Subota, 24 srpnja, 2021

Parangall/ Dalibor Grubačević performed by The Zagreb Solist

Filmska glazba Dalibora Grubačevića u izvedbi Zagrebačkih solista odnosno album 'Dalibor Grubačević performed by the Zagreb soloists, live at Tuškanac Summer Stage' mirne se duše može smjestiti uz bok čak i onih najznačajnijih soundtrackova holivudskih klasika

DALIBOR GRUBAČEVIĆ PERFORMED BY THE ZAGREB SOLOIST

Live at Tuškanac Summer Stage (vinilni album)

Aquarius

****

 

U sezoni Oscara vrijedi se prisjetiti da, kad je u pitanju filmska glazba zabilježena na vinilu, i mi imamo što kazati. Naime, filmska glazba Dalibora Grubačevića u izvedbi Zagrebačkih solista odnosno album ‘Dalibor Grubačević performed by the Zagreb soloists, live at Tuškanac Summer Stage’ mirne se duše može smjestiti uz bok čak i onih najznačajnijih soundtrackova holivudskih klasika.

Vrhunski ‘soundscape’

Zašto baš klasika? Stoga što je Grubačevićev rukopis – baš kao i kod Arsena Dedića – nadahnut dubinskim razumijevanjem zakonitosti žanra: ulogom glazbe kao partnera (a ne takmaca) filmskoj slici. Što, naravno, ne znači da zvučni zapis nema pravo i na odvojeni vlastiti život. Baš kao i znane Dedićeve ‘filmske partiture’ koje i u formatu nosača zvuka djeluju i samostalno i ‘pričljivo’ zazivajući iste emocije i atmosferu koju su ispovijedale združene sa filmskom slikom, i Grubačevićeve teme iz filmova ‘Zbog tebe’, ‘Most na kraju svijeta’, ‘Zajedno’, ‘Duh u močvari’ i ‘Album’ (filma kojem pripada cijela B strana vinila) te televizijske mini serije ‘Hebrang’, sjajno funkcioniraju na oba plana.
Naime, svaka od odabranih tema – bila riječ o glavnim temama, suitama ili medleyu – sročena je kao vrhunski ‘soundscape’; kao zvučna (najčešće panoramska) slika koja cima emocije i zaziva uvjerljive slike i ‘filmove’ u glavi čak i onog dijela publike koja nije odgledala ‘celuloidne’ izvornike.
Da bi takva slika bila što upečatljivija i primjerena ljetnoj koncertnoj noći na otvorenome, Grubačević je napisao nove aranžmane za pomno odabrane filmske teme (a na raspolaganju mu je bilo daleko više napisanih predložaka) i (mora se kazati sjajnu) izvedbu Zagrebačkih solista.

Grubačevićeva vještina glazbene dramaturgije

Stoga, je cijeli album, baš kao i koncert održan lani u lipnju, realiziran kao romantičnom melankolijom okađen ‘san ljetne noć’. A njemu je, u obliku bonusa na albumu, dodan i sjajan kontrapunkt. Riječ je, naime, o suiti iz ‘Duha u močvari’ snimljenoj 2016. u ‘Lisinskome’ koja je u uvodu ‘grunula’ da bi, izmjenom nježnih lirskih pasaža, širokopojasnih dionica (koje možda duguju i klasicima soundtrackova starih westerna)i živahnijih dijelova demonstrirala Grubačevićevu vještinu glazbene dramaturgije koja podjednako plijeni i u sudioništvu sa filmskom slikom i kao zvučni zapis.  

‘Dalibor Grubačević performed by the Zagreb soloists, live at Tuškanac Summer Stage’ stoga je više od uobičajenih diskografskih izdanja ‘faksimilne’ filmske glazbe. Čak i kad je ona stigla iz pera istog autora znanog već po albumima ‘Artedox – film music’, ‘Duh u močvari, originalna filmska glazba’, ‘U potrazi za Markom Polom’ i ‘Most na kraju svijeta’.
On je naprosto odlično domišljen i realiziran glazbeni (koncertni) projekt koji može biti podsjetnik na ono što se već vidjelo na televiziji i u kinu ali, prije i poslije svega, samosvojan album vraški talentiranog autora i vrhunskih izvođača.

Pročitajte još...

EKSKLUZIVNO Zlatko Gall prvi je preslušao novi Gibonnijev singl ‘Kiša – Zinabi’

Osunčana melodija s himničkim refrenom koji zove na zborno pjevanje, zaraznim beatom te skockana kao 'organski' srastao kompaktni broj u kojem nema solo dionica, 'Kiša – Zinabi' je apsolutni zgoditak

PARANGALL / ALEJUANDRO BUENDIJA, Škrinja – Najbolji domaći album u korona sezoni

Da nije bilo lockdowna i zamiranja koncertne djelatnosti te da je ovoga ljeta i rane jeseni TBF radio ustaljenim ritmom, sigurno je da svjetlo dana ne bi (još) ugledao album Saše Antića iliti Alejandra Buendije. ... za okorjele fanove benda koji žele korak naprijed no bez paljenja mostova za sobom te za fanove (sjajnih) Sašinih rima album stiže kao blagovijest

Tko su najemitiraniji izvođači na hrvatskim radijskim i televizijskim postajama?

Stručna služba ZAPRAF-a prilikom analize prikupljenih podataka sa 182 hrvatske radijske i televizijske postaje obradila je nevjerojatan broj od gotovo 17 milijuna emitiranja

Matija Dedić: “Nagrada od strane Hrvatskog društva skladatelja ima posebnu težinu!”

Prepoznat kao glazbenik koji dostojanstveno predstavlja autorsku glazbu u svijetu Matija Dedić je, uz najnovije priznanje, dobitnik više od trideset prestižnih nagrada Porin te niza ostalih strukovnih nagrada, a veliki doprinos dao je i promociji uglednih hrvatskih autora

Povezano

Parangall / Modest mouse, The Golden Cascet – Skromni, no obilati miševi

Modest Mouse su albumom 'The Golden Casket' možda zatvorili (stilski/žanrovski) krug, no njegov slatko-opori sadržaj i izvrsna zvučna slika su mnogo više od metaforičkog čiščenja glazbene špajze: zalog za izglednu budućnost u kojoj se staro i novo savršeno prožimaju

Pop Gallaksija: David Bowie – Pola stoljeća albuma ‘The Man who Sold The World’ i ‘Hunky Dory’

Dva albuma s početka sedamdesetih 'The Man Who Sold The World' te 'Hunky Dory' započela su veličanstveni niz remek djela koja su obilježila dekadu glazbe Davida Bowieja

Parangall/ The Flatlanders, Treasure Of Love – Ravnozemljaši su zakon!

'Treasure Of Love' je doduše album sa samo četiri nova broja, no u diskografiji Flatlandersa on zaslužuje visoko mjesto kao osmišljen i zaokružen projekt sjajne trojke i koji mora izmamiti osmijeh na lice svakog pravog country fana

Pop Gallaksija/ Najbolji albumi 70-ih: Neil Young (2.) Bolje sagorjeti nego izblijediti

Albumi objavljeni u srpnju i studenome donijeli su na prvome studijski dorađen, a na albumu 'Live Rust' koncertni materijal. Potonji gotovo kao 'best of' snimljen u živo bio je sastavljen od starih i novih skladbi

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime