Nekoliko mjeseci nakon što je izvršni direktor švedske audio streaming tvrtke Daniel Ek objavio da je Spotify platio pet milijardi dolara glazbenoj industriji 2020. godine, YouTubeov globalni šef glazbe Lyor Cohen izjavio je da je platforma isplatila više od 4 milijarde dolara umjetnicima, tekstopiscima i nositeljima prava tijekom zadnjih 12 mjeseci.
Cohen je objasnio kako je novac koji je omogućio YouTubeovu isplatu dolazio kroz dvostruke kanale YouTube oglasa te pretplate na YouTube Music i YouTube Premium. Tvrtka je od oglašavanja tijekom 2020. godine generirala čak 19,78 milijardi dolara, od čega je glazbenoj industriji odvojila oko 20 posto prihoda od oglašavanja. Za usporedbu, YouTube je glazbenoj industriji 2019. godine platio 3 milijarde dolara, navodi tvrtka.
YouTube je imao odlično prvo tromjesječe
“Među najznačajnijim generatorima prihoda, korisnički generirani sadržaj na YouTubeu činio je više od 30 posto od 4 milijarde dolara koliko su platili glazbenoj industriji”, naveo je Cohen te dodao: “Fan-powered videozapisi uvijek su bili popularni na YouTubeu, pomažući umjetnicima da povećaju svoju publiku i šire popularnost pjesama diljem svijeta. Oduševljeni smo što je sada postao značajan i dodatni izvor prihoda uz vrhunski glazbeni sadržaj.”
Navodeći da je YouTubeov cilj “postati vodeći generator prihoda za glazbenu industriju i pomoći umjetnicima širom svijeta da naprave karijeru baveći se glazbom”, Cohen je napomenuo kako je tvrtka u vlasništvu Alphabeta u prvom tromjesečju 2021. dodala više plaćenih “članova” nego što ih je imala tijekom bilo kojeg drugog tromjesečje od pokretanja.
YouTube je imao odlično prvo tromjesječe
YouTube nastavlja s pronalaženjem novih izvora prihoda, među kojima su i inovacije u proizvodima za komunikaciju izravno s obožavateljima, uključujući odjeću, ulaznice, članstva i plaćene virtualne događaje. Primjer je plaćena livestream emisija BLACKPINK. Emisija se 31. siječnja prikazala ekskluzivno na YouTubeu, a za nju je prodano gotovo 280.000 članstva na kanalu u 81 zemlji. Grupa je zaradila 2,7 milijuna novih pretplatnika na službenom kanalu.
Paul Pacifico, izvršni direktor Asocijacije nezavisne glazbe, komentirao je sljedeće: “Ove brojke doista ističu važnost YouTubeova partnerstva s glazbom. Znamo da neovisna glazba na YouTubeu postiže veću težinu jer tamo popularnost potiču fanovi. Kako se sve veća vrijednost vraća neovisnoj glazbenoj zajednici iz cijelog svijeta, pozdravljamo sve alate koji su dostupni za daljnje poboljšanje odnosa između umjetnika i obožavatelja te se radujemo što ćemo nastaviti usko surađivati s YouTube timom kako bismo pomogli našim članovima da maksimiziraju svoj potencijal. “