Srijeda, 20 rujna, 2023

Sound & Vision: Kako su Emmy nominacije dokazale dominaciju HBO-a

Postoji nekoliko razloga zašto je HBO grupacija vodeća kod nominacija TV struke za prestižne nagrade te zašto će prošlogodišnjih rekordnih 160 nominacija Netflix - teško ponoviti

Američka televizijska akademija je prošli tjedan objavila nominacije za 73. nagrade Primetime Emmy. Najviše razloga za slavlje imala je kombinacija HBO-a i HBO-a Max koja je proglasila pobjedu s ukupno 130 nominacija, dok je Netflix bio odmah iza njih sa 129. HBO brend 19. put u povijesti dobio je više nominacija od bilo koje druge mreže ili platforme u datoj godini.



Relativni novopridošli streamer Disney Plus, s nevjerojatnih 71 nominacija (zahvaljujući “WandaVision” i “The Mandalorian”), najviše je profitirao uzimajući nominacije u kategorijama koje je do sada držao Netflix. Prošlogodišnjih rekordnih 160 nominacija, Netflix će teško ponoviti.

Zašto je HBO grupacija vodeća kod nominacija TV struke?

Ako još uzmemo u obzir da HBO ove godine nije računao na nedavno skončane „Igre prijestolja“ i novu sezonu „Nasljeđa“, koja je odgođena zbog pandemije, onda je njihov uspjeh još i veći. 

Postoji nekoliko razloga zašto je HBO grupacija vodeća kod nominacija TV struke za prestižne nagrade. 

HBO se ponaša kao linearan TV kanal. Što to točno znači? Kada gledate u bilo kojoj zemlji svijeta HBO-ov kanal, on je programski uređen kao bilo koja ozbiljna komercijalna televizija. Imaju premijerni, reprizni, prime-time, filmski, serijski, dokumentarni, animirani, talk i ostale vrste programa koji se prikazuju prema poznatom repetitivnom rasporedu. Gledatelj zna da će vikendom gledati premijerne filmove, nove epizode i talk showe. Zna što je na rasporedu tokom radnog tjedna, što se emitira navečer, a što tijekom dana. Sve te kategorije treba servisirati novim sadržajem svakog tjedna. Novi sadržaj, nova prilika za nove gledatelje i nove nagrade.

Sound & Vision: Kako je HBO od hrabrih žena i ubojstava napravio – brend

HBO koristi najkvalitetniji filmski sadržaj. Samo ima Home Box Office nastalo je još u sedamdesetima prošlog stoljeća, kao asocijacija na „kino blagajne i kina koja su dostupna kod kuće“. Filmski sadržaji koji se prikazuje na HBO kanalima i platformama velikim su dijelom filmovi najjačih filmskih studija. Iako Disney, Paramount i Universal koriste svoje platforme za distribuciju filmova, nitko se nije odrekao usluga i novaca koje im HBO redovito pruža. Samim time kada HBO producira vlastiti sadržaj, on mora izgledati jednako kao najkvalitetniji i najskuplji hollywoodski filmovi.

HBO ima visoki standard produkcije. Kao pionir u visokokvalitetnoj i inovativnoj TV produkciji koji su krenuli sa serijama poput Oz, Obitelj Soprano, Žica, Seks i grad, HBO je nastavio držati standarde koje je sam sebi postavio. Ako bi konkurencija podignula ljestvicu, oni bi je nadmašili. I tako do današnjeg dana – što se vidi i po broju nagrada i pretplatnika.

HBO ima svoju vjernu publiku. To je publika koja zna što hoće, zna što dobiva i izrazito je lojalna. Sa sigurnom količinom pretplatnika, sam HBO može se kvalitetnije fokusirati na program. Također, lojalnost HBO-ove publike znači da će nove konkurencijske streaming platforme najviše računati na Neflixove pretplatnike, te uzimati dio njihovog marketinškog kolača.

Stiže vikend – top lista najboljih filmova koje morate pogledati dok traju vrućine

HBO ima najbolju globalnu ekspanziju. Gotovo da nema zemlje svijeta gdje HBO nema svoje klasične linearne kanale i svoju SVOD platformu. U očekivanju dolaska HBO Max platforme u ove dijelove Europe koji bi se trebao dogoditi do kraja ove godine, doći će do dodatnog rasta pretplatnika izvan SAD-a. Također, HBO posebno ulaže u potpunu lokalizaciju svih svojih sadržaja, dok Netflix na mnogim teritorijima gdje prodaje pretplatu nema lokaliziran sadržaj. 

Financijska stabilnost i transparentnost. Dok nadolazeća konkurencija i Netflix svoje poslovanje i uspjeh baziraju na stalnom rapidnom rastu pretplatnika, HBO je bazira na postojećim pretplatnicima. No, imaju i vremena eksperimentirati i sa AVOD modelima koji uključuju limitiranu količinu reklama za smanjenu cijenu za korisnike. S druge strane Netflix i Disney Plus nisu donijeli nove pretplate na svoj račun u posljednja dva poslovna kvartala. 

Zločin stoljeća – tablete koje život znače (a iza sebe siju smrt)

HBO je brand. Brandu se vjeruje. Od vjerne publike do najtraženijih filmskih glumica poput Kate Winslet ili Nicole Kidman, svi oni imaju interes i logiku zašto toliko koriste i rade sa HBO produkcijom. Čak su i Bill Maher ili John Oliver dokazali da mogu imati dugotrajne zabavne, političke i talk formate na kablovskom programu za razliku od konkurentskih servisa i televizija koji to ne nude.

Sve ovo se prelilo u današnji trenutak i pokazalo kao dovoljno da HBO grupacija i u godini bez velikih mega projekata bude i dalje na samo strukovnom vrhu po kvaliteti. Stoga, kao nagradu što se pročitali ovaj tekst nagradite se premijernom najavom treće sezone serije Naljeđe koja nam dolazi na HBO-u ove jeseni:

 

Pročitajte još...

Žestoka konkurencija: Donosimo popis nominiranih za 73. nagradu Emmy

HBO i HBO Max zajedno su preuzeli vodećih 130 nominacija, a odmah iza njih je Netflix sa 129. Disney + imao je značajan skok u odnosu na prošlu godinu i zaradio je 71 nominaciju

Murina – film Antonete Alamat Kusijanović osvojio Zlatnu kameru u Cannesu!

Ako cijeloj ovoj priči pridodamo da je Antoneta Alamat Kusijanović u petak postala majka, onda je ovo jedna od najljepših priča po kojoj će ona, ali i mi pamtiti 2021. godinu. Ovo je zaista jedno posebno filmsko poglavlje kojemu možemo svjedočiti. Zato znate što vam je činiti kada film dođe u redovitu kino distribuciju

Naomi Osaka: Stiže dokumentarac o životu najbolje tenisačice na svijetu

Serija prati najbolju tenisačicu na svijetu tijekom dvije godine i njezin put prema vrhu svjetskog tenisa, kao i trenutke kada je odlučila koristiti svoj glas na terenu i izvan njega - za opće dobro

TOP 10 makeovera: Filmovi s transformacijama koje fasciniraju

Svi podjednako uživamo u filmskim preobrazbama, pogotovo ako razmišljamo o tome da i sami uvedemo neke promjene u svoj život i svakodnevnicu

Povezano

Sound & Vision: Klimatske promjene i industrija zabave

Naš planet zahtijeva strukturnu promjenu u izvorima energije, lancima opskrbe i potrošačkim navikama da bi preživio. Na svakoj tvrtki, brendu i potrošaču je da počnu stvarati razliku koju mogu, a industrija zabave bi trebala biti među vodećima. Barem zbog utjecaja kojeg ima na jako široku publiku

Sound & Vision: Zašto VR metaverzum nije budućnost digitalnog svijeta?

Budućnost metaverzuma nije ona u kojoj se svi krećemo u potpunosti online i živimo digitalne dvostruke živote. Budućnost metaverzuma je ona u kojoj se stvarni život i digitalno sve više miješaju, omogućujući korisnicima da se miješaju i spajaju na temelju njihove aktivnosti i konteksta

Sound & Vision: Adele – Od glazbene rekorderke do kulturnog fenomena

Adele je oduvijek uspjeh postizala snagom svoje glazbe, a ne igrajući bilo koju najnoviju marketinšku igru. Naravno, očekujte da će se igrati svaka suvremena marketinška karta (osobito TikTok). No, kulturnim utjecajem, a ne strujama, doista ćemo shvatiti koliko njezina glazba još glasno govori

Sound & Vision: HBO Max prvi u osvajanju Europe

Ključni fokus nove HBO Max platforme jest na onom što Warner Media eufemistički opisuje kao prestižno programiranje. Warner Media se stoga kladi na sadržaj svog enormnom kataloga, u kombinaciji s Max Originals (uključujući značajan fokus na lokalno producirane serije i filmove) te novi 45-dnevni model kućne distribucije novih kino filmova Warner Brosa

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime