Filmska je godina startala u jeku priprema nominacija za Zlatne Globuse i Oscare te se prvi kvartal tekuće godine na globalnoj sceni daleko više fokusira na pospremanje prošle godine nego na aktualnu produkciju. Ali u tom prijelaznom tromjesečju nije stopirana niti pauzirana filmska proizvodnja. Dapače, življa je od očekivanog, kako po kino rezultatima, zanimljivim distribucijskim eksperimentima, pokušajima hypeova ili tek filmovima za koje već na početku tekuće možemo računati pri rekapitulacijama s kraja iste kao kandidata za najbolje godine.
1/ MISSING (Nicholas D. Johnson, Will Merrick)
Intrigantni kriminalistički triler o tinejdžerici koja putem kompa traži nestalu majku, nastavak je konceptualnog screenlife hita „Searching“ iz 2018. jednako je napet, vizualno, scenaristički, glumački i montažno dojmljiv i izazovan za filmofile ljubitelje žanrovskog filma.
2/ WHEN YOU FINISH SAVING THE WORLD (Jesse Eisenberg)
Lijepo zamišljena coming of age drama o nerazumijevanju klinaca i roditelja i generacijskim jazovima.
3/ CVRČAK I MRAVICA (Luka Rukavina)
Hrvatski dugometražni animirani film, da je o bilo čemu trebalo bi ga podržati, a kamoli zgodna priča iz “bug’s life” života na hrvatski način.
4/ A MAN CALLED OTTO (Marc Forster)
Tom Hanks je mrzovoljan, ali zapravo krasan čovjek. Ekranizacija književnog bestsellera. Trebate više?
5/ OPERACIJA FORTUNE: PREVARA STOLJEĆA (Guy Ritchie)
Ni blizu kvalitetna kao “Gentlemen”, ali i dalje zabavna krimi špijunska akcija ne djeluje osobito kao redateljski potpis brit Tarantina, ali još uvijek se drži pravila žanra i šarma.
6/ SUBTLE ART OF NOT GIVING A FUCK (Nathan Price)
Self help dokumentarac o Marku Mansonu i Pandi Razočarenja koji kreću na simpa put kurcobolje…bazirano na istoimenom self help bestseleru.
7/ HATCHET WIELDING HITCHIKER (Colette Camden)
Stvarnosni real crime dokumentarac o na prvu loptu simpatičnom nomadu Kaiu Lawrenceu koji je od viralnog “smash smash smash” heroja postao ubojica.
8/ MEGAN (Gerard Johnstone)
Robotica s umjetnom inteligencijom koja se otima kontroli kao Chuckyjeva upgradena sestra zbog priglupog klimaksa neće imati puno racija za nastavke, ali je otvorila nekoliko vrlo iskoristivih etičkih pitanja oko korištenja robota u bližoj budućnosti.
9/ YOU PEOPLE (Kenya Barris)
Zapravo komični promašaj s tek povremenim dijaloškim simpa trenutcima, ali u nedostatku boljeg ova verbalna komedija tek je zbog guest starringa je privukla pažnju.
10/ SKINAMARKINK (Kyle Edward Ball)
Interesantni koncept eksperimentalnog horora čiji low income i hight outcome mjestimično trzne za daleko smilenijim i dramski jasnijim “Blair With Project” i “Paranormal Activity”.