Petak, 22 ožujka, 2024

Dani gnjeva – Jason Statham i Guy Ritchie u svom idealnom okruženju

Statham je unajmljeni čuvar u Fortico Securityu, toliko samouvjeren u svom poslu da ubija potencijalne lopove, a da nikada nije čučnuo ili se izmaknuo

Jason Statham u novom filmu govori vrlo, vrlo malo. Engleski glumac je za potrebe ove uloge morao zapamtiti samo tri ili možda četiri stranice dijaloga.



Ali, kao i uvijek, vrlo je izražajan svojim rukama. I oružjem u njima. “Nisi baš za razgovor, zar ne, Mary Poppins?” pita ga lik u sceni u svlačionici. Što mislite – je li lik dočekao kraj filma? 

Osobna misija osvete za sinovu smrt

Statham ponovno surađuje s prijateljem i redateljem-scenaristom Guyem Ritchiejem u osvetoljubljivoj akcijskoj kombinaciji “Wrath of Man – Dani gnjeva”, nadograđujući njihovo partnerstvo koje je do sada proizvelo kultne klasike “Lock, Stock and Two Smoking Barrels”, “Snatch” i “Revolver”. Obojica su u svom idealnom elementu i okruženju u “Danima gnjeva” – Statham u hladnim i dosljednim ubojstvima negativaca i Ritchie koji to sve snima svojim kinetičkim stilom snimanja filma i dinamičkim pokretima kamerom. Film je nastao prema francuskom filmu “Kamion pun love” iz 2004. godine, a priča započinje kaotičnim i krvavim napadom na oklopni kamion u Los Angelesu te se za vrijeme filma iznova stalno vraća ovom ključnom trenutku.

Statham je unajmljeni čuvar u Fortico Securityu, toliko samouvjeren u svom poslu da ubija potencijalne lopove, a da nikada nije čučnuo ili se izmaknuo. Samo pravocrtno hodajući – ravno prema svojim metama, ispaljujući metke bez promašaja. Ubrzo se ispostavlja da ovaj lik nije samo kvalificirani službenik osiguranja, već je na osobnoj misiji osvete za sinovu smrt.

Klasični Ritchijev trik kodiranja vremena skakanjem naprijed pa natrag

Scenarij – koji su zajedno napisali Ritchie, Ivan Atkinson i Marn Davies – naslanja se na klasični Ritchijev trik kodiranja vremena skakanjem naprijed pa natrag. To dodaje malo umjetničko-britanskog stila onome što je danas prilično predvidljiva američka akcijska formula. Gledateljima se daju jasni vremenski naputci poput “Pet mjeseci kasnije” i “Pet mjeseci ranije” – ali čini se da se često vremena sukobljavaju te se nagađaju opsežni naslovi svakog poglavlja (“Loše životinje, vrlo loše” i “Jetra” , Pluća, slezena i srce”).

Ritchiejeva ljubav prema osebujnim nadimcima likova također je ponovno evidentna – potražite momke koji se zovu “Boy Sweat Dave” i “Bullet” – a njegovo ultra-nasilje prati posve specifična glazba: polušajte Cashov “Folsom Prison Blues” dok muškarca tuku s glavom u plastičnoj vrećici.
“Wrath of Man” izlazi iz Ritchieja u raznolikom raspoloženju lagane krize srednjih godina, čiji je poriv sad neobično nepredvidljiv, iako se njegova kamera još uvijek okreće, vraćajući se unatrag, naprijed ili leteći gore. Film počinje hvatati zamah sve dok nas ne upoznaju s novom naoružanom pljačkaškom ekipom koju predvodi “Burn Notice” Jeffrey Donovan. Donovanovu posadu čine nezadovoljni američki vojnici kojima povratak u civilni život nije prošao glatko, pa se okreću kriminalu.

“Puno je isplativije od ubijanja Arapa”, kaže jedan od pljačkaša ironično. Ti su vojni momci odlični kriminalci jer obožavaju izviđanje i planiranje. 

Glavni obračun između Donovana i Stathama vrhunac je ovog akcijskog trilera. I možda možete pogoditi tko će iz tog dvoboja izaći kao pobjednik i heroj. Heroj s malo riječi.

 

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime