Četvrtak, 2 prosinca, 2021

Sound & Vision: Klimatske promjene i industrija zabave

Naš planet zahtijeva strukturnu promjenu u izvorima energije, lancima opskrbe i potrošačkim navikama da bi preživio. Na svakoj tvrtki, brendu i potrošaču je da počnu stvarati razliku koju mogu, a industrija zabave bi trebala biti među vodećima. Barem zbog utjecaja kojeg ima na jako široku publiku

Sam naslov ove kolumne može zvučati zbunjujuće: Kakve veze ima industrija zabave sa sveprisutnim klimatskim promjenama?

Ove godine, 12. studenoga bio je posljednji dan summita COP26, čiji je cilj postavljanje klimatskih ciljeva za sljedeću godinu za rješavanje ekološke krize koja bi trebala poremetiti budućnost čovječanstva – koja, ako se ne riješi, može značiti njezin kraj. Nije mala tema za svjetske čelnike koji su o tome govorili u Glasgowu.

 

Vrijedna kontrolna točka za svakoga

Međutim, iako je summit prije svega politički usmjeren, on je vrijedna kontrolna točka za svakoga da introspektivno pogleda gdje smo, što treba učiniti i što svatko od nas može učiniti. Ovo se tiče i industrije zabave.

Bilo da je riječ o energiji koja je potrebna za streaming glazbe (pet sati streaminga ugljični je ekvivalent nastanku jednog fizičkog CD-a ili 17 vinilnih ploča) – što, u svijetu u kojem 40% korisnika streama do pet sati glazbe tjedno, nije nevažno. Plastične čaše na tlu nakon festivala ili ispušni plinovi utrke F1 – implikacije na našem planetu su neizbježne. Oni se, međutim, uvijek mogu posredovati i reducirati.

Industrija zabave ima posebnu ulogu u rješavanju klimatske krize

Posebice industrija zabave ima posebnu ulogu u rješavanju klimatske krize, kulturološki čak više nego pragmatično. Ljudi su se oduvijek okretali pričanju priča, glazbi i igrama kao načinu povezivanja sa sobom i jedni s drugima; kako bi naučili o svom mjestu u svijetu i kako s njim komunicirati. Oni zauzimaju posebno mjesto u srži našeg identiteta koje puki diskurs na društveno-političkoj razini ne može. Kako klimatska tuga obuzima sve veći dio stanovništva, posebno mlade ljude koji moraju provesti ostatak života u svijetu koji je sve više definiran posljedicama nesputanog industrijskog rasta i generacijama nepromišljenog otpada, zabava je – i za jedne i za druge – ono što će odabrati i čemu će se obratiti i za katarzu i za vodstvo.

Dakle, odgovornost je – čak imperativ – da svi igrači u prostoru zabave djeluju. Mnogi to već čine. Massive Attack su pokrenuo web stranicu koja prati greenwashing (kratkotrajno povećanje metrike s dugoročnim posljedicama za raspoloženje brenda).

Godine 2019. zvijezda YouTubea, Mr Beast, pitao je svoja dva milijuna pratitelja što bi trebao učiniti kako bi proslavio metriku – i na prijedlog svojih obožavatelja pokrenuo je kampanju #TeamTrees, koja je od tada odgovorna za sadnju milijuna stabala. Novije sestrinsko lansiranje projekta #TeamSeas već je uklonilo (u vrijeme pisanja) gotovo 14,5 milijuna funti smeća iz svjetskih oceana.

 

Iako se čini da manji utjecajni ljudi imaju bolju evidenciju o specifičnim, ali vrlo uspješnim projektima, veće robne marke učinile su zaštitu okoliša uspješnom jezgrom svog identiteta. Utrka Formule E vratila je popularnost igara među mlađe naraštaje koji se sve više odvajaju od sporta, a sve više daju prioritet klimatskoj krizi. Sportska franšiza također javno utječe na promjene kroz projekte na terenu kako bi se osigurala neutralnost ugljika putem kompenzacije.

Jedina pogrešna stvar je ništa

Njihovi projekti su regionalno ciljani i specifični, a ulažu u razne projekte: od energije vjetra u Urugvaju do hvatanja deponijskog plina u Maleziji. Iako je ranjiva na optužbe za zelenašenje kako bi opravdala svoju promociju resursno intenzivnog oblika komercijalne zabave, Formula E nudi barem uvid u to kako resetirati uspostavljene modele potrošnje prema održivijim alternativama.

Uvijek će biti dvojbi i upozorenja – s tako velikim problemom za rješavanje, niti jedna inicijativa nikada neće biti dovoljna. Ali jedina pogrešna stvar je ništa. Raste svijest da jednostavno prelazak na papirnate slamke nije dovoljan – naš planet zahtijeva strukturnu promjenu u izvorima energije, lancima opskrbe i potrošačkim navikama da bi preživio. Na svakoj tvrtki, brendu i potrošaču je da počnu stvarati razliku koju mogu, a zabava bi trebala biti među vodećima. Barem zbog utjecaja kojeg ima na jako široku publiku.

Pročitajte još...

Sound & Vision: Neuništive video igre – otporne na pandemiju

Sva tri glavna proizvođača konzola Sony, Microsoft i Nintendo izvijestili su kako je njihova prodaja veća od očekivane te predviđaju rekordne prihode - u očekivanju novih mjera lockdowna

Sound & Vision: Olivia Rodrigo – do uspjeha putevima stare škole 

Olivia Rodrigo ima samo 18 godina. Ali sasvim dovoljno da u nepunih pet mjeseci ove godine napravi do sada neviđen uspjeh. Njezin singl 'drivers license' odmah je postao globalni hit i srušio nekoliko rekorda

Sound & Vision: Podcastovi protiv glazbe – u borbi za vaše uši

Glazba je samo jedan segment na audio tržištu i njezin se uspjeh sve više povezuje s podcastima i audio knjigama. Što znači da zvuk izgovorene riječi igra ključnu ulogu u usporavanju potrošnje pjesama

Sound & Vision: Zašto publika više ne prati Oscare i druge dodjele nagrada?

Inzistiranje na sve strožoj političkoj korektnosti, nasilno forsiranje tema koje nužno nisu dio sadržaja i još mnogi drugi faktori, doprinijeli su da Oscari, ali i druge dodjele nagrada, postanu sve manje praćene i gledane

Povezano

Sound & Vision: Zašto VR metaverzum nije budućnost digitalnog svijeta?

Budućnost metaverzuma nije ona u kojoj se svi krećemo u potpunosti online i živimo digitalne dvostruke živote. Budućnost metaverzuma je ona u kojoj se stvarni život i digitalno sve više miješaju, omogućujući korisnicima da se miješaju i spajaju na temelju njihove aktivnosti i konteksta

Sound & Vision: Adele – Od glazbene rekorderke do kulturnog fenomena

Adele je oduvijek uspjeh postizala snagom svoje glazbe, a ne igrajući bilo koju najnoviju marketinšku igru. Naravno, očekujte da će se igrati svaka suvremena marketinška karta (osobito TikTok). No, kulturnim utjecajem, a ne strujama, doista ćemo shvatiti koliko njezina glazba još glasno govori

Sound & Vision: HBO Max prvi u osvajanju Europe

Ključni fokus nove HBO Max platforme jest na onom što Warner Media eufemistički opisuje kao prestižno programiranje. Warner Media se stoga kladi na sadržaj svog enormnom kataloga, u kombinaciji s Max Originals (uključujući značajan fokus na lokalno producirane serije i filmove) te novi 45-dnevni model kućne distribucije novih kino filmova Warner Brosa

Sound & Vision: ‘Tudum’ ili kad Netflix prezentira…

'Tudum' podsjeća na događaje kao što su ComicCon, Disneyjev D23 ili DC FanDome, čiji je cilj iskoristiti žestinu dobro uspostavljenih baza obožavatelja. Čini se da je Netflixov 'Tudum' Netflix pokušaj oblikovanja vlastite verzije takvog B2C događaja

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime