Srijeda, 30 listopada, 2024

Dogodilo se na današnji dan: Vječni ‘Massachusetts’ Bee Geesa

Grupa čiji je prvi album izvan Australije naslovljen 'Bee Gees 1st' iz 1967. jedan od najboljih albuma žanra

Na današnji dan, 18. listopada 1969., Bee Gees su prvi put osvojili vrh britanske rang liste singlom s pjesmom “Massachusetts” za kojom su slijedila još četiri No.1 singla.



Za mainstream pop publiku koja ih je upoznala u poznim sedamdesetima kao globalne zvijezde disca ili pak u njihovim “croonerskim” osamdesetima i devedesetima, zacijelo nesuvislo djeluje spomen Bee Geesa kao sjajne britanske psihodelične pop atrakcije s kraja šezdesetih. Iliti grupe čiji je prvi album izvan Australije naslovljen “Bee Gees 1st” iz 1967. jedan od najboljih albuma žanra.

Veliki ugovor

Barry, Robin i Maurice Gibb su karijeru počeli još koncem pedesetih u Australije – gdje je obitelj emigrirala iz Manchestera – usavršivši postupno  troglasja i Barryjev autorski rukopis. Singl “Wine And Women” iz 1965. nadahnut i harmonijama Everly Brothersa i Mersey beatom donio im je ugovor za snimanje prvog (australskog) albuma “The Bee Gees Sing And Play 14 Barry Gibb Songs”. Mogućnost neograničenog rada u studiju rezultirala je još jednim australskim hitom “Spicks And Specks” za koji stiže i titula najboljeg singla godine.

Demo snimke poslane Brianu Epsteinu koji ih je pak proslijedio Robertu Stigwoodu, donose im početkom 1967. petogodišnji ugovor s Polydor Records pa nakon povratka u Englesku ulaze u studio te uz dodatne članove  bunjara Colina Petersona i gitariste Vincea Melouneya  rade na svom prvom engleskom albumu. “The Bee Gees 1st” (kojem su dakle prethodila dva australska albuma) grupa snima kao zaokružen peteročlani bend s Mauriceom koji je osim gitare svirao i bas i sve klavijature a najavljuje ga – i danas sjajan – singl “New York Mining Disaster 1941” koji je i otvorio B stranu ploče.

Slični brojevi

Bio je to i prvi njihov hit s obje strane Atlantika, ali i ultimativan broj psihodeličnog pop-rocka. Bio je prepun neobičnih instrumenata i gitarskih (havajskih) štimova, s gudačim kvartetom i beatlesovskim štihom koji je dio kritičara i radijskih DJ-a doveo u zabludu da je riječ o nekoj tajnoj snimci samih Beatlesa. Album je bio otvoren sličnim beatlesovskim brojevima “Turn Of The Century” i “Red Chair Fade Away”, no mega hit “Holiday” i “One Minute Woman” uspješno su posegnuli i za raskošnim aranžmanima Brill Building Popa i chamber-popa dok “In My Own Time” ima naglašeniji rockerski zvuk naslonjen na psihodelične Stonese uz Melouneyev solo…

“Every Christian Lion Hearted Man Will Show You” naslonio se na Moody Blues uz umetanje gregorijanskog korala u rasnu psihodeličnu rock temu dok je “Craise Finton Kirk Royal Academy Of Arts” bila uspjelo posvajanje tradicije music halla Kinksa ili Beatlesa.

Odličan omot albuma

“Cucumbre Castle” je još jedan ulazak u vode “Strawberry Fields Forever” i “Sgt. Peppera”, no skladbe poput “I Close My Eyes”, “To Love Somebody” (odlična soulom ozračena balada koju je Barry napisao za Otisa Reddinga a koju su kasnije snimali mnogi), “I Can See Nobody” ili “Close Another Door”, osim psihodeličnih elemenata nosili su jaki autorski i izvođački pečat Gibbovih. Kad se sve zbroji “The Bee Gees 1st” jedan je od najboljih psihodeličnih (pop)rock albuma, ploča bez ijedne slabe skladbe te s naramkom doslovno vječnih melodija.

Zanimljivo je da je album imao i odličan omot sa psihodeličnim motivima koje je dizajnirao Klaus Voormann (basist Manfred Manna, studijski glazbenik, producent i prijatelj Beatlesa još iz hamburških dana) tvorac i sjajnog omota za “Revolver” Beatlesa.     

Početkom 1968. Bee Gees odlaze na veliku i uspješnu američku turneju promovirajući album “Horizontal”koji je donio dva mega hita – “Massachussetts” i “World”, ali i uspjele balade poput “And The Sun Will Shine” i “Really And Sincerely”. Iako je sniman neposredno nakon objave prethodnog albuma imao je manje dodirnih točaka sa psihodelijom Beatlesa, bio je “rockerskiji” i mračniji zahvaljujući zacijelo naglašenijem bendovskom pristupu i utjecajima Collina Pettersona i Vincea Melouneya. Osim “Massachussettsa” i “Worlda” (u oba slučaja rasni gitarski brojevi podebljani gudačima; prva s Barryjem kao glavnim vokalom a druga s Robinom i beatlesovskim štihom) s albuma je skinut i dvostruki A singl “Jumbo” / “The Singer Sang His Song”.  

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime