Subota, 2 srpnja, 2022

Parangall/ Dalibor Grubačević performed by The Zagreb Solist

Filmska glazba Dalibora Grubačevića u izvedbi Zagrebačkih solista odnosno album 'Dalibor Grubačević performed by the Zagreb soloists, live at Tuškanac Summer Stage' mirne se duše može smjestiti uz bok čak i onih najznačajnijih soundtrackova holivudskih klasika



DALIBOR GRUBAČEVIĆ PERFORMED BY THE ZAGREB SOLOIST

Live at Tuškanac Summer Stage (vinilni album)

Aquarius

****

 

U sezoni Oscara vrijedi se prisjetiti da, kad je u pitanju filmska glazba zabilježena na vinilu, i mi imamo što kazati. Naime, filmska glazba Dalibora Grubačevića u izvedbi Zagrebačkih solista odnosno album ‘Dalibor Grubačević performed by the Zagreb soloists, live at Tuškanac Summer Stage’ mirne se duše može smjestiti uz bok čak i onih najznačajnijih soundtrackova holivudskih klasika.

Vrhunski ‘soundscape’

Zašto baš klasika? Stoga što je Grubačevićev rukopis – baš kao i kod Arsena Dedića – nadahnut dubinskim razumijevanjem zakonitosti žanra: ulogom glazbe kao partnera (a ne takmaca) filmskoj slici. Što, naravno, ne znači da zvučni zapis nema pravo i na odvojeni vlastiti život. Baš kao i znane Dedićeve ‘filmske partiture’ koje i u formatu nosača zvuka djeluju i samostalno i ‘pričljivo’ zazivajući iste emocije i atmosferu koju su ispovijedale združene sa filmskom slikom, i Grubačevićeve teme iz filmova ‘Zbog tebe’, ‘Most na kraju svijeta’, ‘Zajedno’, ‘Duh u močvari’ i ‘Album’ (filma kojem pripada cijela B strana vinila) te televizijske mini serije ‘Hebrang’, sjajno funkcioniraju na oba plana.
Naime, svaka od odabranih tema – bila riječ o glavnim temama, suitama ili medleyu – sročena je kao vrhunski ‘soundscape’; kao zvučna (najčešće panoramska) slika koja cima emocije i zaziva uvjerljive slike i ‘filmove’ u glavi čak i onog dijela publike koja nije odgledala ‘celuloidne’ izvornike.
Da bi takva slika bila što upečatljivija i primjerena ljetnoj koncertnoj noći na otvorenome, Grubačević je napisao nove aranžmane za pomno odabrane filmske teme (a na raspolaganju mu je bilo daleko više napisanih predložaka) i (mora se kazati sjajnu) izvedbu Zagrebačkih solista.

Grubačevićeva vještina glazbene dramaturgije

Stoga, je cijeli album, baš kao i koncert održan lani u lipnju, realiziran kao romantičnom melankolijom okađen ‘san ljetne noć’. A njemu je, u obliku bonusa na albumu, dodan i sjajan kontrapunkt. Riječ je, naime, o suiti iz ‘Duha u močvari’ snimljenoj 2016. u ‘Lisinskome’ koja je u uvodu ‘grunula’ da bi, izmjenom nježnih lirskih pasaža, širokopojasnih dionica (koje možda duguju i klasicima soundtrackova starih westerna)i živahnijih dijelova demonstrirala Grubačevićevu vještinu glazbene dramaturgije koja podjednako plijeni i u sudioništvu sa filmskom slikom i kao zvučni zapis.  

‘Dalibor Grubačević performed by the Zagreb soloists, live at Tuškanac Summer Stage’ stoga je više od uobičajenih diskografskih izdanja ‘faksimilne’ filmske glazbe. Čak i kad je ona stigla iz pera istog autora znanog već po albumima ‘Artedox – film music’, ‘Duh u močvari, originalna filmska glazba’, ‘U potrazi za Markom Polom’ i ‘Most na kraju svijeta’.
On je naprosto odlično domišljen i realiziran glazbeni (koncertni) projekt koji može biti podsjetnik na ono što se već vidjelo na televiziji i u kinu ali, prije i poslije svega, samosvojan album vraški talentiranog autora i vrhunskih izvođača.

Pročitajte još...

EKSKLUZIVNO Zlatko Gall prvi je preslušao novi Gibonnijev singl ‘Kiša – Zinabi’

Osunčana melodija s himničkim refrenom koji zove na zborno pjevanje, zaraznim beatom te skockana kao 'organski' srastao kompaktni broj u kojem nema solo dionica, 'Kiša – Zinabi' je apsolutni zgoditak

PARANGALL / ALEJUANDRO BUENDIJA, Škrinja – Najbolji domaći album u korona sezoni

Da nije bilo lockdowna i zamiranja koncertne djelatnosti te da je ovoga ljeta i rane jeseni TBF radio ustaljenim ritmom, sigurno je da svjetlo dana ne bi (još) ugledao album Saše Antića iliti Alejandra Buendije. ... za okorjele fanove benda koji žele korak naprijed no bez paljenja mostova za sobom te za fanove (sjajnih) Sašinih rima album stiže kao blagovijest

Tko su najemitiraniji izvođači na hrvatskim radijskim i televizijskim postajama?

Stručna služba ZAPRAF-a prilikom analize prikupljenih podataka sa 182 hrvatske radijske i televizijske postaje obradila je nevjerojatan broj od gotovo 17 milijuna emitiranja

Matija Dedić: “Nagrada od strane Hrvatskog društva skladatelja ima posebnu težinu!”

Prepoznat kao glazbenik koji dostojanstveno predstavlja autorsku glazbu u svijetu Matija Dedić je, uz najnovije priznanje, dobitnik više od trideset prestižnih nagrada Porin te niza ostalih strukovnih nagrada, a veliki doprinos dao je i promociji uglednih hrvatskih autora

Povezano

Osvrt na knjigu Panonski admiral o Đorđu Balaševiću donosi Zlatko Gall

'Panonski mornar' je više od kritičarske – pa bila ona i naglašeno emocionalna – prosudbe o glazbenoj ostavštini jednog (doista velikog) autora; ona je naime zamišljena i odrađena i kao biografija, kao dubinski uvid ne samo u djelo nego i u lik Đorđa Balaševića

Parangall: Turisti / Apneja: Elitni glazbeni backpackeri

'Apneja' je album realiziran s rasnim bandom bez oštrih rezova u projektu koji je istodobno bezobrazno pitak i autorski te izvođački potentan

Distorzija by Zlatko Gall: Vrijeme je da se krene…

Hrvati žive u svom paralelnom svemiru posvađenom sa stvarnošću. Svjesno pristajući na pravila igre koja im zadaju opsjenari s Markova trga, Kaptola ili Pantovčaka, mediji i ovo vrijeme populističke šlampavosti koje umrtvljuje ili čak eutanazira svako logično 'kako?', 'pa dokle?' i 'zašto?'

Pop Gallaksija: Najbolji albumi sedamdesetih – Little Feat

Bend su 1969. osnovali George Lowell – dotadašnji gitarist Zappinih Mothers Of Invention – te klavijaturist George Payne uz još dvojicu bivših Zappinih suradnika: basista Roya Estradu te basista Richarda Haywarda

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime