Kritika filma: AVATAR: PUT VODE (James Cameron) – Vizualno savršenstvo najočekivanijeg filma godine

Raskoš drugog Avatara može biti uspoređena samo s prvim i sljedećim dijelom, sve drugo nije ni blizu ovog filmofilskog iskustva. Film koji je totalno obiteljsko iskustvo i put mašte u vremenima kad ljudska rasa u svojem zeitgeistu ne daje prostora nego ponudu bijega u svijet mašte. Gledatelji, uživajte

Ni patetični i prerazvikani nastavak Top Guna: Maverick, niti išta slično ove godine kao nastavak ni original Avatara niste vidjeli. Od 2009. i prvog dijela epskog SF spektakla, zasnivanja nove mitologije i avantura plavih “nadljudi” Na`vi rase, ulaska u čudesni svijet “avatara” i maštu Jamesa Camerona. Redatelja, koji si je nakon avantura s Aliensima i Terminatorom između ostalih, dao zadatkom nakon Georgea Lucasa, Stevena Spielberga ili Petera Jacksona raditi monumentalne larger then life filmove. Tehnički savršene i vizualno frapantne, groundbreaking komade. One kojima pomiče granice viđenog, mogućeg, realnog, iskustvenog, doživljenog. Takav je bio prvi “Avatar”, to je u zadnji zarez i njegov nastavak “Avatar 2: Way Of Water”.

Eksplozija plavog CGI-ja koji je kreirao i potencirao u trosatnom (točnije 192 minute) nastavku još više dolazi do izražaja. Nastavak je apsolutni vizualni masterpiece, blizu savršenstva doveden i kreiran svijet nove rase, revolucionaran u formalnim, tehničkim i izvedbenim aspektima gotovo na jednak način kako je utirao put novim specijalnim efektima s liquid metalima u upgradeanom T2.

Koliko će dugo trajati harmonija?

U ovom slučaju specijalni efekti i vizualije filma su najjača kvaliteta i centralna glavna rola. Plot i dramski razvoj priče idu u logični nastavak i objašnjavanje zaostataka iz prvog dijela kada je ljudska rasa otkrila na mjesecu/planti Pandora i odatle krenula u vječnu dvojbu suživota, zaštite, čuvanja ili pokoravanja.

“Put vode” prati avanture obitelji Sully predvođene herojskim Jakeom, njegovom biološkom i usvojenom djecom, desetak godina nakon događanja u originalu, reciprocitetno se nadovezujući na vremenski gap između produkcije originala i nastavka kao najavljenog centralnog dijela trilogije, obzirom da je “Avatar 3” u produkciji. Jake Sully je prenio svijest i tragove ljudskog u novo avatar tijelo na Pandori gdje živi s obitelji kao predvodnik naroda i rase Na’vija. Da harmonija ne potraje predugo pobrinu se kolonizatori čiji povratak na Pandoru u potrazi za mineralima rezultiraju bijegom Sullyjevih.

Istražujući ostatak planeta u potrazi za saveznicima sreću domoroce Metkayine, čiji je put – “put vode”. S njima  rješavaju pitanje opstanka civilizacije. Likovi kreirani kompjuterski imaju sve karakterne osobine razumljive pripadnicima ljudske rase. Sinkronizacije i glasovne role nisu od presudnog značaja obzirom da im je tjelesnost dovedena do fluidnog savršenstva.