatak za početak – jednu ladicu. Kad vidite da vam ide i koliko je dobar osjećaj kad znate gdje vam je što, uzmite sve teže zadatke. Ormari, kuhinje i sentimentalne vrijednosti su najteže kategorije, za njih tražite pomoć ili ih ostavite za kraj.

 

 
 
 
 
 
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Objavu dijeli Ivana, organizatorica prostora (@idemo_redom)

Možete li nam dati nekoliko savjeta za dovođenje prostorije u red. Kako posložiti kupaonicu (kako posložiti ručnike, sredstva za čišćenje, šampone, kozmetičke proizvode), kako kuhinju (čaše, tanjure, lonce, začine, krpe) i spavaću sobu (odjeća, posteljina, knjige, dječje igračke..)?

Ovo je pitanje čiji odgovor bi obuhvaćao sav moj rad u posljednje tri godine. Ali… sjetite se da ništa ne mora biti onako kako ste navikli… Ručnici se mogu zarolati i staviti u košaru, krpe možete slagati okomito po konmari metodi, isto kao i odjeću, u kuhinjama provjerite možete li negdje dodati koju policu ili pomoćnu policu, može li vam što stajati okomito umjesto vodoravno (primjerice, daske za rezanje)… Uvijek razmišljajte kako možete iskoristiti i visinu nekog prostora. Važno je držati kategorije proizvoda zajedno, inače će ubrzo u svakom prostoru nastati kaos.

Prostor ispod kreveta i najviše police

Došlo je ljeto i pospremili smo zimsku odjeću, kako je pravilno pospremiti, da nam ne zauzima previše mjesta u ormaru?

Vakuumske vreće nisu loš izbor za nekoga tko nema dovoljno mjesta u ormaru za obje sezone u isto vrijeme. Prostor ispod kreveta se isto može koristiti za pohranu. Važno je da nije na oku i da za takve stvari koristite najviše police ormara koje su nefunkcionalne za svakodnevno korištenje.

Kojih pravila bi se svi trebali držati prilikom pospremanja doma?

Dodijeliti stvarima mjesto. Vraćati stvari na njihovo mjesto. Imati plan čišćenja (tjedni, mjesečni, tromjesečni) tako da se ne dogodi da se stalno vrtimo u krug i čistimo iste stvari.

Koje predmete bi svi oni koji žele uređen dom trebali imati?

Vrlo nezgodno pitanje. Ali mislim da razni organizatori, koji mogu biti i najobičnije kutije, i puno ladica doprinose organiziranijem domu. Iako to nije presudno.

 

 
 
 
 
 
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Objavu dijeli Ivana, organizatorica prostora (@idemo_redom)

Za čišćenje doma ponekad ne možemo odvojiti cijeli dan, kako počisti u što kraćem vremenskom roku?

Izvrsna metoda je postaviti si tajmer na određeno vrijeme, recimo 20 min. Jako ćete se iznenaditi kad vidite koliko toga se može odraditi u samo 20 minuta fokusiranog rada.

Trudim se koristiti prirodne proizvode za čišćenje

Uz razna sredstva za čišćenje koja postoje na tržištu, što je najbolje koristit? Možemo li sami izraditi sredstva u nedostatku istih?

U zadnje vrijeme se trudim izbaciti što više kemije… Proizvodi poput octa, limuna, sode bikarbone, najobičnijeg deterdženta za suđe mogu napraviti čuda u čišćenju i prednost je što su jeftini, lako dostupni, ekološki prihvatljivi i možemo ih jednostavno sami napraviti.

 

 
 
 
 
 
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Objavu dijeli Ivana, organizatorica prostora (@idemo_redom)

Koje predmete zaboravljamo prilikom čišćenja i nismo ni svjesni da su prepuni bakterija? Kako se sjetiti ubaciti ih u raspored čišćenja?

Često se zaboravljaju čistiti mobiteli, daljinski upravljači, tipkovnica, prekidači za svjetlo, kvake, dječje igračke, pribor za nokte… Najjednostavnije je opet sve staviti na papir u plan čišćenja i ne morate puno razmišljati o tome – papir pamti za vas.

 

 
 
 
 
 
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Objavu dijeli Ivana, organizatorica prostora (@idemo_redom)

Živite u skladu s prostorom koji imate

Jedan od najčešćih problema su i mali životni prostori. Imate li neke savjete kako se prilagoditi životu u njima i posložiti stvari tako da sve što je potrebno pronađe svoje mjesto?

Najvažniji savjet jest – živite u skladu s prostorom koji imate. Ako imate malu ostavu, ne skladištite puno hrane, ako imate malu kuhinju, optimizirajte pribor koji se koristi, ostalo spremite ili poklonite… morate biti sigurni da ono što imate zaista i koristite. Zato često raščišćavajte i redovno se rješavajte viškova. Vakuumske vrećice, razni spremnici i organizatori pomažu da i u malim prostorima vlada red. 

Dolaskom djeteta, mnogo prostora odlazi na njegove stvari. Imate li neke savjete za roditelje – kako organizirati potrepštine, igrače i ostalo što koriste svakodnevno?

Djeca jako brzo prerastu igračke, zato je važno redovno ih prosljeđivati dalje. Igračke su po meni najteža kategorija od svih jer pristižu gotovo svakodnevno, a raščišćavanje je nužno raditi češće nego s bilo kojom drugom kategorijom. Ponovno bih savjetovala da se potrepštine ne gomilaju jer su nam trgovine danas dostupnije nego ikad, teško da ćete ostati bez ijedne pelene.

Velike kutije i razni spremnici na kotačima mogu biti jako korisni za dječje igračke, pribor za crtanje, baš zato što su prijenosni, a i djeca će lakše pospremiti kada nemaju previše kategorija. Roditelji, radije kupite običnu komodu s ladicama koju ćete moći kasnije prilagoditi za sebe nego specijaliziranu dječju komodicu s kojom nećete znati što kasnije.

 

 
 
 
 
 
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Objavu dijeli Ivana, organizatorica prostora (@idemo_redom)

Često odlazimo u kupnju i pritom kupimo mnogo bespotrebnih stvari, postoji li način organiziranja namirnica i hladnjaka? Možemo li hranu zamrznuti po nekom principu?

Kupujemo više zato što ne znamo što imamo doma. A ne znamo što imamo jer su nam hladnjak i ostava neorganizirani. Organizacija namirnica kreće i od organizacije i planiranja jelovnika, jer ako ne znate što ćete jesti barem tri dana unaprijed, kako ćete znati što trebate kupiti?

Zato uvijek naglašavam da organizacija štedi i vrijeme i novac. Namirnice neka budu posložene po kategorijama, vrsti, upotrebi. U hladnjak je zgodno umetnuti poneki organizator koji će na jednom mjestu držati sve namirnice za doručak, primjerice, i pritom ćete iskoristiti cijelu dubinu hladnjaka. Zamrzavanje namirnica je jako korisno jer nam opet štedi vrijeme, a i novac, smanjuje prečeste odlaske u trgovinu…

Ako jednom u dva tjedna kupite povrće, dio već pripremite i smrznete, imat ćete ručak puno brže nego da prvo morate u shopping… Isto tako, neki prakticiraju kuhati više nekog jela i zamrznuti ga, pa kad treba, samo izvade iz zamrzivača i dovrše jelo (npr. lazanje).

 

 
 
 
 
 
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Objavu dijeli Ivana, organizatorica prostora (@idemo_redom)

Jednom kad smo napravili finalni korak i naš dom je uredan, kako ga održati takvim?

Velika je stvar uvesti u rutinu vraćanje stvari na njihovo mjesto. To enormno smanjuje vrijeme utrošeno na čišćenje. I naravno, dobro razmisliti prije svake nove stvari koja se unosi u dom – treba li mi to zaista i gdje ću to spremiti?

Kako izgledaju Vaše radionice i tko se sve može na njih prijaviti?

Što se radionica tiče, za vrijeme korone počela sam intenzivnije raditi online organizaciju zato što nam je rad na terenu bio jako ograničen. To je vrlo zgodna opcija za sve koji nisu iz Zagreba, kojima treba samo mali push da svoju neku prostoriju dovedu u red. Radionice su tek u planu, to ćemo tek vidjeti, ali moj cilj je što više ljudi približiti organizaciju na različite načine i programe tako da u organiziranom i raščišćenom domu mogu prodisati i ostvariti svoj puni potencijal.

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime