Epidemija i smrt jednog od najboljih svjetskih gypsy swing gitarista Damira Kukuruzovća prekinule su promo turneju albuma “Zoran pjeva Arsena” Zorana Predina i Damir Kukuruzović Django Group.
Ipak, na želju Zorana, Damirove Marijane i Damirovog Django Banda, s mladim Kukuruzovićevim slijedbenikom gitaristom Jurajem Markačem turneja će se nastaviti premijernim online koncertom “Zoran pjeva Arsena”, 13. ožujka iz Cankarjevog doma u Ljubljani. Predin i ekipa nastavit će, čim to prilike budu dopuštale, i sa klasičnim živim koncertima, kojima će se pokloniti i Arsenu i Damiru.
Gutam suze svaki put, kad se sjetim što smo sve još mogli zajedno doživjeti
Povod i aktualni trenutak je zapravo mješavina tuge, nostalgije i utjehe u onom ‘život ide dalje’ i slavlja sjećanja na drage ljude. ‘Zoran pjeva Arsena’ i dodao bih, misli Djanga, ide 13. ožujka online iz Cankarjevog doma u Ljubljani. Kakve su emocije ususret nastupu?
Damirova smrt me je jako pogodila. Bili smo braća po glazbi i humoru. Siguran sam, da bi Damir želio, da se njegov gypsy swing svira dalje i da se kroz tu glazbu duhovno družimo s njim. Arsenovi biseri su predragocjeni da bi ih zakopali u zaborav. Baš obrnuto. Reaktivirani gypsy swing mlađim su generacijama postali novi originali, a i Damirov pečat je neizbrisiv. S najvećim zadovoljstvom ću otpjevati koncert, pa makar bio online. U mojoj interpretacije neće biti nikakve razlike.
S obojicom velikih i dragih ljudi bio si prijatelj privatno prijatelj i puno surađivao za života. Jesi li ikad zaplakao i da te preotelo na vlastitom koncertu? Ne zazivam, samo vjerujem u poseban naboj tog nastupa…
Gutam suze svaki put, kad se sjetim što smo sve još mogli zajedno doživjeti. Svaki je koncert Zoran pjeva Arsena komunikacija s njima. Katarza naših uzajamnih osjećaja. Svaki put.
Idiot Prayer: Nick Cave at Alexandra Palace? Ima li dodirnih točaka s obzirom na osamljenost online eventa ili će biti neke mimo virtualne publike? Plus znajući tvoju sklonost autoironiji i sarkazmu ne bi bježao ni od analogija i situacija s prvim dijelom naslova?
Misliš neka vrsta intimnog selfija? Da. Ali za razliku od analognog koncerta, online pruža više uvida u intimni prostor izvođača. To je možda jedina prednost za nas dvoje iz prošlog stoljeće. Klinci danas vide sve drugačije.
Uskoro će plastične lutke snimati i glazbene albume
Kako se zapravo osjećaš uopće i određuješ prema tom online momentu koji biva jedinom dostupnom imitacijom svirke? Nužno zlo ili nove mogućnosti? Jer 99% glazbenika s kojima pričam ne vole taj new now, ali se daju u to nemajući izbora i računajući da je to tek prijelazni period.
Novi medij. Hologramska budućnost. Meni naravno takvošta nije blizu, ali sutra će to biti svakidašnjost, ništa posebno. Analogni fizički kontakt, pa makar vizualni, očigledno polako gubi na vrijednosti. To se najviše vidi u online pornografiji. Uskoro će plastične lutke snimati i glazbene albume.
Kakvo je uopće stanje u Sloveniji na sceni i glazbenoj i pop kulturnoj? Mimo priča s kolegama filmašima koji mi govore kako su u zasebnoj vrsti lockdowna s Janšom, nije bajno kao ni 50 kilometara ispod vas.
Nas su istodobno napala dva virusa, bolest i desni ekstremizam. Rezultat je katastrofalan. Obaramo svjetske negativne rekorde. Vlast se pali na Trumpa i Orbana. Mi živimo tridesete godine prošlog stojeća. Alan Ford je naša stvarnost.
Usuđujem se opet sanjat svoje snove
A koronavirus i lockdown? Osim činjenice da smo svi izgubili nekog od kruga bliskih prijatelja ili obitelji… kako se odrazilo na tvoje stvaralaštvo i autorstvo?
Trebalo mi je pola godine, da dođem k sebi. Da si napravim svoje privatno svjetlo na kraju tunela. Danas sam, ohrabren svojim novim projektima, pun optimizma i nove energije. Usuđujem se opet sanjat svoje snove.
Jesi li u toku sa zbivanjima s recentnijom produkcijom 21. stoljeća i na regionalnoj sceni i globalno? Kod nas se je opet jako u modi novi val i slavljenje 40 godina nekih tuđih mladosti? Je li neoromantik u tebi i nostalgičar ili si cijepljen tog momenta?
Jugoslovenski Novi val je bio fenomenalna erupcija kvalitete i kvantitete, treća najjača svjetska glazbena scena u svijetu i zbog toga i zaslužuje spomenike. Bilo, pa prošlo. Danas je mladima puno teže, komercijalizacija je kastrirala originalno autorstvo, pa zbog toga slavljenje tuđe mladosti s više kozmopolitanskog bunta, dobija puno više prostora. Rundek, Bajaga i ja jednostavno nemamo vremena za nostalgiju.
Ali generalno, iz pozicije ove i prošle godine i uopće 21. stoljeća. Treba li današnjem društvu i okolini u kojoj jesi uopće odgovor u obliku nekih nadrkanih mulaca u vidu Buldožera, Laibacha, Lačnog Franza i sličnih 20. stoljetnih oldtimera koji su značili kvalitet made in Slovenia?
Bilo bi ok, da novi bendovi pobjede kletvu ”radiofriendly” formata, koji je ubio traženje originalnosti i autorske poruke u pjesmama. A uzori koje si nabrojio još su dandanas alternativa aktuelnom konformizmu.
Dobro će uvijek pobijediti zlo
Arsen, Zoran i Bora. Tris aseva. Dvojica su živi. Ima li smisla i jeste li u kontaktu ako ima ikad povratka na staro koncentiranje – napraviti taj spoj?
Ne. To je bilo iskreno samo do kraja osamdesetih.
Literarni Predin. Je li živ? Ima li novih knjiških planova?
Za mjesec dana Fraktura izdaje moj prvi roman “Mongolske pjege” u prijevodu Jagne Pogačnik, uz komentar Ante Tomića. A u Srbiji je jako dobro primljena moja zbirka kratkih priča ‘Glavom kroz zid’. Veselim se proljetnim promocijskim nastupima.
2020. se nije dogodila. Što dalje? 2021. je zrcalo lanjske ili ima mjesta za novu nadu? Kakav si generalno prema futurizmu, bar ovom koji možeš okom dosegnuti? Pod pretpostavkom da se krajem 2021. opet Japanci sad ne zainate i puste nešto brže, više, jače…
Globalni broj ignorantskih idiota s jedne strane i monopol kapitala koji razvija umjetnu inteligenciju, su definitivno najjače sile futurizma. Moje godine i datum proizvodnje tjeraju me ipak u implementaciju optimističkog stava koji kaže, da će na kraju dobro uvijek pobijediti zlo. Jebi ga.