Subota, 24 srpnja, 2021

Istraživanja: Saznajte koliko duljina spavanja utječe na – bolji seks!

Kakva je povezanost loše kvalitete spavanja sa seksom? Ili, još bolje, kako kvalitetniji san može poboljšati vaš seksualni život - otkrivaju stručnjaci

Nakon stresne 2020. godine razumljivo je ako vas manje zanimaju aktivnosti u kojima ste nekoć bili sretni – a jedna od njih je seks. Dr. sc. Emily Jamea, certificirana seksualna terapeutkinja i psihoterapeutkinja, nedavno je za BBC izjavila da je seksualna želja većini parova tijekom pandemije znatno pala.

Ako smatrate da ste netko kome treba ‘pojačanje’ na tom području, pročitajte što trebate raditi samo sat vremena dnevno kako biste to popravili, prema istraživanju objavljenom u The Journal of Sexual Medicine. 

Kako do 14% veće šanse za seksom?

Studija je, naime, pokazala da će žene koje spavaju jedan dodatni sat dnevno vjerojatnije imati spolne odnose! E sad, preme izračunima prosječna odrasla osoba između 18 i 64 godine treba otprilike 7 do 9 sati sna, tvrde u Klinici Cleveland. A stariji od 65 godina trebaju nešto manje, oko 7 do 8 sati sna. No, malo dodatnog sna svakako ne može nikome naštetiti. Zapravo to može samo pomoći vašem spolnom životu. Studija iz 2015. objavljena u časopisu The Journal of Sexual Medicine pokazala je da su žene koje su dva tjedna spavale dodatni sat dnevno imale za 14% veće šanse za seks.

Studija je pokazala da je dodatnih 60 minuta sna povezano s većom seksualnom željom sljedećeg dana. Međutim, žene koje su spavale dulje od dodatnih sat vremena imale su slabije uzbuđenje sljedećeg dana. Uz to, žene s duljim prosječnim trajanjem sna prijavile su bolje seksualno uzbuđenje od žena s kraćom prosječnom duljinom spavanja.

Više sna – više seksa

Više sna dovodi do povišenog raspoloženja, što može poboljšati seks, kažu stručnjaci. Naime, dokazano je i to da ‘dobro spavanje svake noći poboljšava cjelokupno raspoloženje, što znači da biste mogli biti više zainteresirani za seks’. Ovo istraživanje nastavlja dokazivati kako su ove dvije aktivnosti usko povezane. A tko ne želi poboljšati svoje zadovoljstvo s obje aktivnosti?

No, nažalost, mnoge se žene bore s nedostatkom sna. Istraživanja pokazuju da žene spavaju manje od muškaraca te imaju veće poteškoće pri spavanju. Zato su tijekom dana i više pospane. Također, žene koje loše spavaju imaju dvaput veću vjerojatnost da imaju seksualnu disfunkciju, pokazuje drugo istraživanje.

Istot ako, oko 43% žena u srednjim godinama govori o seksualnim problemima dok prolaze kroz menopauzu, a više od 26% ima probleme sa spavanjem poput nesanice, objasnili su autori studije.

Dva uobičajena problema za žene srednjih godina

Stephanie Faubion, dr. med., autorica studije i direktorica Centra za žensko zdravlje klinike Mayo, rekla je kako studija ističe vezu između seksualne disfunkcije i loše kvalitete spavanja, što ona opisuje kao “dva uobičajena problema za žene srednjih godina”. “Ako stavite pladanj sna i pladanj seksa pred umornu ženu, ona će svaki put odabrati san”, rekao je Faubio za CNN. “U idealnom svijetu, pružatelj usluge primarne zdravstvene zaštite svaku bi ženu trebao pitati o njezinoj spolnoj funkciji. Događa li se to? Ne, nažalost ne događa se.”

Studija iz 2019. objavljena u časopisu Frontiers in Public Health koristila je istraživanje presjeka između 442 žene i 336 muškaraca prosječne starosti 34,5 godina kako bi se utvrdila povezanost između seksualnih aktivnosti i naknadnog spavanja. Istraživači su zaključili kako su “orgazmi s partnerom povezani s boljim spavanjem, ali i orgazmi postignuti masturbacijom”. A iza toga stoje i čvrsta znanstvena obrazloženja. Fondacija za spavanje kaže da se dva hormona, oksitocin i prolaktin, oslobađaju u tijelu nakon orgazma: “Te hormonalne promjene mogu uzrokovati pospanost i olakšati da brže utonete u san”!

Pročitajte još...

Što je kronotip spavanja i koji je vaš?

Jeste li se ikada zapitali kako i zašto netko može ujutro skočiti iz kreveta i otrčati 5 km, dok biste vi radije spavali do podneva? Mogli biste se iznenaditi kad čujete da se sve svodi na vaš kronotip - znanstveni naziv vašeg unutarnjeg sata

6 načina kako još više možete uživati u toploj kupki

Puno je način da u svoj dan unesete malo 'maženja' vlastitog tijela i duha, a kupka je provjerena metoda za smirivanje tjeskobe, umora i stresa. Evo kako u njoj maksimalno uživati…

Kako da zajedničko spavanje s partnerom postane – kvalitetnije i ugodnije

Dijeljenje kreveta podrazumijeva se kad ste u vezi i u braku, no zajedničko spavanje nije uvijek lako. Od temperaturnih preferencija, naslaga jastuka, bacanja i okretanja, do pritužbi na hrkanje... teško je pronaći ravnotežu koja nam je potrebna da bismo se dobro naspavali

‘Sleep divorce’: Odvojeno spavanje ne mora biti bauk!

Sleep divorce ne znači pravi razvod, već odvojene krevete kako biste se oboje mogli dobro naspavati. Stručnjaci otkrivaju kad je pravo vrijeme za odvojene postelje

Povezano

Seks u vodi: Kako spriječiti (moguće) neugodnosti i uživati u erotici

Ljepljiva koža, morka kosa, hladna voda, bockanje kamenčića ili tvrde stijene... puno je faktora koji kvare doživljaj. No, uz naše savjete sve ćete ih 'pobijediti' i slobodno uživati u vašoj maloj avanturi

Što napraviti ako mislite da vaš prijatelj stupa u brak s pogrešnom osobom?

Ako ste trenutno zabrinuti da će se vaš prijatelj/ica oženiti/udati za pogrešnu osobu i niste sigurni što učiniti po tom pitanju, ovi vam savjeti mogu pomoći da odlučite kako dalje

Odvojeni kreveti loš su znak? 6 mitova o spavanju koji narušavaju vezu

Kad god se vjerovanje temelji na onome što bi parovi 'trebali' učiniti, vrijedi pogledati ispod pokrivača kako biste vidjeli što se zapravo tamo događa. Također, sve više parova govori kako se nakon nekog vremena odvojenog spavanja zapravo osjećaju bliže i privrženije nego ikada

Orgazmička sinestezija: Vrijeme je da otkrijete zanimljivi fenomen?

Svi možemo doživjeti orgazam, predstavlja nam neopisivo zadovoljstvo, ali ono što je manje poznato - nekima iskustvo orgazma donosi svakakve senzacije - mogu osjetiti boje, vidjeti glazbu i odrediti miris riječi! Upoznajte sinestete

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime