Ponedjeljak, 25 ožujka, 2024

Kritika pjesme: Grše- Suza

Grše je momak kojem se upornost isplatila i činjenica da u trenutnoj ponudi na sceni kvaliteta nije preduvjet za uspjeh

“Je a, je ah, miris ditinstva, je a, miris ditinstva“ repa u baladnom tonu triljski ispovjednik Grgo Šipek a ka Grše s dvije godine starog albuma “Platinum” u nedavno objavljenoj spotovskoj ekranizaciji. Dok sjedeći zamahne rukom onako pravo reperski u dnevnom boravku, prisjećajući se u tri reda rima svoga puta odrastanja i shvaćanja kako je kriminal i bježanje iz škole loše, pa zaključi kako je iz nevolja naučia i da to ne bi nikad više ponovia.

Uz old school rap beat, ne pretjerano maštovit, Grše je okrenuo ploču te od rubno neizdrživih dance matrica poput megahita “Mama Mia” ponudio nešto što će se jezikom ulice zvat “povratak korijenima”, ali na način da pouči klince jer sad je u poziciji poslati poruku i biti od korisnog utjecaja. Ovaj odgajateljski ispovjesni komadić repa prokazuje Gršu kao tematski limitiranog repera kojem nedostatak načitanosti i širine izbora tema ograničava potencijalni reperski vokabular i izbor daleko intrigantnijih skica kakvima se primjerice služe velemajstori poput Vojka ili Marčela.

Vojko više od pola pjesme zahvaljuje Bogu za svoja postignuća klasično se mediokritetski obraćajući nebeskim intervencijama koje u logičkim premisama znače izostanak potrebe velikog truda i rada na sebi jer fala Bogu Bog mi je pomoga šta god radia neradia uvik je uz mene bia i sve mi je oprostia. U nedostatku aktualnijih radova ovaj se stariji “as” pokazao apsolutno primjerenim obzirom na kapacitete i zahtjevnost publike kojoj se obraća i dobacuje, od njih kao ni od njega nemaju placa više niti tražiti.

Grši se upornost isplatila

Grše je momak kojem se upornost isplatila i činjenica da u trenutnoj ponudi na sceni kvaliteta nije preduvjet za uspjeh već podudarnost viška drugih faktora, od kojih originalnost ili bilo koja sekvenca autentike mimo otiska prsta triljanskog dojučerašnjeg mulca – nije nešto što njegov lirski i stilski porfolio može činiti zanimljiv ikome osim klincima koji su više života odrasli uz mobitel igrajući igrice nego se zanimajući za malčice širi dijapazon sadržaja. Gršina “Suza” ima kapnut na dlan zbog siromaštva ponude onoga što je učinilo slavnim u lokalnim i nacionalnim okvirima, a ne zbog patetičnih namjera kojima se namiria opiturat ovu pismu.

+6/10