Subota, 23 ožujka, 2024

Parangall/ Dalibor Grubačević performed by The Zagreb Solist

Filmska glazba Dalibora Grubačevića u izvedbi Zagrebačkih solista odnosno album 'Dalibor Grubačević performed by the Zagreb soloists, live at Tuškanac Summer Stage' mirne se duše može smjestiti uz bok čak i onih najznačajnijih soundtrackova holivudskih klasika



DALIBOR GRUBAČEVIĆ PERFORMED BY THE ZAGREB SOLOIST

Live at Tuškanac Summer Stage (vinilni album)

Aquarius

****

 

U sezoni Oscara vrijedi se prisjetiti da, kad je u pitanju filmska glazba zabilježena na vinilu, i mi imamo što kazati. Naime, filmska glazba Dalibora Grubačevića u izvedbi Zagrebačkih solista odnosno album ‘Dalibor Grubačević performed by the Zagreb soloists, live at Tuškanac Summer Stage’ mirne se duše može smjestiti uz bok čak i onih najznačajnijih soundtrackova holivudskih klasika.

Vrhunski ‘soundscape’

Zašto baš klasika? Stoga što je Grubačevićev rukopis – baš kao i kod Arsena Dedića – nadahnut dubinskim razumijevanjem zakonitosti žanra: ulogom glazbe kao partnera (a ne takmaca) filmskoj slici. Što, naravno, ne znači da zvučni zapis nema pravo i na odvojeni vlastiti život. Baš kao i znane Dedićeve ‘filmske partiture’ koje i u formatu nosača zvuka djeluju i samostalno i ‘pričljivo’ zazivajući iste emocije i atmosferu koju su ispovijedale združene sa filmskom slikom, i Grubačevićeve teme iz filmova ‘Zbog tebe’, ‘Most na kraju svijeta’, ‘Zajedno’, ‘Duh u močvari’ i ‘Album’ (filma kojem pripada cijela B strana vinila) te televizijske mini serije ‘Hebrang’, sjajno funkcioniraju na oba plana.
Naime, svaka od odabranih tema – bila riječ o glavnim temama, suitama ili medleyu – sročena je kao vrhunski ‘soundscape’; kao zvučna (najčešće panoramska) slika koja cima emocije i zaziva uvjerljive slike i ‘filmove’ u glavi čak i onog dijela publike koja nije odgledala ‘celuloidne’ izvornike.
Da bi takva slika bila što upečatljivija i primjerena ljetnoj koncertnoj noći na otvorenome, Grubačević je napisao nove aranžmane za pomno odabrane filmske teme (a na raspolaganju mu je bilo daleko više napisanih predložaka) i (mora se kazati sjajnu) izvedbu Zagrebačkih solista.

Grubačevićeva vještina glazbene dramaturgije

Stoga, je cijeli album, baš kao i koncert održan lani u lipnju, realiziran kao romantičnom melankolijom okađen ‘san ljetne noć’. A njemu je, u obliku bonusa na albumu, dodan i sjajan kontrapunkt. Riječ je, naime, o suiti iz ‘Duha u močvari’ snimljenoj 2016. u ‘Lisinskome’ koja je u uvodu ‘grunula’ da bi, izmjenom nježnih lirskih pasaža, širokopojasnih dionica (koje možda duguju i klasicima soundtrackova starih westerna)i živahnijih dijelova demonstrirala Grubačevićevu vještinu glazbene dramaturgije koja podjednako plijeni i u sudioništvu sa filmskom slikom i kao zvučni zapis.  

‘Dalibor Grubačević performed by the Zagreb soloists, live at Tuškanac Summer Stage’ stoga je više od uobičajenih diskografskih izdanja ‘faksimilne’ filmske glazbe. Čak i kad je ona stigla iz pera istog autora znanog već po albumima ‘Artedox – film music’, ‘Duh u močvari, originalna filmska glazba’, ‘U potrazi za Markom Polom’ i ‘Most na kraju svijeta’.
On je naprosto odlično domišljen i realiziran glazbeni (koncertni) projekt koji može biti podsjetnik na ono što se već vidjelo na televiziji i u kinu ali, prije i poslije svega, samosvojan album vraški talentiranog autora i vrhunskih izvođača.

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime