Ponedjeljak, 4 srpnja, 2022

Sound & Vision: Zašto VR metaverzum nije budućnost digitalnog svijeta?

Budućnost metaverzuma nije ona u kojoj se svi krećemo u potpunosti online i živimo digitalne dvostruke živote. Budućnost metaverzuma je ona u kojoj se stvarni život i digitalno sve više miješaju, omogućujući korisnicima da se miješaju i spajaju na temelju njihove aktivnosti i konteksta

Usred navale vladinog nadzora, potencijalnog antimonopolskog nadgleda, zviždača i bure u trendovima društvenih mreža u rukama sve više rastućih alata za kreatore (kao što je TikTok), Facebook je – oprostite, Meta – objavio svoj veliki plan za izgradnju nove budućnosti digitalne granice: metaverzuma.



Ovo se poigrava s već viđenim vlastitim predviđanjima imerzivnog weba i doista kapitalizira od sve veće digitalne tendencije svijeta nakon pandemije i lock-downa. Također, ponovno potiče optimizam, sada star desetljećima, da će virtualna stvarnost (VR) biti ‘next big thing’.

Pomak metaverzuma zasniva se na nekoliko pretpostavki

Do sada, unatoč inovacijama poput Oculusa, VR nije uzeo maha; hardver je preskup za mainstream usvajanje, a nema dovoljno opcija i sadržaja dostupnih u VR formatu da bi ionako vrijedilo trošenje vremena većine ljudi. I tako već skoro sva desetljeća. Unatoč tome, Facebook se, čini se, kladi na VR-ov veliki proboj za koji misle da će uskoro doći.

Međutim, pomak metaverzuma temelji se na nekoliko pretpostavki. Jedna je da metaverzum već masovno postoji i funkcionira. Neki su ukazivali na svjetove igara, poput Fortnitea i Animal Crossinga, kao sve više metaverzalnih primjera; obećavajuća budućnost prodaje u igri za one poput digitalnih avatara i skinova, ili virtualnih koncerata kao komplementarnog izvora prihoda za umjetnike, ukazivala bi na to da se budućnost svijeta samo digitalnog već pojavljuje. U tom svjetlu, čini se realnim da bi Facebook mogao biti predvodnik upada u svijet u kojem komuniciramo samo kao digitalne verzije sebe, zajedno s odjećom, oblačićima s govorom i – što je najvažnije – virtualnim novčanicima.

Ipak, sav taj optimizam o tome što potrošači rade i kako to rade propušta možda najkritičniju i najvažniju komponentu: zašto se ljudi angažiraju na digitalni način. Ovo je kritičan aspekt kada se predviđa budućnost i dovodi u sumnju strategiju metaverzuma.

Društveni element interpersonalne prirode

Digitalni avatari rade u igrama jer igrači koriste te avatare da nešto naprave. Ne kupovati, ne komunicirati, već radije, pomalo samorazumljivo, igrati igru. Igrači koriste alate, kao što su razgovori i pozivi u igri, Discord poslužitelji, pa čak i odjeljak za komentare Twitch streamova, kako bi se međusobno uključili u društveni angažman i na taj način unaprijedili svoju potragu za igranjem igre, što se zatim postiže pomoću alata avatara.

Ovaj društveni element je interpersonalne prirode – nije inherentno ‘digitalan’, jer se događa agnostički prema kanalu i prihvaća anonimnost i fleksibilnost identiteta, koji je srž digitalnog prostora. Promijeni igrača, promijeni ime, promijeni račun, promijeni avatar, promijeni brend. Internet je vaš novi svijet ali i novi identitet, da iz trenutka u trenutak budete tko god želite.

Slično, virtualni koncerti samo su još jedan alat za pojedince da dožive glazbu jedni s drugima. Oni nikada neće zamijeniti koncerte iz stvarnog svijeta poput sličnih i neće oduzeti streaming glazbe i ležerno slušanje jer su to njihovo vlastito iskustvo, pa su komplementarni širem portfelju.

Je li Facebook ovaj put otišao predaleko?

Metaverzum u kojem ljudi imaju avatare s kojima surađuju jedni s drugima i provode obične tradicionalne i svjetovne online aktivnosti promašuje poantu: zamjenjuje IRL samo digitalnim. Digitalno postojanje postaje krajnja točka. Međutim, kako izlazimo iz blokade i vraćamo se u stvarni svijet, postaje očito da je ono što je potrebno spajanje dvaju svjetova.

Osim ako metaverzum ne može pružiti međuljudsku komunikaciju na način na koji ne mogu videorazgovori, razmjenu trenutnih poruka, odjeljke za komentare i telefonske pozive (a, s obzirom na to da sve to omogućuje multitasking, imaju prednost, u ekonomiji zasićene pažnje, za digitalne domoroce koji ako su navikli raditi više stvari odjednom osim ako se ne oslone i ne stvore nešto sami), to neće biti primamljiva inovacija.

Možda je Facebook ovaj put otišao predaleko. Vjerojatnije je da se njegova vizija neće odigrati baš kao znanstvenofantastična slika koju je naslikao. Međusobno povezana mreža digitalnih prezentacija već je ovdje; na koliko se stranica možete prijaviti s Google ili Facebook računom?

Koliko profila na koliko različitih stranica već imate? Ne igraju li se ljudi već s avatarima u igricama? Nemaju li korisnici Snapchata već svoje Bitmoji verzije dodane kao tipkovnicu na svoje telefone? Budućnost metaverzuma nije ona u kojoj se svi krećemo u potpunosti online i živimo digitalne dvostruke živote.

Budućnost metaverzuma je ona u kojoj se stvarni život i digitalno sve više miješaju, omogućujući korisnicima da se miješaju i spajaju na temelju njihove aktivnosti i konteksta. Stvarnost samo virtualna bit će sama po sebi uvijek manje vrijedna od stvarnosti koja je virtualno proširena, omogućujući najbolje od oba svijeta. To je prava budućnost međusobno povezane mreže.

Pročitajte još...

Mixer slavi i daruje: Pridružite nam se u akciji ’60 dana dobrih djela’ i osvojite brojne nagrade!

Ove godine, na Mixerov rođendan, proširujemo našu akciju na 60 dana dobrih djela te ćemo vas svaki dan kroz društvene mreže zamoliti da učinite jedno dobro djelo, jednu sitnicu kojom ćete nekome u svojoj blizini ili sebi uljepšati dan! A kako bi se lanac dobrote nastavio, mi ćemo vas nagraditi brojnim darovima!

META ERA: Je li došlo vrijeme da zauvijek kažemo zbogom Facebooku?

Umjesto da koriste aplikacije/web-mjesta s telefona, tableta i računala, ljudi će stvarati imerzivna iskustva putem virtualne stvarnosti, mješovite stvarnosti i pametnih naočala, ističe Zuckerberg najavljujući novo vrijeme nakon Facebooka kakvog danas poznajemo

Pop Cooltura: Meta-nefizika ili Dnevnik Facebook idiota

Netko vas je tjerao imat' račun i logirat' se na Instagramove, Facebookove i ine Markove svinjarije? Vjerojatno nije. Kad propadne Marko, propast će i dobar dio vaših današnjih naličja i iluzija s njim. So shut the fuck up. Imate slobodu izbora. Uživajte je!

Iz zone sumraka: Persona grata i Persona non Croata

Ne pucajte na novinare koji sve te vijesti – bilo lažne i napuhane, 'žute' ili 'crne' ili, pak, zanatski skockane kak' treba – donose. Ni na estradnu sitnež što kramari na svadbama ili se blamira u medijima. Jer, na kraju krajeva, vi ste to tražili

Povezano

Sound & Vision: Klimatske promjene i industrija zabave

Naš planet zahtijeva strukturnu promjenu u izvorima energije, lancima opskrbe i potrošačkim navikama da bi preživio. Na svakoj tvrtki, brendu i potrošaču je da počnu stvarati razliku koju mogu, a industrija zabave bi trebala biti među vodećima. Barem zbog utjecaja kojeg ima na jako široku publiku

Sound & Vision: Adele – Od glazbene rekorderke do kulturnog fenomena

Adele je oduvijek uspjeh postizala snagom svoje glazbe, a ne igrajući bilo koju najnoviju marketinšku igru. Naravno, očekujte da će se igrati svaka suvremena marketinška karta (osobito TikTok). No, kulturnim utjecajem, a ne strujama, doista ćemo shvatiti koliko njezina glazba još glasno govori

Sound & Vision: HBO Max prvi u osvajanju Europe

Ključni fokus nove HBO Max platforme jest na onom što Warner Media eufemistički opisuje kao prestižno programiranje. Warner Media se stoga kladi na sadržaj svog enormnom kataloga, u kombinaciji s Max Originals (uključujući značajan fokus na lokalno producirane serije i filmove) te novi 45-dnevni model kućne distribucije novih kino filmova Warner Brosa

Sound & Vision: ‘Tudum’ ili kad Netflix prezentira…

'Tudum' podsjeća na događaje kao što su ComicCon, Disneyjev D23 ili DC FanDome, čiji je cilj iskoristiti žestinu dobro uspostavljenih baza obožavatelja. Čini se da je Netflixov 'Tudum' Netflix pokušaj oblikovanja vlastite verzije takvog B2C događaja

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime