Ponedjeljak, 25 ožujka, 2024

Kritika pjesme: Silente: Sve što treba znat o ženi

Silente s novom pjevačicom larom Viktorijom Ilić, kroz silno efektno i harmnično slaganje muško ženskih vokala i njeno podsjećanje na dikciju Zorice Kondže, demonstriraju autorsku forcu kakvom će perolako zadržati status jednog od najboljih domaćih pop bendova

Transformacija dubrovačkih Silente od ambicioznih mladih poeta do jednog od kakvosno najbitnijih bendova na domaćoj mainstream pop rock sceni je iznimno interesantna i znakovita. Od benda kojem ste mogli s razlogom prigovarati literarne ambicije nedostatne pop rock forme unutar koje se žele kretati do autora od čijih se posljednjih djela mjerkaju tranzicije od jako dobrog do supersjajnog u kontekstu komercijalne i radiofonične glazbe za što šire mase, a da se pritom ne pogubi onaj melodijski nerv i finesa koja istovremeno ne prostituira autore, Silente svakim novim singlom potvrđuju ispravnost postojanja i trajanja te razvoja u smjeru potencijalnih giganata domaćeg mainstreama.

Uz nekoliko karijernih punktova kroz sumnje u potrebe nastanka i prezasićenja koje su umalo presudile bendu ili kada je odlazak pjevačice Doris Kosović postavio upitnik pred autorsko bratski tandem Tibora i Sanina Karamehmedovića kako vokalno i izvedbeno dalje, pjesma poput “Sve što treba znat o ženi” daje odgovor gotovo nehajnim pokretom ruke – evo, možemo i ovako. “Da se sačuvaš od tuge, sve što treba znat o ženi, sada koristiš za druge, a učio si se na meni, pa se pretvaraš da nije, ono sve što znaš o ženi, pročitano s moje kože, isprobano već na meni…” neki su od highlightova iznimno upotrebljivih stihova kada se govori o kontekstu univerzalno razumljive matrice muško ženskih zamjerki i odnosa, a rijetko ovako točno obrađene teme.

Uz vizualnu potporu sada im već stalnog riječkog partnera Filipa Gržinčića koji ih smješta u “klavirsko bijelo” i boso, Silente s novom pjevačicom larom Viktorijom Ilić, kroz silno efektno i harmnično slaganje muško ženskih vokala i njeno podsjećanje na dikciju Zorice Kondže, demonstriraju autorsku forcu kakvom će perolako zadržati status jednog od najboljih domaćih pop bendova.

9/10