Ponedjeljak, 25 ožujka, 2024

Parangall / Massimo, Vještina Boutique (vinil) – Massimov vinilni biser

Massimo koji je neke od najboljih nastupa kojima sam svjedočio odradio s jazz combom (poput onog sa skladbama Johnnyja Hartmanna uz Matiju Dedića) ovog puta je doslovno bljesnuo uz čudesan trio u kojem su klavijaturist Ivan Popeskić, basist Henry Radanović te multiinstrumentalist Elvis Stanić



 

MASSIMO

Vještina Boutique (vinil)

Aquarius

****

Obljetničarska turneja s konca predpandemijske 2019. kojoj je tada povod bilo 15 godina od  objavljivanja albuma ‘Vještina’ s coverima domaće ‘vječne zelenjave’ sada je predstavljena i kroz sedam skladbi na vinilnom albumu ‘Vještina boutique’.

Projektu koji po tko zna koji je put ‘urbi et orbi’ oglasio Massima kao pjevača koji svojim upečatljivim izvedbama čak i otrcanim općim mjestima daje ne samo ‘fejslifting’ već doslovno novi život. No, to je stara i dobro znana priča baš kao i Massimovo sudjelovanje na raznim ‘hommage’ projektima poput onog opatijskog u čast Arsenu Dediću kad je bljesnuo savršenom izvedbom ‘Konobara’.

Sjajna glazbenička trojka (uz Massimovu električnu gitaru)

Jer, Massimo je – baš kao i Oliver – ‘the voice’, pjevač kojeg, pa pjevao čak i domaće ljige ili pak svjetske evergreene, ne možete a ne prepoznati već nakon prvih par otpjevanih taktova. No, nakon prve a dvije godine kasnije i druge ‘Vještine’ kojima je pokrio čak 26 standarda domaće pjesmarice, logično je putanje ima li smisla objaviti i treću. Doduše ovog puta snimljenu u živo, bez glomaznog banda, potpore gudača i studijske alkemije no ipak sa skladbama koje su mahom već zabilježene na ranijim albumima. Pa čini se ipak da ima. 

Naime, Massimo koji je neke od najboljih nastupa kojima sam svjedočio odradio s jazz combom (poput onog sa skladbama Johnnyja Hartmanna uz Matiju Dedića) ovog puta je doslovno bljesnuo uz čudesan trio u kojem su klavijaturist Ivan Popeskić, basist Henry Radanović te multiinstrumentalist Elvis Stanić. Sjajna glazbenička trojka (uz Massimovu električnu gitaru), stvorila je naime elegantnu glazbenu tkanicu u koju je uvila sedam brojeva davši pogođenim Popeskićevim aranžmanima, tako potrebna nova čitanja po mjeri emocijama poslovično natopljenog Massimovog glasa.    

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Massimo (Official) (@massimo.official)

Pjevaču Massimovog kalibra treba baš ovakav glazbeni okvir

‘Bacila je sve niz rijeku’ – za čiju je izvedbu još 2005. bio nagrađen ‘Porinom’, Martinjakova ‘Iz jednog pogleda’, odlična ‘Da mogu’ te zaključni broj na A strani, Arsenov ‘Razgovor s konobarom’ aposlutno su superiorniji ranijim izvedbama i snimljenim verzijama. Pjevaču Massimovog kalibra naprosto ne treba aranžmanski ‘višak’ već baš ovakav glazbeni okvir. Istodobno suzdržan, minuciozan, na trenutke čak isposnički skroman no sadržajno bogat. Oksimoron? Neće biti jer, primjerice, u po meni najboljem broju albuma Dedićevom ‘Konobaru’, harmonika Elvisa Stanića daje novi začin pariškog kavanskog ‘spleena’ koji u nove visine diže sjajnu klavirsku ‘after midnight’ baladu.
Ama baš isto vrijedi i za još jedan zgoditak, također Arsenovu, ‘Ne plači’ ali i u ‘Lošem vinu’ gdje je naglasak stavljen ‘samo’ na sveobuhvatnu podlogu klavijatura te gitarske akcente koji pri kraju broja i u unisonim dionicama rastu u upečatljiv solo. Da trio s Massimom sjajno funkcionira i u izvorno raskošnim ‘baroknim’ temama poput još jednog Bregovićevog klasika, pokazala je zaključna ‘Sve će to mila moja prekriti ružmarin, snjegovi i šaš’ kojoj bi cifraniji aranžman samo naškodio. 

‘Vještina Boutique’ je album na kojem baš sve zaslužuje palac gore: i izbor skladbi i aranžmani i sjajna izvedba Massima i glazbenih jataka.

 

Naslovna fotografija: Samir Cerić Kovačević

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime