Četvrtak, 11 travnja, 2024

Mixer jednog imidža: Met Gala 2023: Amblematičan događaj Karlu u čast

Uspjeti napraviti nešto što nakon toliko godina i dalje nosi etiketu ekskluzivnosti, moći, simboličnosti i posebnosti - meni je nalik gigantskoj paukovoj mreži, čije dijamantne niti postaju sve skuplje i skuplje, kako ide vrijeme

Prvi ponedjeljak u svibnju je vrijeme za godišnju Met Galu. To je službeno dobrotvorna priredba za Institut kostima njujorškog Metropolitan Muzeja. Anna Wintour, glavna urednica Voguea, prvo je lice te gala svečanosti i to od 1995. godine. Ovogodišnja tema je bila “Karl Lagerfeld: Linija ljepote”, u čast radu legendarnog dizajnera koji je preminuo 2019. godine.



Ovogodišnja Met Gala pretvorena je u pozornicu na kojoj je svatko mogao pokazati “što je njemu Karl”. Pod svatko, mislim naravno na one koji su ili platili 50.000 dolara za ulaznicu, ili su posebno posebni gosti. Da, da, event je toliko tražen da je ulaznica s prošlogodišnjih 30000 dolara skočila na 50000, barem tako piše Page Six. I nema šanse da svih cca 400 mjesta ne bude popunjeno, jer – ako jedan/jedna odustane od dolaska, njih 20-tak se pokuša ugurati na to mjesto – barem se tako opisuje vanserijska poželjnost eventa (Page Six). Muzej Metropolitan je inače još 2014. godine Costume Institute preimenovao u Anna Wintour Costume Center. Ne čudi, Anna Wintour je ipak Anna Wintour – osoba koja treptajem može (ra)stvoriti važnost, vidljivost i moć – dakle sve ono što je kisik u svijetu slavnih i poznatih.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by The Metropolitan Museum of Art (@metmuseum)

Met Gala 2023 se amblemski vrtila oko tri teme: rad za dizajnerske kuće, poput kuća Balmain, Patou, Fendi, Chloé i Chanel, crno bijeli svijet vlastitih kreacija i mačka Choupet. Amblem je inače simbol ili znak koji predstavlja nešto ili nekoga. Amblemi se inače koriste za identifikaciju organizacija, država, sportskih timova ili drugih entiteta. Mogu biti jednostavni poput zastave ili grba, ili složeniji poput logotipa ili oznaka. Meni su sjajni alati za prikazati tko je bila neka osoba koja je odavno postala snažan brend. Amblemi koji evociraju Karla Lagerfelda su tako prilika za izraziti vrijednost, ideju, moć, identitet ili u konačnici osjećaj – sve ono što ostaje kao trajna i stabilna oznaka njegovog djela i rada. Dakle, dizajneri, mačka i crno-bijeli okvir.

Uprizorenje kreativnosti i moći kroz sjećanje na Karla

Kako je to izgledalo na sceni? Evo samo par crtica, nema mjesta za previše komentara. Mačka Choupette (11) trenutno živi pariškim životom i s Lagerfeldovom bivšom domaćicom – Françoise Caçote, kako je nedavno pisao Wall Street Journal. Choupette je doduše (11)  dobila pozivnicu za Met Galu, no nije došla, ali zato nije nedostajalo asocijacija na njezin lik. Reperica Doja Cat je tako na svoju prvu Met Galu nosila haljinu Oscara de la Rente uz “lice mačke”, a dosljedna svom izboru, Doja Cat je ostala u liku mačke, pa je mijaukala odgovarajući na pitanja Voguove novinarke. Jared Leto se pojavio u kostimu mačke Choupette, Lil Nasa X je prilikom ulaska – mijaukao. Bilo je doduše i drugih mačkozornih modnih detalja i asocijacija, no o ovima se i dan nakon priča.

Iz perspektive dizajnerskog rada, Lagerfeldov potpis uz Chanel uglavnom ima nijansu bisera. Na tom tragu, Kim Kardashian je nosila haljinu s potpisom Schiaparellija, koja se uglavnom sastojala – od bisera. Chanelovu haljinu je nosila i Dua Lipa, i to haljinu koju je Lagerfeld dizajnirao za kolekciju Chanela 1992. godine. Margot Robbie (glumica i ambasadorica Chanela) odjenula je vintage haljinu iz Lagerfeldove kolekcije za 1993. godinu. Nicole Kidman je nosila haljinu koju je Lagerfeld 2004. dizajnirao za nju, za reklamu Chanel No.5. Što se crno-bijelog modnog koda tiče, nema što gosti nisu iskoristili pokušavajući se izdvojiti iz gomile.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by The Metropolitan Museum of Art (@metmuseum)

 Trudnoće i vjenčanica

U svijetu informacija koji je zasićen svim i svačim, moć je uz zadanu šprancu, kreirati nešto novo i drugačije. Ili se istaknuti na već uobičajen način, tipa javnom objavom na Met Gali da ste (ponovno) trudni, kako su to napravile Serena Williams i manekenka Karlie Kloss. Ili doći skoro pa zadnja (sigurno kao dio scenarija) i ući u haljini nalik vjenčanici, poput Rihanne – u maniri modnih revija na kojima je uobičajeno da se na kraju predstavi vjenčanica iz kolekcije. Ukratko, sigurna sam da su svi makar prelistali po ovogodišnjim kreacijama, i kako se A-lista slavnih osoba metaforički potpisala uz zadanu temu. No, Met Gala je puno više od toga.  

Met Gala je Anna Wintour i moćni svijet mode, novaca i prestiža. U konačnici, ledena modna kraljica je još jednom uspjela, Met Gala je prošao vrhunski. I kao u reklami – to nije sve. Wintour je na događanje došla u pratnji Billa Nighyja – što je potaknulo priču o tome  je li to početak topljenja ledene srčane ere. Jer Wintour i kad nema priču organizira stvaranje priče. Doći do vrha i tamo ostati – to uspijeva stvarno samo jako rijetkima. Uspjeti napraviti nešto što nakon toliko godina i dalje nosi etiketu ekskluzivnosti, moći, simboličnosti i posebnosti – meni je nalik gigantskoj paukovoj mreži, čije dijamantne niti postaju sve skuplje i skuplje, kako ide vrijeme.

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime