Četvrtak, 21 ožujka, 2024

Sound & Vision: Kako su Emmy nominacije dokazale dominaciju HBO-a

Postoji nekoliko razloga zašto je HBO grupacija vodeća kod nominacija TV struke za prestižne nagrade te zašto će prošlogodišnjih rekordnih 160 nominacija Netflix - teško ponoviti

Američka televizijska akademija je prošli tjedan objavila nominacije za 73. nagrade Primetime Emmy. Najviše razloga za slavlje imala je kombinacija HBO-a i HBO-a Max koja je proglasila pobjedu s ukupno 130 nominacija, dok je Netflix bio odmah iza njih sa 129. HBO brend 19. put u povijesti dobio je više nominacija od bilo koje druge mreže ili platforme u datoj godini.



Relativni novopridošli streamer Disney Plus, s nevjerojatnih 71 nominacija (zahvaljujući “WandaVision” i “The Mandalorian”), najviše je profitirao uzimajući nominacije u kategorijama koje je do sada držao Netflix. Prošlogodišnjih rekordnih 160 nominacija, Netflix će teško ponoviti.

Zašto je HBO grupacija vodeća kod nominacija TV struke?

Ako još uzmemo u obzir da HBO ove godine nije računao na nedavno skončane „Igre prijestolja“ i novu sezonu „Nasljeđa“, koja je odgođena zbog pandemije, onda je njihov uspjeh još i veći. 

Postoji nekoliko razloga zašto je HBO grupacija vodeća kod nominacija TV struke za prestižne nagrade. 

HBO se ponaša kao linearan TV kanal. Što to točno znači? Kada gledate u bilo kojoj zemlji svijeta HBO-ov kanal, on je programski uređen kao bilo koja ozbiljna komercijalna televizija. Imaju premijerni, reprizni, prime-time, filmski, serijski, dokumentarni, animirani, talk i ostale vrste programa koji se prikazuju prema poznatom repetitivnom rasporedu. Gledatelj zna da će vikendom gledati premijerne filmove, nove epizode i talk showe. Zna što je na rasporedu tokom radnog tjedna, što se emitira navečer, a što tijekom dana. Sve te kategorije treba servisirati novim sadržajem svakog tjedna. Novi sadržaj, nova prilika za nove gledatelje i nove nagrade.

Sound & Vision: Kako je HBO od hrabrih žena i ubojstava napravio – brend

HBO koristi najkvalitetniji filmski sadržaj. Samo ima Home Box Office nastalo je još u sedamdesetima prošlog stoljeća, kao asocijacija na „kino blagajne i kina koja su dostupna kod kuće“. Filmski sadržaji koji se prikazuje na HBO kanalima i platformama velikim su dijelom filmovi najjačih filmskih studija. Iako Disney, Paramount i Universal koriste svoje platforme za distribuciju filmova, nitko se nije odrekao usluga i novaca koje im HBO redovito pruža. Samim time kada HBO producira vlastiti sadržaj, on mora izgledati jednako kao najkvalitetniji i najskuplji hollywoodski filmovi.

HBO ima visoki standard produkcije. Kao pionir u visokokvalitetnoj i inovativnoj TV produkciji koji su krenuli sa serijama poput Oz, Obitelj Soprano, Žica, Seks i grad, HBO je nastavio držati standarde koje je sam sebi postavio. Ako bi konkurencija podignula ljestvicu, oni bi je nadmašili. I tako do današnjeg dana – što se vidi i po broju nagrada i pretplatnika.

HBO ima svoju vjernu publiku. To je publika koja zna što hoće, zna što dobiva i izrazito je lojalna. Sa sigurnom količinom pretplatnika, sam HBO može se kvalitetnije fokusirati na program. Također, lojalnost HBO-ove publike znači da će nove konkurencijske streaming platforme najviše računati na Neflixove pretplatnike, te uzimati dio njihovog marketinškog kolača.

Stiže vikend – top lista najboljih filmova koje morate pogledati dok traju vrućine

HBO ima najbolju globalnu ekspanziju. Gotovo da nema zemlje svijeta gdje HBO nema svoje klasične linearne kanale i svoju SVOD platformu. U očekivanju dolaska HBO Max platforme u ove dijelove Europe koji bi se trebao dogoditi do kraja ove godine, doći će do dodatnog rasta pretplatnika izvan SAD-a. Također, HBO posebno ulaže u potpunu lokalizaciju svih svojih sadržaja, dok Netflix na mnogim teritorijima gdje prodaje pretplatu nema lokaliziran sadržaj. 

Financijska stabilnost i transparentnost. Dok nadolazeća konkurencija i Netflix svoje poslovanje i uspjeh baziraju na stalnom rapidnom rastu pretplatnika, HBO je bazira na postojećim pretplatnicima. No, imaju i vremena eksperimentirati i sa AVOD modelima koji uključuju limitiranu količinu reklama za smanjenu cijenu za korisnike. S druge strane Netflix i Disney Plus nisu donijeli nove pretplate na svoj račun u posljednja dva poslovna kvartala. 

Zločin stoljeća – tablete koje život znače (a iza sebe siju smrt)

HBO je brand. Brandu se vjeruje. Od vjerne publike do najtraženijih filmskih glumica poput Kate Winslet ili Nicole Kidman, svi oni imaju interes i logiku zašto toliko koriste i rade sa HBO produkcijom. Čak su i Bill Maher ili John Oliver dokazali da mogu imati dugotrajne zabavne, političke i talk formate na kablovskom programu za razliku od konkurentskih servisa i televizija koji to ne nude.

Sve ovo se prelilo u današnji trenutak i pokazalo kao dovoljno da HBO grupacija i u godini bez velikih mega projekata bude i dalje na samo strukovnom vrhu po kvaliteti. Stoga, kao nagradu što se pročitali ovaj tekst nagradite se premijernom najavom treće sezone serije Naljeđe koja nam dolazi na HBO-u ove jeseni:

 

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime