Uz reizdanje albuma “Warszawa ’81” Električnog orgazma
Mada se u kontekstu opsežne diskografije Električnog orgazma doimlje kao manje važan, gotovo pa usputni, diskografski projekt na etiketi Croatia recordsa, mini LP na 45 okretaja (kako piše na originalnom ovitku) naslovljen “Warszawa “81” nezaobilazan je u bilo kakvoj prosudbi o El Orgu. Ne samo kao svjedočanstvo vremena, pa i gerilskih uvjeta sviranja i snimanja na svojevrsnoj poljskoj turneji u listopadu 1981. koje je Orgazam (uz kasniju postprodukciju Slobe Konjovića koji je malko upristojio snimke s običnog kazetofona) pretvorio u fantastičan zgoditak osebujnog punkersko/novovalnog minimalizma, već kao pokazatelj želje Gileta i družine da neprestano – iz albuma u album – osobnu autorsku i izvođačku poetiku propitkuju unutar novih žanrovskih okvira. Od punka, post-punka pa do nove psihodelije, garažnog rocka, covera amblematskih brojeva rocka (zamišljenih na tragu Bowievog “Pin Upa”), sirovog rhythm and bluesom nadahnutog rocka ranih Rolling Stonesa…
Očita stilska tranzicija
“Warszawa ’81” je koncertni mini album sa šest pjesama s postavom u kojoj su Gile, Čavke, Jovec, Ljuba i pridošli Jovan Jovanović Grof. Od uvodnog “Električni orgazam” očita je stilska tranzicija prema minimalizmu s upečatljivim dijalozima pištećih orgulja i gitarskih naglasaka na tragu Suicidea, Wire, PiL-a… koje su i u punkerskim brzacima poput “Konobara” – koji je i na vinilu ostao zabilježen u “neredigiranoj” verziji s ponovljenom izvedbom nakon prekida izazvanog kraćim problemom s razglasom – i temama poput “Leptira” s promjenama ritma te slaganjima gotovo ambijentalnih i neurotičnih (gitarskih) pasaža, ispovijedale novu etapu u genezi banda.
Vraški su zanimljive i žestoka “Vi” te odličan cover Beatlesa “I’ve Got A Feeling” (s odličnim učinkom orgulja kao kopče između garažnih psihodeličnih bandova poput ? And The Mysterians i punkersko novovalnih Stranglersa ili Costellovih Attractionsa) koje se mogu shvatiti i kao najava budućeg punkerskom energijom nadahnutog garažnog iliti bazičnog rock and rolla.
I kao svojevrsni album tranzicije, i kao samosvojni projekt koji je odlično izdržao onaj ultimativni test vremena, mini LP “Warszawa ’81” itekako je značajan i za diskografiju Orgazma i za scenu koja je u to vrijeme doslovno hodala ukorak s bijelim svijetom.