Četvrtak, 18 kolovoza, 2022

Sound & Vision: Olivia Rodrigo – do uspjeha putevima stare škole 

Olivia Rodrigo ima samo 18 godina. Ali sasvim dovoljno da u nepunih pet mjeseci ove godine napravi do sada neviđen uspjeh. Njezin singl 'drivers license' odmah je postao globalni hit i srušio nekoliko rekorda

U sad već kultnom filmu Camerona Crowa iz 2000. ‘Korak do slave’ band Stillwater, čiju fiktivnu karijeru pratimo, imaju jedan od ključnih ciljeva pojaviti se na naslovnici časopisa ‘Rolling Stone’. To je i dan danas mjerilo uspjeha.



No, vremena se ipak malo mijenjaju, a time i vrednovanje glazbene karijere. Pa je, recimo, danas nepojmljiva stvar da nakon svega nekoliko tjedana od izdavanja debitantskog singla, pjesma postane okosnica i tema jednog od skečeva kultne američke TV emisije ‘Saturday Night Live’. Da uspjeh bude još posebniji, Rodrigo je pozvana da bude glazbena gošća iste te emisije, kao najmlađa izvođačica u povijesti emisije, kao i umjetnica s najkraćom karijerom. 

 

Uspjeh ‘preko noći’

Kad je u siječnju objavljen singl “Drivers license” Olivije Rodrigo, odmah je postao globalni hit. Rodrigo je bila prva neamerička umjetnica koja je s prvim singlom debitirala na broju 1 na Billboardovoj ljestvici nakon Lauryn Hill, i to nakon više od 20 godina. Također, u tom je istom tjednu debitirala na listi singlova na #1 i u Velikoj Britaniji.
Mnogi koji su se zakačili za pjesmu nisu znali da slušaju TV glumicu koja stalno radi veći dio desetljeća, a još manje da je bila zvijezda Disneyevog hita “High School: The Musical: The Series”. Izniman uspjeh pjesme signalizirao je da u ovoj novoj eri Disneyevi umjetnici ne trebaju slijediti istu formulu kao super zvijezde Radio Disneya koji su se probili prije deset godina. 

 

Debitanski album SOUR izašao prošli tjedan

Nakon Disneyevog neuspjeha da neke od njihovih najboljih pjevačica, poput Bridgit Mendler i Sabrine Carpenter, (koja se spominje kao “plavokosa djevojka” u “drivers license”)  pretvori u pop zvijezde, pravila su se promijenila.
Rodrigo je postala prva Disneyjeva multitalentirana umjetnica koja je postala mega-pop zvijezda nakon što je bila TV glumica. Umjesto da potpiše za Hollywood Records u vlasništvu Disneya, ona je postala dio Interscopeovog klana izvođača, u društvu trenutno popularnih glazbenih giganata poput Billie Eilish, Carly Rae Jepsen, Gwen Stefani i Lane Del Rey. Imati potpunu kreativnu kontrolu očito je išlo u korist Oliviji.
Njezin debitantski album SOUR, koji je izašao proteklog vikenda, bit će kandidat za najbolji pop album godine. Na SOUR-u nema pjesama za popunjavanje praznina između hitova. Svaka pjesma predstavlja drugu stranu njene kreativnosti, obuhvaćajući svaki utjecaj koji je oblikovao njezinu glazbu, a istodobno stvarajući nešto svježe.

 

“Doista sam željeli pokazati da sam svestrana kantautorica i umjetnica. Mogu stvarati srcedrapajuće pjesme, ali također mogu stvarati i cool alternativne pop pjesme. Nisam željela da me se percipira u kao ‘djevojku s baladom o slomljenom srcu'”, izjavila je mlada pjevačica.

Prva umjetnica koja je debitirala s prva dva singla u Top 10

“drivers license” debitirala je na vrhu Billboard Hot 100 i srušila rekord Spotifyja za najviše streamova pjesama u tjedan dana. Ovaj tjedan, singl “deja vu” pridružio se svom prethodniku u Hot 100, čineći Rodrigo prvom umjetnicom koja je debitirala s prva dva singla u Top 10.

U Velikoj Britaniji Olivia Rodrigo bi trebala s debitantskim albumom SOUR ući ravno na 1. mjesto službene ljestvice albuma. Također, Olivia bi mogla postići Chart Double, jer se njezin posljednji singl Good 4U nalazi na prvom mjestu iste ljestvice. 
Olivia Rodrigo ima samo 18 godina. Ali sasvim dovoljno da u nepunih pet mjeseci ove godine napravi do sada neviđen uspjeh. Cijele 2020. gotovo nitko nije čuo za nju, nije bila posebno aktivna i praćena na društvenim mrežama, nije imala veliku marketinšku i medijsku kampanju i sve to za vrijeme pandemije. Samim time njezin je uspjeh još veći jer je došao prvenstveno kao posljedica njezine glazbe i izvedbe. Onako kako su glazbenici uspijevali prije nekoliko desetljeća. 

Album SOUR Olivie Rodrigo poslušajte na slijedećim platformama!

Pročitajte još...

Sound & Vision: 10 stvari koje je Spotify promijenio u glazbenoj industriji

U čast 15. godišnjice davatelja digitalnih usluga koji je promijenio pravila glazbene igre, donosimo listu inovacija, transformacija, preinaka i drugih načina na koje je Spotify promijenio način na koji ljudi konzumiraju glazbu i donio nove funkcionalnosti na platformu

Sound & Vision: Kako su preko noći nestali Zlatni globusi

Filmska i TV nagrada koju dodjeljuju strani dopisnici iz Hollywooda, ujedinjeni u udruzi HFPA, koji prate scenu, a rade za razne međunarodne medije, preko noći postala je žrtva teških optužbi, pa i osuda...

Sound & Vision: Otkrivanje novog hollywoodskog monstruma

Jedan je od najuspješnijih filmskih i kazališnih producenata današnjice koji je osvojio 17 nagrada Tony i čak 8 puta nominiran za najboljeg producenta za nagradu Oscar optužen je za dugogodišnje nasilno ponašanje prema zaposlenicima

Sound & Vision: Zašto publika više ne prati Oscare i druge dodjele nagrada?

Inzistiranje na sve strožoj političkoj korektnosti, nasilno forsiranje tema koje nužno nisu dio sadržaja i još mnogi drugi faktori, doprinijeli su da Oscari, ali i druge dodjele nagrada, postanu sve manje praćene i gledane

Povezano

Sound & Vision: Klimatske promjene i industrija zabave

Naš planet zahtijeva strukturnu promjenu u izvorima energije, lancima opskrbe i potrošačkim navikama da bi preživio. Na svakoj tvrtki, brendu i potrošaču je da počnu stvarati razliku koju mogu, a industrija zabave bi trebala biti među vodećima. Barem zbog utjecaja kojeg ima na jako široku publiku

Sound & Vision: Zašto VR metaverzum nije budućnost digitalnog svijeta?

Budućnost metaverzuma nije ona u kojoj se svi krećemo u potpunosti online i živimo digitalne dvostruke živote. Budućnost metaverzuma je ona u kojoj se stvarni život i digitalno sve više miješaju, omogućujući korisnicima da se miješaju i spajaju na temelju njihove aktivnosti i konteksta

Sound & Vision: Adele – Od glazbene rekorderke do kulturnog fenomena

Adele je oduvijek uspjeh postizala snagom svoje glazbe, a ne igrajući bilo koju najnoviju marketinšku igru. Naravno, očekujte da će se igrati svaka suvremena marketinška karta (osobito TikTok). No, kulturnim utjecajem, a ne strujama, doista ćemo shvatiti koliko njezina glazba još glasno govori

Sound & Vision: HBO Max prvi u osvajanju Europe

Ključni fokus nove HBO Max platforme jest na onom što Warner Media eufemistički opisuje kao prestižno programiranje. Warner Media se stoga kladi na sadržaj svog enormnom kataloga, u kombinaciji s Max Originals (uključujući značajan fokus na lokalno producirane serije i filmove) te novi 45-dnevni model kućne distribucije novih kino filmova Warner Brosa

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime