Subota, 23 rujna, 2023

Kritika filma: OPERATION FORTUNE: PREVARA STOLJEĆA (Guy Ritchie): Zabavan i kad ne izgleda tako

'Operation Fortune' izgleda apsolutno isto i ovaj puta sterilno reciklirajući pravila žanra, ali ga spašava galerija Ritchiejevih omiljenih glumaca (zabavne pojave Hugh Granta, autopiloti Jasona Stathama) ili zaboravljeni asovi (Josh Harnett) ili nove nade i vruća imena (Aubrey Plaza)

Filmovi “britanskog Tarantina” su djela kroz koja smo upoznali lika s jakim autorskim pečatom. Debitantski “Lock Stock & Two Smoking Barrels” i “Snatch” su definirali rukopis u žanru tvrdokuhanih krimi komedija s galerijama iznimno zabavnih i karikiranih likova okupljenih oko ideja prevara, mućki, pljački, šverca i sličnih poduzetničkih akcija. Filmski svijet ga je objeručke prigrlio kao vještog kompilatora sklonog brbljanjima, likvidacijama, opasnim likovima, nevjerojatnim scenarističkim twistovima.



Na tom tragu je radio i filmove po narudžbi poput Sherlocka Holmesa, Man from UNCLE, kao i one koje su mu ljubitelji svrstavati pod promašaje (Rockandrolla, Revolver, Swept Away), ali u velikom dijelu njih osjetio se istaknut autorski pečat. Od scenarija, glume, montaže, dramatike, upotrebe glazbe, profiliranja likova teško se moglo promašiti. Uključujući lanjski povratak u formu s megszabavnim “Gentlemenom”, Guy je redateljski bio people’s champ. Čovjek kojeg ne možeš promašiti.

Reciklirana pravila žanra

Sve do recentnog komičnog špijunskog trilera o agentu Fortuneu – čovjeku koji rješava najzamršenije po svijet opasne akcije poput Ethana Hawkea u Nemogućim misijama, Jamesa Bonda u svojim avanturama ili pak Jasona Bournea u svojim potrebama i potragama za identitetom. Praćen svojim ultra sposobnim i zabavnim timom reciklirali su spomenuti žanr kombinirajući sva tri komercijalno dokazana spomenuta primjera u novi naslov koji ima sve potrebne sastojke dobrog žanrovskog filma, osim identiteta.

“Operation Fortune” izgleda apsolutno isto i ovaj puta sterilno reciklirajući pravila žanra, ali ga spašava galerija Ritchiejevih omiljenih glumaca (zabavne pojave Hugh Granta, autopiloti Jasona Stathama) ili zaboravljeni asovi (Josh Harnett) ili nove nade i vruća imena (Aubrey Plaza) čije međuigre izvlače film iz kategorije dosadno predvidljivog u solidno zabavan, otprilike kao što je bio i “Wrath of Man”. Daleko od nezaboravnog, ali još dalje od razočaranja, ovo je bilo namedropping sa svrhom.

7/10

Pročitajte još...

Kritika filma: BULLET TRAIN (David Leitch) – najzabavniji film godine

Ni trenutaka originalnosti, ali svi dijelovi ubačeni u ovaj rollercoaster profunkcionirali su kao rijetko kada u američkom komercijalnom filmu posljednjih godina. Uz redaljku iznimno raspoloženih glumaca koji su 'Bullet Train', unatoč dvadesetak minuta viška od dvosatnog trajanja, prometnuli u jedan od najzabavnijih filmova ove godine

Kritika filma: CRNI TELEFON (Scott Derrickson): Sve je ostalo na pokušaju

Koketiranje s pedofilijom u ovom je obliku moglo završiti kao ozbiljan pokušaj plašenja i psihološkog trilera s primjesama supernaturalnog. Nažalost, ono što smo dobili na kraju tek je amputacija bilo kakvog uzbudljivog i referentnog bavljenja temom, nauštrb jeftinog pokušaja tenzije misterioznog trilera

Kritika filma: BLONDE (Andrew Dominik): Intrigantna mitologizacija i eksploatiranje famozne plavuše

'Blonde' je vrsta filma spram koje se morate odrediti – nema sredine. Ili ćete ga voljeti ili pljuvati i pokušati omalovažiti, a to je priznat ćete daleko veća kvaliteta nego ga neprimijetiti

Kritika filma: CLERKS 3 (Kevin Smith): Jer Devedesete…su bile godine

Šteta jeftine nostalgije jer zdušno navijaš da te jedan od favorit redatelja razveseli remek djelom, ali onda shvatiš da je to odavna prošlo svršeno vrijeme i da su Smithovi filmovi tek reciklaža internih fora u kojima se bar netko dobro zabavljao

Povezano

Kritika filma: Plaćenici 4: Vrijeme je za mirovinu, ‘Plaćenici’ su preplaćeni

U prva tri dijela su imali kakvo takvo šarmantno dramsko opravdanje za ukazanje Stallonea i Scharzeneggera i Brucea Willisa u kadru dočim ovaj posljednji se ponaša otprilike kao i posljednji Indijana Jones u kontekstu svih više ili manje šarmantnih prednika

Najbolji dokumentarni filmovi koje vrijedi pogledati

Prepustite se gledanju ovih inspirativnih priča na velikim ekranima i doživite svijet filma kao nikad prije

Ne Netflix je stigla četvrta sezona serije ‘Sex Education’: Znamo sve detalje!

'Sex Education' stiže sa svojom četvrtom sezonom, a mi otkrivamo što će se događati s našim najdražim likovima

Kritika filma: Ubojstvo u Veneciji: Agatha Christie i Hercule Poirot u novoj priči

Što nam donose Agatha Christie i Hercule Poirot u filmu 'Ubojstvo u Veneciji'? Ovaj put Poirot živi u samoodabranoj izolaciji i mirovini

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime