Ponedjeljak, 18 listopada, 2021

Sound &Vision: Deepfake – od igračke do alata i skupocjenih reklama

Deepfake-ovi su privukli široku pozornost zbog njihove upotrebe u lažnim pornografskim videima slavnih, lažnim vijestima i financijskim prijevarama. To je izazvalo reakcije informatičke i medijske industrije te državnih vlada u nastojanju da otkriju i ograniče njihovu upotrebu

Deepfake je sintetički medij u kojem je osoba na postojećoj slici ili videozapisu zamijenjena tuđom slikom. Iako čin lažiranja sadržaja nije nov, Deepfake koristi moćne tehnike iz strojnog učenja i umjetne inteligencije za manipuliranje ili generiranje vizualnog i audio sadržaja s visokim potencijalom za zavaravanje. To bi bila definicija, a što je s realnošću?

Deepfake-ovi su privukli široku pozornost zbog njihove upotrebe u lažnim pornografskim videima slavnih, lažnim vijestima i financijskim prijevarama. To je izazvalo reakcije informatičke i medijske industrije te državnih vlada u nastojanju da otkriju i ograniče njihovu upotrebu.

Sve više fake aplikacija

No, stvari su se nastavile kotrljati dalje. Nastale su nove aplikacije koje su bile svima dostupne. U siječnju 2018. pokrenuta je desktop aplikacija pod nazivom FakeApp. Ova aplikacija omogućuje korisnicima jednostavno stvaranje i dijeljenje videozapisa međusobno zamijenjenih lica. Od 2019. FakeApp su zamijenile alternative otvorenog koda kao što su Faceswap, DeepFaceLab i web-aplikacije poput DeepfakesWeb.com.

 

Deepfakes tehnologija se ne mora koristiti samo za izradu poruka i djela drugih osoba, već se može koristiti i za oživljavanje umrlih pojedinaca. Dana 29. listopada 2020. Kim Kardashian objavila je video svog pokojnog oca Roberta Kardashiana koju joj je poklonio partner Kanye West za 40. rođendan. Lice u videu Roberta Kardashiana stvoreno je Deepfake tehnologijom. Ovaj hologram izradila je tvrtka Kaleida, koja u izradi holograma koristi kombinaciju performansi, praćenja kretanja, SFX, VFX i DeepFake tehnologije. 

 

Lažna reklama s Bruceom Willisom

Tu je i primjer Joaquina Olivera, žrtve pucnjave u Parklandu, koji je uskrsnuo s Deepfake tehnologijom. Oliverovi roditelji udružili su se u ime svoje organizacije Nonprofit Change the Ref, s McCann Health kako bi producirali ovaj lažni video zapis koji se zalaže za kampanju glasanja o sigurnosti oružja. U ovoj Deepfake poruci prikazuje Joaquina kako potiče gledatelje na glasanje.

 

Trenutni vrhunac upotrebe ove tehnologije dogodio se prošlog mjeseca u Rusiji. Bruce Willis je zvijezda nove serije reklama za ruskog telekom operatera MegaFon. Osim što on nije glumio u reklami. Njegov Deepfake jest. MegaFon je upotrijebio ovu tehnologiju za generiranje lica kako bi lice Brucea Willisa digitalno stavio na drugog glumca, dok je Willis bio kod kuće u SAD-u. Willis je ipak naplatio korištenje svoga lika za cifru od 2 milijuna dolara.

U izradi reklame inženjeri studija Deepfake odabrali su veliki broj fotografija i video zapisa sa glumcem. Imali su 34.000 jedinice sadržaja koje je neuronska mreža koristila za stvaranje slike o liku Brucea Willisa.

 

Mogućnosti je sve više. Tehnologija je sve kvalitetnija

Ovakvo korištenje glumaca mnogo je sigurniji i jeftiniji način za obavljanje poslova pogotovo u vrijeme u kojem je pandemija COVID-19 i dalje veliki problem.
“Shvatili smo da možemo isporučiti visokokvalitetni sadržaj, a da pritom ne postanemo taoci ograničenja koja je pandemija uvela u kretanje diljem svijeta. Korištenje tehnologije omogućuje snimanje sadržaja brže i jeftinije u usporedbi s poznatim osobama na setu”, rekao je predstavnik telekoma.

Iz kompanije tvrde da ne pokušavaju nikoga dovesti u zabludu ovim novim projektom te da vjeruje kako je vidjeti Brucea Willisa “kakvog ga se sjećamo” velika stvar za obožavatelje.
Mogućnosti je sve više. Tehnologija je sve kvalitetnija. U kojem trenutku i u kojem smjeru će nas Deepfake slijedeće zaskočiti, veliko je pitanje.

Pročitajte još...

Jean Paul Belmondo: Sinonim ultimativnog europskog male chic coola

Belmondo je poput Branda i Jamesa Deana s europske strane nosio više jedno vrijeme bivajući ikonom koju nisu mogle načeti niti filmske role po kojim ga mogu pamtiti tek die hard fanovi, ali po svojoj auri od prve je role spadao u panteon

Mislav Malenica: Za 50 godina ljudi više neće morati raditi zahvaljujući umjetnoj inteligenciji!

Predsjednik udruge CroAI i direktor/osnivač tvrtke Mindsmiths, Brođanin Mislav Malenica, ističe kako se treba kreirati što bolje uvjete za startupove te objašnjava zašto će nam za 5 godina postati jasno da umjetna inteligencija nije više samo alat koji upališ da nešto odradi

Imate li ove vještine? One će biti ključne za dobivanje posla u budućnosti

Istraživanje je identificiralo niz od 56 temeljnih vještina koje će koristiti svim građanima i pokazalo je da će osobe koje imaju ove vještine imati veću vjerojatnost zaposlenja, veće prihode i biti zadovoljniji poslom koji obavljaju

Vitamin D – ključan u jačanju imuniteta i borbi protiv koronavirusa!

Nedavna istraživanja otkrila su iznimno podcijenjenu važnost 'sunčanog vitamina' - upravo onog kojeg čak 60% populacije ima u deficitu. U očekivanju da ga i službeno proglase jednim od glavnih faktora borbe protiv koronavirusa otkrijte zbog čega je sve važno - upravo u ovo vrijeme - održavati njegovu optimalnu razinu

Povezano

Sound & Vision: HBO Max prvi u osvajanju Europe

Ključni fokus nove HBO Max platforme jest na onom što Warner Media eufemistički opisuje kao prestižno programiranje. Warner Media se stoga kladi na sadržaj svog enormnom kataloga, u kombinaciji s Max Originals (uključujući značajan fokus na lokalno producirane serije i filmove) te novi 45-dnevni model kućne distribucije novih kino filmova Warner Brosa

Sound & Vision: ‘Tudum’ ili kad Netflix prezentira…

'Tudum' podsjeća na događaje kao što su ComicCon, Disneyjev D23 ili DC FanDome, čiji je cilj iskoristiti žestinu dobro uspostavljenih baza obožavatelja. Čini se da je Netflixov 'Tudum' Netflix pokušaj oblikovanja vlastite verzije takvog B2C događaja

Sound & Vision: Po čemu pamtimo ovogodišnje dodjele Emmy nagrada?

Najveći dio iznenađenja došao je iz glumačkih kategorija u kojima su pobjednici bili isključivo bijelci, što je bio korak u pogrešnom smjeru s obzirom na prepoznavanje širine raspoloživog talenta, a cijelu je aferu vratilo u #EmmysSoWhite moment.

Sound & Vision: Kako je hip hop postao najprofitabilniji glazbeni žanr

U posljednjih nekoliko godina vidjeli smo kako sve više repera postaju sponzori određenih brendova ili posebnih kampanja. Post Malone i Bud Light; Cardi B i Pepsi; kao i Snopp Dogg i Dunkin. Popis se može nastaviti u nedogled, ali poanta je da su robne marke shvatile kako su reperi predvodnici kulture i što je najvažnije - utječu na prodaju

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime