GRAD
Brdo
Dallas
****
Bolje ikad nego nikad. Ova opaska vrijedi za moju “zakašnjelu” recenziju, a još i više za novi album “Brdo” riječkog kultnog Grada. Uostalom, kad su i oni i njihova publika mogli 13 godina čekati na novi studijski materijal objavljen dvije godine nakon “Best Of & Band On” ovo malo kašnjenje s osvrtom na “Brdo” i nije neka velika stvar. Tim prije što već naslovni broj s početka albuma pokazuje da je band i dalje vjeran bazičnom rock iskazu i gitarskoj vožnji te ritmu na tragu Curea i srodnika iz osamdesetih no s eksplozivnim punjenjem i melodioznim temama. Očitim u plesno podatnom brzacu “Titaniku”.
Poetika banda – kada bi raščlanili sve njene elemente – bila bi istovremeno zrcalna slika zvukovnice aktualnih (velikih) rock bandova no također i sa sidrenjima u osamdesetima. I u prostoru britanskog post punka i trajno žarećih utjecaja power popa te – ako ćemo s bližim paralelama – na trenutke i EKV-a ili Laufera. Osobina Grada je da u njihovim skladbama sve stilsko-žanrovske krhotine savršeno srastaju u cjelinu pa tako i melodiozni pop-rock šezdesetih (u “Kursku”) s bogatim pozadinskim vokalima uz moćne gitare i himnički refren ili pak dionice puhača koje vuku na R&B i soul Staxa uz psihodeličnu gostujuću Vavinu gitaru u “Topu”.
Veoma dobar album
“Sjever” je pak moćna gitarska tema koja se lijeno kotrlja uz odličan vokal Deana Škaljca, “Big Lebowski” uz sint Vedrana Križana te gostujuću trubu i trombon, funkom okađen broj, a “Sve što nemam” – ponovo uz puhače – melodiozna tema nabildana čistom energijom s upečatljivim gitarskim akcentima. “Deset” s Križanovim a la sint-pop uvodom novi je furiozni rock broj s ubojitim gitarama i himničkim refrenom (što je, uostalom, jedna od odlika cijelog albuma), a zaključna “Mrak” u uvodnom dijelu minimalistička skladba kakvu bi zacijelo rado uzeo i Urban.
No ulaskom banda pojačanog Križanovim sintom skladba organski raste prema velikom finalu kao odlično pogođen zaključak veoma dobrog albuma. Jer, “Brdo” baš to jeste: vraški dobar povratnički album banda koji je odavno morao biti prepoznat kao jedan od perjanika ne samo riječke već hrvatske rock scene.