Utorak, 28 ožujka, 2023

Kritika filma: ALL QUIET AT THE WESTERN FRONT (Edward Berger): Na zapadu ništa novo u antiratnoj hit drami

Životi, preživljavanja i smrti gotovo svih protagonista, od musavih sedamnaestogodišnjaka do njihovih starijih ratnih drugova sve do jutra u 11:11 kada prestaju borbe i kada se škarama reže dotadašnje jurišanje jednih na druge, vrlo zorno zrcali nepotrebnost i uzaludnost ljudskih strojeva i mašinerija u poslugu nečijih ideja i ideologija

Najhajp film mjeseca je njemački kandidat za slijedećeg Oscara, antiratna drama “Na zapadu ništa novo” ili u originalu “Tišina na zapadnom ratištu”. Film o kojem se putem Netflixa širi riječ i medijska žarišta ništa manje zbog Remarqueovog istoimenog klasika i novele o događajima i četverogodišnjim jurišanjima njemačkih vojnika po rovovima na nekoliko stotina metara terena preko puta Francuza. Također, motivski naslonjen na istoimeni filmski original iz 1930. Lewisa Milestonea, “All Quiet On The Western Front” se koncentrira na prikaz prvog lica i doživljaj iz perspektive klinca kojeg je život krivim strelicama usmjeravao u potpuno krivim smjerovima.



Prvi svjetski rat kao prošlostoljetni početak koncentracije zala i ljudskih anomalija na ovim prostorima bio je svakom normalnom ljudskom biću socijalni eksperiment s 13 milijuna ljudskih žrtava. U istom se počelo polarizirati između pasa rata i štakora rata, ljudi za pregovaračkim stolovima i ljudi u rovovima koji s bajunetama jurišaju na oklopna vozila. Dalje od ilustriranja bezumnosti ne ide.

Životi, preživljavanje i smrt

Redatelj Berger kao dugogodišnji TV autor (redatelj i scenarist) u novom je hit filmu glavnu ulogu filma dodijelio radnji. I to plastičnom prikazivanju brutalnosti nasilja, suludosti i bezumnosti ratovanja, u kontrapunktu s prekrasnom fotografijom i kutevima kamere kao izbora rada direktora fotografije Jamesa Frienda. Životi, preživljavanja i smrti gotovo svih protagonista, od musavih sedamnaestogodišnjaka do njihovih starijih ratnih drugova sve do jutra u 11:11 kada prestaju borbe i kada se škarama reže dotadašnje jurišanje jednih na druge, vrlo zorno zrcali nepotrebnost i uzaludnost ljudskih strojeva i mašinerija u poslugu nečijih ideja i ideologija. No, to smo sve trebali imati, znati i naučiti odavna. Svaki novi film prisjećanja nije zgorega pogotovo u svijetu koji ponavlja stoljetnu tradiciju ratovanja na slučaju Rusije i Ukrajine.

Generalni hype oko još jednog ratnog filma, previsoke kritičarke ocjene i masovni online zadah kako se radi o remek djelu je pretjeran. Radi se o korisnom i potrebnom djelu kojem su poruka i vizual najveće prednosti i kvalitete. Uz odlične minimalističke music score interpolacije Volkera Bertlemana atmosfera je antiratna na sličan način kako su to servirali i Spileberg u Vojniku Ryanu i Malik u “Thin Red Lineu” i Tanović u “Ničijom zemlji” i Žbanić u “Aidi,” kao nama bliži i razumljiviji autori.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by all quiet on the western front (@allquietonthewesternfrontmovie)

 Kandidat za Oscara?

Bezumnost, suludost, nepotrebnost riječi su koje bi valjalo podcrtavati iznova i iznova kao zaključak svima s tendencijama naći opravdanja za bilo koje pretenzije ljudi na započinjanje i rješavanje sukoba putem koji nije ljudski i razuman. Od novih ćete i mladih europskih glumačkih faca upamtiti vrlo uvjerljive i autentične izraze lica i izgubljenosti mladih Albrechta Schucha i Felixa Kammerera kao nužnih vodiča kroz pakao koji će biti proživljavan i tri dekade poslije, a tinjati do današnjih vremena.

Dvoipolsatno trajanje epa ne smeta, gledatelju uvučenom u kovitlac i vrtlog brutalnosti direktnih susreta protagonista po rovoviva i paralelnih sjedaljki pregovarača za mirnim, finim, uglancanim generalštapskim stolovima.

PR je odrađen, favoriziranje filma kao Oscarovskog kandidata za najbolji film s neengleskog govornog područja je počelo. Nije bez razloga.

8/10

Pročitajte još...

Kritika filma: BULLET TRAIN (David Leitch) – najzabavniji film godine

Ni trenutaka originalnosti, ali svi dijelovi ubačeni u ovaj rollercoaster profunkcionirali su kao rijetko kada u američkom komercijalnom filmu posljednjih godina. Uz redaljku iznimno raspoloženih glumaca koji su 'Bullet Train', unatoč dvadesetak minuta viška od dvosatnog trajanja, prometnuli u jedan od najzabavnijih filmova ove godine

Kritika filma: CRNI TELEFON (Scott Derrickson): Sve je ostalo na pokušaju

Koketiranje s pedofilijom u ovom je obliku moglo završiti kao ozbiljan pokušaj plašenja i psihološkog trilera s primjesama supernaturalnog. Nažalost, ono što smo dobili na kraju tek je amputacija bilo kakvog uzbudljivog i referentnog bavljenja temom, nauštrb jeftinog pokušaja tenzije misterioznog trilera

Kritika filma: BLONDE (Andrew Dominik): Intrigantna mitologizacija i eksploatiranje famozne plavuše

'Blonde' je vrsta filma spram koje se morate odrediti – nema sredine. Ili ćete ga voljeti ili pljuvati i pokušati omalovažiti, a to je priznat ćete daleko veća kvaliteta nego ga neprimijetiti

Kritika filma: CLERKS 3 (Kevin Smith): Jer Devedesete…su bile godine

Šteta jeftine nostalgije jer zdušno navijaš da te jedan od favorit redatelja razveseli remek djelom, ali onda shvatiš da je to odavna prošlo svršeno vrijeme i da su Smithovi filmovi tek reciklaža internih fora u kojima se bar netko dobro zabavljao

Povezano

Stiže nam peta sezona Netflixove hit serije – You!

Nedavni 2. dio četvrte sezone koja se odvija u Londonu završio je trenutkom punog kruga za Joea koji se, uz bogatu udovicu Kate, vratio u New York gdje je serija započela u prvoj sezoni

5 top filmova o razvodu braka: Kako ljubav umire na filmskom platnu?

Predstavljamo 5 izvrsnih filmova o razvodu braka koji će vas naučiti važne stvari o ljubavi, obitelji, strpljenju i ustrajnosti, uništenju i ljepoti

Hoće li Queen Charlotte biti zaraznija serije od Bridgertona?

Iako zastrašujuću, ekstravagantno odjevenu vladaricu, za koju mnogi vjeruju da je prva britanska crna kraljica, glumi Golda Rosheuvel u Bridgertonu, otkriveno je još u ožujku 2022. da će je India Amarteifio utjeloviti kao tinejdžerica u prequelu

Sky High: The Series – je li hit serija na Netflixu vrijedna gledanja?

Španjolska serija prati Sole, koju glumi Asia Ortega, koja je nedavno postala udovica i samohrana majka, a odlučuje ući u život zločina svog pokojnog supruga kako bi osvetila njegovu smrt i brinula se za njihovog sina

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime