Utorak, 23 travnja, 2024

Mixer jednog imidža: Kim Kardashian i strategija diverzifikacije kao komunikacija

Je li Kim Kardashian poslovni genij ili samo majstor samopromocije? Pitanje koje budi različita mišljenja, a odgovor, kao što to često biva, vjerojatno leži negdje između

Koliko nam vrijede savjeti drugih i jesu li oni vredniji kada ih izgovori globalno slavna osoba, jedna od najmoćnijih žena našeg doba?



Kim Kardashian je u intervjuu za Variety 2022. rekla ženama: “Imam najbolji savjet za žene u poslu. Digni svoje j…no dupe i radi. Čini se kao da nitko danas ne želi raditi.” Godinu kasnije, ponovno u intervju za časopis Time, prema kojem je njezina kompanija Skims proglašena jednom od 100 najutjecajnijih kompanija, rekla je da ne razumije ljude koji nisu svjesni kako im vrijeme curi nepovratno. Ona je to osvijestila nakon što je sa 22 godine izgubila tatu – i od tada, kaže Kim, svjesno živi svaki trenutak.

Vrlo bazični, ali vrlo konkretni savjeti. Jesu li utoliko vredniji kada dođu od žene koju možete voljeti ili ne voljeti, možete biti i negdje u sredini, ali nitko ne može poreći da je svaku priliku, pa i privilegiju koja joj se u životu dogodila iskoristila brutalno. Istina rođena je sa zlatnom žicom u bogatom okruženju, u obitelji koja stvara brutalne prilike iskakanjem izvan okvira – ali karijera Kim Kardashian govori i da je uz sve to, ona i velika radnica i žena koja itekako koristi vrijeme koje je i njoj dano – ograničeno. U tom kontekstu, neki dan sam ponovno poslušala/pročitala intervju koji je te 2023. dala za Times, povodom uspjeha Skimsa.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by SKIMS (@skims)

Ponudit ću nešto što drugi ne nude

Kolekcija rublja koje kao puder odgovora tonu, uz rastezljivost i prilagodljivost kako dimenzijama tijela, tako i prigodi, odnosno na primjer haljini ispod koje nosimo taj komad steznika – sve to se pokazalo vrhunskim potezom u biznis svijetu, Kim je vrhunski iskoristila strategiju diverzifikacije s namjerom inkluzivnosti. I to po principu – ponudit ću nešto što drugi ne nude kako bih proizvodom omogućila zadovoljstvo šireg kruga ljudi.

Vezano zu Skims, priča koju Kim nudi uz brend, ide otprilike ovako. Kim je godinama tražila savršeni komad shapeweara – željela je steznik koji se savršeno stapa s tonom kože i pritom oblikuje tijelo. Inače, samo da dodam, na hrvatskom jeziku nema jedne optimalne riječi za shapewear, osim možda opisnog termina komada odjeće koji ima funkciju stegnuti te pritom suziti figuru, odnosno oblikovati dio tijela, tako da koristim steznik, a mislim na sve te proizvode. Znači, Kim bi nekada bi steznike bojala koristeći čajne vrećice i kavu u kadi. Pa je tako doživjela da je jednom u Cannesu morala nositi mokar steznik, jer eto, morala ga je obojiti u zadnji tren.

Kolaboracija kao dodatni legitimitet

Kako voli dramatične proreze, snalazila bi se na razne načine u osmišljavanju steznih nogavica samo za jednu nogu – sve dok nije lansirala brend koji i njoj i drugim žena nudi bolji oslonac. Skims nije prvi koji nudi 10 tonova kože (od “pijeska” do “oniksa”) i veličine od XXS do 4X, ali neki od neobičnih oblika, kao što su jednonožni steznik (znam, naziv zvuči čudno) ili verzija s niskim leđima, bili su novost čak i za modne znalce. Pritom je brend lansiran početkom pandemije kada smo svi kupovali online – sve u svemu, ne čudi golemi uspjeh.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by SKIMS (@skims)

U međuvremenu su u ponudu uveli niz novih proizvoda iz segmenta loungeweara poput pidžama, trenirki, ali i donjeg rublja i haljina. Partnerstvo između Skimsa i NBA lige službeno je objavljeno 30. listopada 2023. dodatno je pomaknulo brend u smjeru vidljivosti i zarade. Ta kolaboracija potiče privlačnost, ali daje i dodatni legitimitet brendu u svijetu muške mode i sportske odjeće, čemu snažno doprinosi uključivanje poznatih sportaša kao što su Shai Gilgeous-Alexander, Nick Bosa, i Neymar u promotivne aktivnosti brenda.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by SKIMS (@skims)

Brend koji je sinonim za uspjeh

No, Kim je svoj poduzetnički započela mnogo prije Skimsa. Često se kao početak navodi trenutak kada je kao srednjoškolka od oca dobila na posudbu 700 dolara za pet pari cipela Manolo Blahnik. Ona je taj novac pretvorila u 12.500 dolara, i to tako da je prodala te cipele na eBayu. Ta rana lekcija u poslovanju očito je bila jasna materijalizacija “nosa za profitom” i to tako da radi stvari koje oni oko nje ne rade. Strategija diverzifikacije od drugih, odnosno usuditi se pokrenuti stvari u kojima su prvi – obitelji Kardashian je nešto poput neizgovorenog srednjeg imena. Reality show “Keeping Up with the Kardashians” bio je ne samo pokretačka sila njihove poznatosti i slave, već i platforma koja im je omogućila blizinu – svima.

U tom je smislu ta emisija možda najbolji studije slučaja u povezivanju (tada) inovativnog približavanja umovima ljudi diljem svijeta (jer da, reality TV ipak djeluje kao da se događa ljudima u kući pored, a imate prijenos u vlastitom dnevnom boravku) kao strategije brendinga, samopromocije i modernog marketinga. Posebno u vrijeme kada su startali – a pričamo o 14. listopadu 2007. godine kada je show debitirao.

I istina, Kim je, koristeći se ovim izvanrednim prilikama, stvorila brend koji je danas sinonim za uspjeh, inovaciju i, naravno, kontroverzu. S neto vrijednošću koja premašuje 1 milijardu dolara, izgradila je carstvo koje se proteže od reality TV-a do mode i ljepote. Je li Kim Kardashian poslovni genij ili samo majstor samopromocije? Pitanje koje budi različita mišljenja, a odgovor, kao što to često biva, vjerojatno leži negdje između. Meni je gušt slušati kako se samopromovira i koje taktike komunikacije i samoprezentacije pritom koristi. A u tome je stvarno vješta, i to brutalno vješta.

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime