Srijeda, 10 kolovoza, 2022

Mixer jednog imidža: Imidž Facebooka: Što je muškarac bez svoje desne ruke?

U Facebookovoj poslovnoj bajci, Sheryl je zapravo imala ulogu odrasle osobe u prostoriji. Genijalno i kreativno dijete je kreiralo odličan proizvod, no kako bi taj proizvod doživio tržišni uspjeh, potrebno je poslovno znanje, iskustvo, drčnost i odlučnost

Zadnjih dana svi pričaju o (konačnom) završetku suđenja između Amber Heard i Johnnyja Deppa ili eventualno o proslavi kraljice Elizabete i njezinom platinastom jubileju. Manje više, svi su primijetili i fotke s grimasama četverogodišnjeg princa Louisa na balkonu Buckinghamske palače. Možda ste i primijetili da na tom istom balkonu nije bila Megan Markle, tako da ništa od toga ako ste htjeli saznati koja li je tajna zdrave kose.



No, šalu na stranu. Jedno od ključnih komunikacijskih pravila jest da nije važno ono što je rečeno, nego ono što je izostavljeno. Ako to prebacimo u moderan kontekst, mogli bismo reći – direktan utjecaj na naš život uglavnom neće imati vijest koja je toliko pod reflektorima pažnje, već ona koja je prošla gotovo neopaženo. E pa što je ovih dana prošlo potpuno neopaženo? Činjenica da se je jedan wanna be najmoćniji muškarac na svijetu odrekao svoje desne ruke; ili je ona njega napustila. Ne znam što je stvarno istina, no znam da je ta vijest potpuno nebitna većini.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Sheryl Sandberg (@sherylsandberg)

Potpuna kontrola za Zacka

A vijest koja nam je prošla pored nišana jest da će Facebookom, odnosno Metom vladati ubuduće Mark Zuckerberg i to bez svoje desne ruke. “Potpuna kontrola za Zacka”, otprilike je sažetak pod kojim su neki njemački portali opisali rastanak Sheryl Sandberg i Marka Zuckerberga. A prije tog zlatnog doba potpune kontrole, Sandberg je u američkim poslovnim krugovima imala gotovo ikonični imidž- sa svojim svijetlim i tamnim stranama toga koncepta. 

Što to točno znači? Navodno su njezin utjecaj, znanje i sposobnost bili toliko ključni za rast Facebooka, i to na svim razinama, da je njezino ime postalo sinonim za garanciju poslovnog uspjeha. Pa tako, kada i ako neki izumitelj, kreator poslovnog projekta, odnosno osnivač start-upa dođe u fazu potencijalnog rasta, jedan od ključnih koraka u toj strategiji je “Pronađi Sheryl“. Sheryl Sandberg je dakle uskoro bivša Facebookova operativna direktorica postala je tako metonimija za izuzetno uspješnu poslovnu ženu koja operativno poslovanje neke tvrtke ima u malom prstu te je sposobna mali start-up podići na razinu većih igrača.

E to je otprilike bila uloga Sheryl Sandberg, kad je prije 14 godina počela raditi s Markom Zuckerbergom. Sada, nakon 14 godina, prestaje biti Markova izvršna desna ruka i prelazi u nadzorni odbor. Tako je barem objavila postom na svom Facebook profilu.

 

Sheryl je u Facebooku gotovo od samih početaka

No, krenimo redom.

Sheryl Sandberg upoznala je Marka dok je još bio student na Harvardu. Ona je tada već bila uspješna menadžerica u Googleovom odjelu za oglašavanje, vodila je tim od više stotina suradnika. Upoznala ga je slučajno na blagdanskoj zabavi u kući Daniela Rosebsweiga. Marku je tada bilo 23 godine. Već su pri tom prvom susretu pričali skoro sat vremena o budućnosti Facebooka. Potom su dogovarali sljedeće sastanke. Ona je u to vrijeme planirala otići iz Googla i već je imala ponudu za Washington Post.

Nakon nekoliko sastanaka u njezinom domu u gradiću Athertonu, u blizini Menlo Parka (tamo je Facebook kasnije osnovao sjedište) Sheryl donosi odluku – odustaje je od ponude Washington Posta i pridružuje se Facebooku u ožujku 2008. godine. Planirala je ostati pet godina, na kraju je ostala 14. U Facebooku je imala poziciju poput one Erica Schmidta u Googleu, koji je 10 godina radio kao glavni direktor u Googlu. Zapravo je bio ključna poslovno-provedbena desna ruka kreatorima Googlea, Larryju Pageau i Sergeju Brinu.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Sheryl Sandberg (@sherylsandberg)

U Facebookovoj poslovnoj bajci, Sheryl je zapravo imala ulogu odrasle osobe u prostoriji. Genijalno i kreativno dijete je kreiralo odličan proizvod, no kako bi taj proizvod doživio tržišni uspjeh, potrebno je poslovno znanje, iskustvo, drčnost i odlučnost. Očito je baš te karakteristike pokazala Sheryl u poslovnom kontekstu. U konačnici, koliko god neka poslovna ideja bila genijalna, ako ju ne znate učinkovito provesti, teško da će jednog dana ostvariti neku konkretnu dobit. Sandberg je dakle  radila poslove koje Zuckerberg nije znao i/ili nije htio, od zapošljavanja i otpuštanja ljudi, peglanja reputacije nakon narušavanja imidža tvrtke 2016. godine, pa do oglašavanja.  

Je li ova informacija bila važna za objavu na raznim portalima?

Njezin odlazak Zuckerberg je nazvao krajem jedne ere. U toj novoj eri vjerojatno nitko neće imati toliko slobode u odlučivanju kao što je imala Sheryl. Što se tiče Sandberg, uz Zuckerberga je ostala 14, umjesto početno planiranih pet godina. Od njega se oprostila javnom objavom da je on bio najbolji prijatelj koji možete imati. Onako, u maniri – nitko kao on. U svim važnim trenucima – bio je uz nju i za nju, napisala je ona. Onako slatko, milo i prijetvorno, otprilike kao da je sve dostupne filtere stavila na sliku koju sada pokazuje javnosti. Sliku gotovo pa savršenog prijateljstva. Moram priznati, takvi trenuci FB- filtrirane stvarnosti uvijek me podsjete na staru mudru izreku koja kaže kako istinu ne treba dokazivati, posebno ne lajkovima, srčekima ispod friziranih objava i divljenjem u komentarima.

Za kraj – je li ova informacija bila važna za objavu na raznim portalima? Naravno da nije. Ova  vijest nije mamac za pažnju masovne publike. Nije atraktivna, posebno ako samo skrolamo portalima. Nema zasad niti bizarnosti ni jadnosti vezanih uz njihov odnos, pa se javnost nema s čim identificirati. Niti o čemu danima pričati. Ono zbog čega je možda važno jest na kraju pitanje s kojim sam i počela –  hoće li wanna be najmoćniji muškarac na svijetu (p)ostati toliko moćan i bez svoje desne ruke. A kako će njegova moć utjecati na naš svakodnevni virtualni život, e to bi nam možda moglo biti važno. Možda.

Naslovna fotografija: sherylsandberg

 

Pročitajte još...

Mixer jednog imidža: Anna Sorokin aka Delvey – ruska prevara s njemačkim okusom

Priča o Anni Sorokin priča je o mladoj ženi koja je odlučila biti netko drugi te koja je i postala ta osoba - ali uz ogromnu cijenu. Šarmantna, karizmatična, nemilosrdna i često neuljudna, Sorokin se vješto uklopila u najbogatije njujorške krugove. Nakon uloge bogate njemačke nasljednice, priču je nastavila iz uloge optuženice kojoj se sudi za prevaru

Mixer jednog imidža: Amber vs. Johnny i opsceno buljenje u bizaran raspad tuđe intime

Čini se da su u današnje vrijeme jadnost, bizarnost, sirova surovost i unižavanje svake vrijednosti i ljudske kvalitete najprodavanija roba na tržištu pažnje. Ali, što to zapravo govori o nama? I što može mlada osoba naučiti od takvih sadržaja, osim eventualno potku - razvali brate na najjače, pa će biti pažnje, lajkova i para. Jadno...

Mixer jednog imidža: Jeff Bezos – ‘Ono smo što odabiremo biti’

Dok je gradio Amazon u jednu od najcjenjenijih svjetskih tvrtki, Jeff Bezos je stvorio reputaciju briljantnog, ali tajanstvenog i hladnokrvnog korporacijskog titana. Pritom se uz utjecaj i moć, nerijetko u medijima spominju i loši radni uvjeti za njegove zaposlenike

Mixer jednog imidža: Digitalni grijesi mladosti i njihove posljedice

Sarah-Lee Heinrich je zapravo uprizorila važnost izjave "ne objavljujte ništa na internetu zbog čega biste kasnije mogli požaliti". Koliko god ova rečenica bila mudra, u većini slučajeva je osvijestimo prekasno

Povezano

Mixer jednog imidža: #bolimepipi – preslika mentaliteta ili ljetno stanje uma

Jeste li danas nekome rekli #bolimePipi? #bolimePipi je zapravo preslika mentaliteta, ali i željenog stanja uma većine nas, i to je genijalno sažeto u marketinškoj taktici

Mixer jednog imdiža: Proricanje budućnosti i što nas očekuje u godinama pred nama

A ako danas slušamo što predviđaju ljudi (razni, onako uz kavu, ali i stručnjaci, u ozbiljnim okvirima) o tome kakva nas primjerice jesen/zima čeka, može se činiti da je umovima mnogih ljudi već zavladala depresivna slika budućnosti, uz mogućnost da poprimi još surovije tonove. Neovisno o znanju i/ili analitičkim sposobnostima, koliko smo stvarno u mogućnosti predskazati budućnost?

Mixer jednog imidža: Kako su povezani mršavljenje i Crkva?

Kako je jednostavno nasjesti na tuđe prezentacije kada smo ranjivi. A svatko ima neku temu zbog koje je ranjiv. Čini mi se da baš danas kada imamo puno informacija, zbog dobre prezentacije lakše nasjednemo na manipulaciju. A u doba lažnih vrijednosti, gurui se dobro prodaju

Mixer jednog imidža: Lice i naličje splitskog odabira

Kako god bilo, meni se čini da su Splićani samo iskreno i autentično pokazali kakav je odnos općenito građana i politike. Zapravo većinu nije briga niti za izbore niti za političare, posebno ako u tome ne vide neki stvaran smisao ili barem neku korist za sebe.  I zato, bez obzira na vrijeme, dišpet ili fjaku, nima Splita do Splita!

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime