Četvrtak, 9 prosinca, 2021

Sound & Vision: Zašto publika više ne prati Oscare i druge dodjele nagrada?

Inzistiranje na sve strožoj političkoj korektnosti, nasilno forsiranje tema koje nužno nisu dio sadržaja i još mnogi drugi faktori, doprinijeli su da Oscari, ali i druge dodjele nagrada, postanu sve manje praćene i gledane

Nismo morali dugo čekati da Regina King, započevši svoj monolog na početku dodjele Oscara, skrene u dnevnu politiku: “Došla sam danas u visokim petama. Da je ovotjedna presuda u Minneapolisu bila drugačija, došla bi u vojnim čizmama.”
Naravno bila je to referenca na presudu lokalnom policajcu osuđenom za ubojstvo Georgea Floyda. 

Inzistiranje na sve strožoj političkoj korektnosti, nasilno forsiranje tema koje nužno nisu dio sadržaja i još mnogi drugi faktori, doprinijeli su da Oscari, ali i druge dodjele nagrada, postanu sve manje praćene i gledane.

Pandemija je dodjele nagrada pretvorila u socijalno distancirana događanja

Desetljećima su dodjele nagradna pružale idealno mjesto gledateljima da se ‘susretnu’ s omiljenim glumcima, pjevačima, voditeljima i ostalim djelom industrije zabave. Čak i kad su publiku za sit-com-ove i dramske serije oteli streaming servisi, na Oscara, Grammyja i Zlatne globuse moglo se pouzdati svake godine kako bi donijeli najveću TV gledanost izvan NFL nogometa. No, tijekom protekle godine dodijele nagrada nisu mogle doći do daha jer ih je pandemija pretvorila u tiha, socijalno distancirana i često virtualna događanja.
I televizijski prijenos na CBS-u 63. nagrade Grammy (9,2 milijuna gledatelja 14. ožujka) i NBC-ovo uručenje 93. nagrade Zlatni globus (6,9 milijuna gledatelja 28. veljače) spustili su se više od 50% u odnosu na razinu iz 2020. godine, prema Nielsenu.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by The Academy (@theacademy)

Nagrade Emmy – koje su posljednjih godina već u padu rejtinga, jer više ne slave hitove s masovnom publikom – pokazale su koliko daleko može pasti broj gledatelja, potonuvši 9% na 6,1 milijun gledatelja, prošlog rujna na ABC-u. Ostale emisije, poput American Music Awards, Country Music Assn. nagrade i Billboard Music Awards, također su pale na najniže razine gledanosti.

Je li ovogodišnji izraženi pad privremen – vidjet ćemo 2022. ili 2023.

Silazni trend prigušio je očekivanja za ABC-ov televizijski prijenos Oscara. Godine 2016. televizija ABC tvrtke Walt Disney Co. potpisala je golem desetogodišnji ugovor kojim će Akademiji za filmsku umjetnost i znanost platiti više od milijardu dolara za prava emitiranja Oscara do 2028. Mreža je dom Oscarima od 1976. godine.
Mreža CBS je pak usred desetogodišnjeg ugovora koji je posljednjih godina Akademiji za glazbu plaćao oko 57 milijuna dolara godišnje za prava prijenosa Grammyja. Ovogodišnji prihod od oglasa za ovaj program vjerojatno neće doseći 66 milijuna dolara koje je mreža povukla tijekom 2020. godine.

Zanimanju za ovogodišnje događaje naštetila je pandemija, zatvaranje kina, prestanak koncertnih turneja uživo… S mnogim zatvorenim ili preseljenim radnim mjestima, i društvima sa kojima ljudi nisu bili u kontaktu, bilo je i puno manje razgovora o filmovima, TV-u i glazbi među ekipom. Odgovor na pitanje je li ovogodišnji izraženi pad privremen, možda će doći tek 2022. ili 2023. – kad god se publika može vratiti u kina.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by The Academy (@theacademy)

Popis ceremonija dodjele Oscara u protekla dva desetljeća i broj gledatelja

Prema sadašnjim preliminarnim brojkama, po prvi puta u posljednjih 20 godina, dodjelu je gledalo manje od 10 milijuna gledatelja u SAD, što je poražavajuće.

Evo popisa ceremonija dodjele Oscara u protekla dva desetljeća s ukupnim brojem gledatelja, dobitnikom najboljeg filma i voditeljem:

  • 2020. – 23,6 milijuna, Parazit (bez domaćina)
  • 2019. – 29,6 milijuna, Zelena knjiga (bez domaćina)
  • 2018. – 26,5 milijuna, Oblik vode (Jimmy Kimmel)
  • 2017. – 32,9 milijuna, Mjesečina (Jimmy Kimmel)
  • 2016. – 34,4 milijuna, Spotlight (Chris Rock)
  • 2015. – 37,3 milijuna, Birdman (Neil Patrick Harris)
  • 2014. – 43,7 milijuna, 12 godina ropstva (Ellen DeGeneres)
  • 2013. – 40,3 milijuna, Argo (Seth MacFarlane)
  • 2012. – 39,3 milijuna, Umjetnik (Billy Crystal)
  • 2011. – 37,9 milijuna, Kraljev govor (Anne Hathaway / James Franco)
  • 2010. – 41,3 milijuna, The Hurt Locker (Steve Martin / Alec Baldwin)
  • 2009. – 36,3 milijuna, Milijunaš iz predgrađa (Hugh Jackman)
  • 2008. – 32,0 milijuna, Nema zemlje za starce (Jon Stewart)
  • 2007. – 40. 2 milijuna, The Departed (Ellen DeGeneres)
  • 2006. – 38,9 milijuna, Crash (Jon Stewart)
  • 2005. – 42,1 milijuna, Djevojka od milijun dolara (Chris Rock)
  • 2004. – 43,5 milijuna, Gospodar prstenova: Povratak kralja (Billy Crystal
  • 2003. – 33,0 milijuna, Chicago (Steve Martin)
  • 2002. – 41,8 milijuna, Predivan um (Whoopi Goldberg)
  • 2001. – 42,9 milijuna, Gladijator (Steve Martin)

A ako se gledanost TV emisija ne vrati nakon ublažavanja pandemije, događaji bi mogli postati skup problem mrežama koje ih prenose. Neki direktori velikih TV kompanija vjeruju da je priroda zabave raspršena, s toliko izbora dostupnih na streaming uslugama, otežala prikupljanje velike populacije koju su događaji jednom mogli pružiti.

Čak i prije pandemije, gledanost nagrada se smanjivala, ali ne dramatičnim tempom viđenim za klasične igrane serije. Glavni događaji uživo koji privlače masovnu publiku vrijedni su oglašivačima koji žele da gledatelji vide njihove reklame. Dodjele nagrada također pružaju mrežama promotivnu platformu za druge emisije i programe.

Previše politički konotiranih zahvala koje publiku – ne zanimaju!

No, vratimo se samim Oscarima. Javna je tajna, da što je film popularniji to će gledanost dodjele nagrada bila veća. Nekad se navijalo za Gladijatora, Šindlera, Scorsessea, Titanik, Eastwooda, Miramax, DiCapria, Tarantina, Streep…
Danas je glavne nagrade osvojio film koji je jedva zaradio malo preko 2 milijuna dolara u američkim niti 6 milijuna u svjetskim kinima. ‘Nije u šoldima sve’, ali šoldi u ovom primjeru znače gledanost. I još je paralelno ‘Zemlja nomada’ bila dostupna na streaming platformi Hulu u SAD-u. Također, samo za primjer film ‘Otac’ uopće neće igrati u našim kinima. Zašto? Jer se jednostavno ne isplati.

I opet smo čuli puno službenih dugih i politički konotiranih zahvala kojima nemamo što zamjeriti jer umjetnici imaju svoje pravo koje su krvavo zaslužili. Ali publiku jednostavno ti govori više ne zanimaju. Pogotovo kad su bombardirani COVID-om, rasnim, politički, vjerskim i ostalim sukobima, ekonomskom krizom i ostalim svakodnevnim problemima. Zato nam tu treba voditelj, da vodi prezentere, dobitnike, goste, publiku, gledatelje… Ovo je treća godina za redom da voditelja nema.

Stavljanje pet nominiranih glazbenih numera u pred prijenos je također velika greška. Publika želi vidjeti i čuti glazbu i glazbenike. Puno prije nego zahvalu ekipe za specijalne efekte ili šminku.

Zašto je dodjela naglo završila?

Posebno mjesto na listi promašaja oscarovske ceremonije zaslužuje sam kraj. Soderbergh je kao redatelj naučio puno o kockanju, radeći na trilogiji filmova o bandi Daniela Oceana. I tu se kao producent Oscara odlučio kockati na ‘sigurno’. Iako je tipično da kategorija najboljeg filma zatvara emisiju, Soderbergh i ekipa su zamijenili raspored kako bi najbolji glumac bio posljednji na programu.
Pokojni Chadwick Boseman bio je veliki favorit za osvajanje te nagrade, u tom slučaju događaj bi se zatvorio dirljivo i posebno. Ali nije pobijedio – Anthony Hopkins je pobijedio – a Hopkins nije ni bio prisutan. Čak ni u Londonu. Tako je cijela emisija završila naglo kao i Zoom sastanak.

I za kraj legendarne riječi voditelja prošlogodišnjih Zlatnih Globusa koje pogađaju ravno u metu problem današnjih medija, pa tako i dodjela nagrada:
“Dakle, ako večeras ipak osvojite nagradu, nemojte je koristiti kao platformu za držanje političkog govora. Niste u mogućnosti držati predavanja javnosti ni o čemu. Ne znate ništa o stvarnom svijetu. Većina vas je provela manje vremena u školi od Grete Thunberg. Pa ako pobijediš, javi se, prihvati svoju malu nagradu, zahvali agentu i tvom Bogu i od**** na svoje mjesto, u redu?”

Pročitajte još...

Glazbenici koji uz glazbena priznanja na policama imaju i kipiće Oscara

Zahvaljujući glazbenom doprinosu nominirani i na korak do kipića bili su Sting, Neil Young, U2, Bon Jovi te mnogi drugi, no ovoga puta pažnju smo usmjerili na glazbene zvijezde koje su pobijedile u nominiranim kategorijama

Kao iz Zlatnog doba Hollywooda: Glamur i igra boja na Oscarima 2021.

Kolekcija Haute Couture Valentino za proljeće/ljeto 2021. Pierpaola Picciolija bila je u centru pažnje na crvenom tepihu zahvaljujući raskošnoj haljini, ukrašenoj biserima i šljokicama, u kojoj se pojavila zvijezde filma 'Obećavajuće mlade žene' Carey Mulligan!

Pop Cooltura: I Oscara dobiva – dosada, politička korektnost i vaša naivnost

Najveći dobitak Oscara po skromnom mišljenju ove tipkovnice je mali samoironični YouTube klip u kojem se Charlize Theron sprda pred zrcalom sa svojim oscarovskim govorom. U tih dvije minute je apsolutno sve što ste ikada trebali znati i mariti o Oscarima

Povezano

Sound & Vision: Klimatske promjene i industrija zabave

Naš planet zahtijeva strukturnu promjenu u izvorima energije, lancima opskrbe i potrošačkim navikama da bi preživio. Na svakoj tvrtki, brendu i potrošaču je da počnu stvarati razliku koju mogu, a industrija zabave bi trebala biti među vodećima. Barem zbog utjecaja kojeg ima na jako široku publiku

Sound & Vision: Zašto VR metaverzum nije budućnost digitalnog svijeta?

Budućnost metaverzuma nije ona u kojoj se svi krećemo u potpunosti online i živimo digitalne dvostruke živote. Budućnost metaverzuma je ona u kojoj se stvarni život i digitalno sve više miješaju, omogućujući korisnicima da se miješaju i spajaju na temelju njihove aktivnosti i konteksta

Sound & Vision: Adele – Od glazbene rekorderke do kulturnog fenomena

Adele je oduvijek uspjeh postizala snagom svoje glazbe, a ne igrajući bilo koju najnoviju marketinšku igru. Naravno, očekujte da će se igrati svaka suvremena marketinška karta (osobito TikTok). No, kulturnim utjecajem, a ne strujama, doista ćemo shvatiti koliko njezina glazba još glasno govori

Sound & Vision: HBO Max prvi u osvajanju Europe

Ključni fokus nove HBO Max platforme jest na onom što Warner Media eufemistički opisuje kao prestižno programiranje. Warner Media se stoga kladi na sadržaj svog enormnom kataloga, u kombinaciji s Max Originals (uključujući značajan fokus na lokalno producirane serije i filmove) te novi 45-dnevni model kućne distribucije novih kino filmova Warner Brosa

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime