Srijeda, 25 siječnja, 2023

Kritika filma: OPERATION FORTUNE: PREVARA STOLJEĆA (Guy Ritchie): Zabavan i kad ne izgleda tako

'Operation Fortune' izgleda apsolutno isto i ovaj puta sterilno reciklirajući pravila žanra, ali ga spašava galerija Ritchiejevih omiljenih glumaca (zabavne pojave Hugh Granta, autopiloti Jasona Stathama) ili zaboravljeni asovi (Josh Harnett) ili nove nade i vruća imena (Aubrey Plaza)

Filmovi “britanskog Tarantina” su djela kroz koja smo upoznali lika s jakim autorskim pečatom. Debitantski “Lock Stock & Two Smoking Barrels” i “Snatch” su definirali rukopis u žanru tvrdokuhanih krimi komedija s galerijama iznimno zabavnih i karikiranih likova okupljenih oko ideja prevara, mućki, pljački, šverca i sličnih poduzetničkih akcija. Filmski svijet ga je objeručke prigrlio kao vještog kompilatora sklonog brbljanjima, likvidacijama, opasnim likovima, nevjerojatnim scenarističkim twistovima.



Na tom tragu je radio i filmove po narudžbi poput Sherlocka Holmesa, Man from UNCLE, kao i one koje su mu ljubitelji svrstavati pod promašaje (Rockandrolla, Revolver, Swept Away), ali u velikom dijelu njih osjetio se istaknut autorski pečat. Od scenarija, glume, montaže, dramatike, upotrebe glazbe, profiliranja likova teško se moglo promašiti. Uključujući lanjski povratak u formu s megszabavnim “Gentlemenom”, Guy je redateljski bio people’s champ. Čovjek kojeg ne možeš promašiti.

Reciklirana pravila žanra

Sve do recentnog komičnog špijunskog trilera o agentu Fortuneu – čovjeku koji rješava najzamršenije po svijet opasne akcije poput Ethana Hawkea u Nemogućim misijama, Jamesa Bonda u svojim avanturama ili pak Jasona Bournea u svojim potrebama i potragama za identitetom. Praćen svojim ultra sposobnim i zabavnim timom reciklirali su spomenuti žanr kombinirajući sva tri komercijalno dokazana spomenuta primjera u novi naslov koji ima sve potrebne sastojke dobrog žanrovskog filma, osim identiteta.

“Operation Fortune” izgleda apsolutno isto i ovaj puta sterilno reciklirajući pravila žanra, ali ga spašava galerija Ritchiejevih omiljenih glumaca (zabavne pojave Hugh Granta, autopiloti Jasona Stathama) ili zaboravljeni asovi (Josh Harnett) ili nove nade i vruća imena (Aubrey Plaza) čije međuigre izvlače film iz kategorije dosadno predvidljivog u solidno zabavan, otprilike kao što je bio i “Wrath of Man”. Daleko od nezaboravnog, ali još dalje od razočaranja, ovo je bilo namedropping sa svrhom.

7/10

Pročitajte još...

Kritika filma: BULLET TRAIN (David Leitch) – najzabavniji film godine

Ni trenutaka originalnosti, ali svi dijelovi ubačeni u ovaj rollercoaster profunkcionirali su kao rijetko kada u američkom komercijalnom filmu posljednjih godina. Uz redaljku iznimno raspoloženih glumaca koji su 'Bullet Train', unatoč dvadesetak minuta viška od dvosatnog trajanja, prometnuli u jedan od najzabavnijih filmova ove godine

Kritika filma: CRNI TELEFON (Scott Derrickson): Sve je ostalo na pokušaju

Koketiranje s pedofilijom u ovom je obliku moglo završiti kao ozbiljan pokušaj plašenja i psihološkog trilera s primjesama supernaturalnog. Nažalost, ono što smo dobili na kraju tek je amputacija bilo kakvog uzbudljivog i referentnog bavljenja temom, nauštrb jeftinog pokušaja tenzije misterioznog trilera

Kritika filma: BLONDE (Andrew Dominik): Intrigantna mitologizacija i eksploatiranje famozne plavuše

'Blonde' je vrsta filma spram koje se morate odrediti – nema sredine. Ili ćete ga voljeti ili pljuvati i pokušati omalovažiti, a to je priznat ćete daleko veća kvaliteta nego ga neprimijetiti

Kritika filma: CLERKS 3 (Kevin Smith): Jer Devedesete…su bile godine

Šteta jeftine nostalgije jer zdušno navijaš da te jedan od favorit redatelja razveseli remek djelom, ali onda shvatiš da je to odavna prošlo svršeno vrijeme i da su Smithovi filmovi tek reciklaža internih fora u kojima se bar netko dobro zabavljao

Povezano

Objavljene su nominacije za Oscara – ovo su naša predviđanja za pobjedu

Prolistali smo sve nominacije i pokušali optimalno i kvalitativno najboljim ocijeniti ponudu te prokomentirati izgledne dobitnike prema dosad pokazanim konzervativnim konvencijama glasača Akademije.

Kritika TV serije: THE LAST OF US, II epizoda: Preživljavanje u svijetu koji su uništili ljudi

Poslije više od dva sata vremena s antijunacima nelijepe vizije svijeta budućnosti u prve dvije i preostalih sedam epizoda, među kojima jednu režira bosanskohercegovačka redateljica Jasmila Žbanić (Quo Vadis Aida, Grbavica, Na putu), herojske priče posljednjih predstavnika 'pokreta otpora' djeluju više nego zadovoljavajuće za TV serijski launch nove godine

TOP 10 filmova iz devedesetih koji imaju odličnu glazbu

U novijim filmskim franšizama poput Sumraka ili Transformera možemo čuti visoko etablirane izvođače kao što su Paramore, Muse ili Linkin Park, no ipak, kako prenosi Kerrang, zlatno doba soundtracka bile su devedesete

Kritika filma: SICK (John Hyamns): Blijedi postcovid pokušaj kopiranja Screama

Količina rabljenih scenarističkih klišeja je zaglupljujća, redaljka obrata i pokušaja bježanja ubojici stereotipna i dosadna, glumci ničim atraktivni niti interesantni, varijacije ubijanja i smrti neinventivne, a kompletna izvedba žalosna i zamorna

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime