Nedjelja, 13 studenoga, 2022

Mixer jednog imidža: Anna Sorokin aka Delvey – ruska prevara s njemačkim okusom

Priča o Anni Sorokin priča je o mladoj ženi koja je odlučila biti netko drugi te koja je i postala ta osoba - ali uz ogromnu cijenu. Šarmantna, karizmatična, nemilosrdna i često neuljudna, Sorokin se vješto uklopila u najbogatije njujorške krugove. Nakon uloge bogate njemačke nasljednice, priču je nastavila iz uloge optuženice kojoj se sudi za prevaru

Ljudi nam često prezentiraju šuplje priče. Samouvjereno, nudeći svoju istinu o sebi ili nekom događaju. Ako ne naučimo postavljati dublja i detaljnija pitanja, padamo na te prezentacije. I to nam se vjerojatno događa na svakodnevnoj razini. Mnogi su tako pali i na priču Anne Delvey, odnosno Anne Sorokin.



Delvey je majčino prezime koje je koristila na svom putu u bogato i utjecajno njujorško društvo. Priča o Anni Sorokin priča je o mladoj ženi koja je odlučila biti netko drugi te koja je i postala ta osoba – ali uz ogromnu cijenu. Šarmantna, karizmatična, nemilosrdna i često neuljudna, Sorokin se vješto uklopila u najbogatije njujorške krugove. Nakon uloge bogate njemačke nasljednice, priču je nastavila iz uloge optuženice kojoj se sudi za prevaru.

“Svi malo lažu.”

Njezina priča je i priča o dobu u kojem živimo, u kojem predstavljena slika često zamagljuje stvaran pogled na situaciju. No krenimo od početka, ili zapravo od kraja – od suđenja.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Anna Sorokin A.K.A. AnnaDelvey (@anna_delvey_)

“Frank Sinatra otvorio je Paramount Theater na Times Squareu 11. listopada 1994. Žene su padale u nesvijest čim bi vidjele te plave oči. Doslovno. Za javnost je to bio Sinatrin utjecaj, ali u stvarnosti bilo je to strateški osmišljeno od strane njegovih agenata. Ženama su plaćali da padaju u nesvijest. Da šalju poljupce i bacaju odjeću na pozornicu. Kola hitne pomoći i sestre namjerno su stajali ispred kina. Samo zato što ako uspije u New Yorku, uspjet će svugdje”, započeo je obranu Anne Sorokin (Devey) njezin odvjetnik Todd Spodek na suđenju 2019. godine (Inventing Anna, Netflix, 2022).

“Anna je došla u New York kao i neki od vas”, nastavio je Todd Spodler tijekom tog prvog obraćanja poroti. “Sretna, puna energije i uzbuđena zbog mogućnosti. Samo 25 godina. Bez bogatih roditelja. Bez veza. Bez otmjene škole. Anna nije mogla čekati prilike. Morala ih je stvoriti. Svi znamo kako je to. U svima nama ima malo Anne. Svi malo lažu. Možda u životopisu, tijekom prezentacije ili na društvenim mrežama. Svijet se promijenio zbog mreža. Svatko od nas je postao brend. Slika koju pokazujemo svijetu. Laž. Ono što je bilo istinito za Annu, bilo je istinito za Sinatru. Nekad moraš lagati da bi uspio.(…)”.

Svijet u kojem danas živimo prepun je lažnih predstavljanja sebe i svojih uloga. No svijet Anne Sorokin je toliko detaljno i beskrupulozno kreiran da je uprizoren u Netflixovoj seriji Inventing Anna. Serija je snimljena uglavnom prema istinitim događajima, uz poneko nadodavanje ne bi li se pojačao okus prevare.

Tko je, zapravo, Anna Sorokin?

Anna Sorokin je Ruskinja koja sa 16 godina s obitelji seli u Njemačku. Tamo je započela njezina projekcija Anne kao modne ikone, djevojke čija je ciljana destinacija bogato i utjecajno društvo. Nakon Njemačke, Londona i Pariza, s 25 godina stiže u New York, u potrazi za svojim američkim snom. Taj san od početka ima jasan cilj – postati jednakovrijednom pripadnicom njujorške elite. U maniri “nakon što uspije u New Yorku, samo joj je nebo granica”, mlada djevojka bez zadrške prikazuje sebe kao dio elite, njemačka nasljednica koja samo što nije dobila ogromne novce iz svoje zaklade. Anan si je zacrtala cilj – pretvaranja povijesne Church Missions House u svojevrstan društveni klub te mjesto za umjetnost i kulturu u stilu Soho Housea i to na Park Avenue 281.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Anna Sorokin A.K.A. AnnaDelvey (@anna_delvey_)

 Na taj bi način stvorila potvrdu da je ključan dio elite kojoj je željela pripadati. Do tog je cilja mogla doći kreditom od 22 milijuna dolara. Ako se pitate kako joj je uspjelo bez materijalnog zaleđa, zakotrljati, pa gotovo i ostvariti svoj naum, najbolje je pogledati seriju (od koje sam doduše očekivala puno više). Njezino žongliranje između brutalnog trošenja novaca, života po hotelima i/ili na nečijem kauču (kada bi kartice bile blokirane) te kreiranog ugleda po mjerilima važnih predstavnika te elite, nevjerojatan su spoj odlučnosti, hrabrosti i drčnosti.

“Uspjela je biti na svim pravim mjestima”, rekao je njezin poznanik Saleh koji je Annu upoznao 2015. na zabavi start-up mogula u Berlinu. “Nosila je otmjenu odjeću – Balenciaga, ili možda Alaïa, netko je spomenuo da je doletjela privatnim zrakoplovom.” Svijet kojem je Anna željela pripadati nije puno propitivao odakle nekome novac. Puno je mladih bogatih ljudi koji iza sebe imaju zaklade. U međuvremenu, Sorokin je nagomilala dugove diljem New Yorka. Mjesecima je boravila u luksuznim hotelima, večerala u skupim restoranima na Manhattanu i putovala.

Mediji su je nazvali ‘pohlepnom idiotkinjom’, no istina je da je Anna uprizorila ugled bogatašice na koji su svi pali

Sve je to išlo do trenutka kada je doživjela prvo osobni (psihički) slom, a potom i javni. U konačnici, Sorokin je uhićena u listopadu 2017. godine i zadržana je u zatvoru Riekers bez mogućnosti jamčevine. Pod reflektore javnosti priča je dospjela zahvaljujući medijima. Prvo je članak o Anni Delvey 2018. godine objavila njezina bivša prijateljica Rachel WIlliams (i njoj je Anna dugovala 62.000 dolara). U članku je opisala osobno iskustvo s Annom.

Iste je godine u svibnju Jessica Pressler objavila istraživački članak o Anni u New York Magazine. Netflixova serija je temeljena upravo na tom članku. Suđenje Anni Sorokin započelo je 2019. godine. Njujorški mediji su ju nazvali wannabe socialite i pohlepnom idiotkinjom – prevaranticom koja se zbližavala s gradskim bogatašima i moćnima samo kako bi mogla otići u shopping.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Page Six (@pagesix)

 No, ono što je zanimljivo u cijeloj priči jest da je Anni uspjelo uprizoriti ugled bogatašice na koji su svi pali. Očito je vrlo rano shvatila na kakav imidž pada publika kojoj je željela pripadati. Iskoristila je slabe točke ljudi i sustava i igrala je kartama u prema pravilima igre koja otprilike kaže – ako ste ugledni, možete sve. Ugled pritom znači novac, moć, utjecaj.

Prava na priču prodala je za 320.000 dolara Netflixu

Možda bi se taj njezin scenarij  mogao opisati i kroz neka naravoučenja koja serija nudi kao temeljni plot. Poput onoga da se iza svakog odnosa skriva neka računica, posebno iza odnosa novinara i odvjetnika. Ili da prevarantu uspije prevara kad god savršeno odigra ulogu na koju plijen (aka osoba od koje imate neku korist) pada. Ulizivanje i dojam bogatstva otvaraju gotovo pa sva vrata. Njezino oruđe bila je savršena slika u raznim okolnostima. Čak je i za suđenje imala stilisticu, ništa nije prepuštala slučaju.

Anna Sorokin je u travnju 2019. godine proglašena krivom po nekoliko optužbi, uključujući tri točke za veliku krađu. Osuđena je na četiri do 12 godina zatvora. Odslužila je manje od četiri godine zatvora, pa je puštena zbog dobrog ponašanja u veljači 2021. godine. U naknadnom intervjuu za ABC News Sorokin je zanijekala kako je poznanicima rekla da je nasljednica ili da ima bilo kakvu lažnu namjeru. Prava na svoju priču prodala je Netflixu i Shondi Rhimes za 320.000 dolara. Nakon toga je još jednom bila u zatvoru gdje su je ovaj put smjestile službe američke imigracije i carine. Ovih dana prijeti joj potencijalna deportacija.

Njezina priča je u konačnici pouka svima da ne prihvaćaju svaku serviranu sliku, nego da pokušaju i sami propitati barem neke puzzle priče.

 

Naslovna fotografiija: Instagram @anna_delvey_

Pročitajte još...

Mixer jednog imidža: Clelia Duel Mosher i razgovori sa ženama o seksu

U doba Clelie Mosher seks u ženskim razgovorima je bio tema non grata. No, ona je vlastitim spisima bila itekako svjesna svoje dalekovidnosti i mogućnosti koje se pred ženama čekaju nakon što seks postane manje čuvana tajna, a rod manji teret

Mixer jednog imidža: Antonio Salazar – u zagrljaju diktatora 

Koliko god da moć (politička ili kakva god) bila snažan afrodizijak mnogima, je li ona zaista vrijedna života u kojem je žena ipak možda samo "objekt" u svrhu samo-prezentacije? Pitam za prijatelja

Mixer jednog imidža: ‘Imaš cipela kao Imelda Marcos’ aka neutaživa glad moći

Imelda Marcos ima imidž političarke koji u pozadini skriva matricu arhetipskog obrasca ujedinjavanja suprotnosti - političar/ka nevjerojatnog neutaživog 'apetita' i narod na rubu bijede i siromaštva. Zvuči gotovo pa 'kao iz našeg sokaka'. Imali li broj cipela koji posjedujemo zaista veze s našom osobnošću?

Mixer jednog imidža: Agresija iz prikrajka propagiranja istine 

Nakon svakih izbora neka tema dominira. Ovaj put pričamo o laganju, podilaženju masama i manipuliranju, i naravno - traži se krivac. Podjela je i dalje najjača politička/društvena valuta i kao takva donosi najviše emocija. Je li vrijeme baviti se imidžem propagande naše svagdašnje ili ćemo kao većina šutjeti i reći da su za laži i unižavanja krive društvene mreže?

Povezano

Mixer jednog imidža: Selena Gomez i njezina životna bitka

Njezinu sam priču doživjela na način da mi je prinijela okus boli i patnje. Izložila je sebe tako da imate osjećaj da ste s njom proživjeli njezinu priču. Gledajući nju, gledala sam kako se rane iscjeljuju ako ih dijelimo s drugima. I čini mi se  da je to jedna od najvažnijih poruka koju nosi njezina priča

Mixer jednog imidža: Vijaya Gadde – Twitterov moralni autoritet u dobu prije Elona Muska

Muskov Twitter bit će pozornica slobode govora, onako kako on smatra da ta sloboda treba funkcionirati. U vrijeme opće osjetljivosti, ta će sloboda postati oruđe i/ili oružje. Ovisno o tome kako će se Twitter pozicionirati, odnosno kakvu će publiku okupiti

Mixer jednog imidža: U susret Noći vještica…tko je bila zadnja hrvatska vještica?

U pričama o vješticama, moć imaju oni čije priče izazivaju više emocija - od straha i užasa do divljenja i poštovanja - ovisno o namjeri onoga koji koristi tu priču. Svatko danas odlučuje za sebe što mu 'vještica' predstavlja

Mixer jednog imidža: Žene izvan okvira prosječnog uma: Melanie Perkins i Canva

Priče o ljudima koji su inovatori, koji su kreirali nešto novo, pokazuje da se na klipove ne treba osvrtati nego ići dalje svojim putem. A svaki trud i predanost na kraju ipak urodi plodom - nekima je dovoljno da su se usudili i 'postavili na noge' svoju ideju, neki uspiju stvoriti ozbiljnu poslovnu priču

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime