Kritika filma: GLASS ONION: NOŽ U LEĐA: Zabavni detektivski film na tragu Sherlocka Holmesa, Herculesa Poirota i Agathe Christie

U vrijeme hiperambicioznih i nabubanih blockbustera ovakav se pristup pokazao win win kombinacijom čiji uspjeh i status najgledanijeg streaming hita godine nimalo ne začuđuje

Najgledaniji streaming hit prošle godine drugi je nastavak u slijedu mnogobrojnih nadolazećih avantura detektiva gentlemana Benoita Blanca. Sudeći po uspjehu oba dijela, franšiza je rođena. “Glass Onion: Knives Out Mystery/Nož u leđa” logični je nastavak uspješnog lansiranja prvog dijela “Knives Out” koji je klasičnu whodunit detektivsku premisu otkrivanja zločina na bazi twist and turneova među mnoštvom likova odveo u drugu dimenziju neočekivanih ali domišljatom logikom izvedenih dramskih prevrata.

Inteligentno raspisane zagonetke

Od borbe oko nasljedstva antipatičnih likova obitelji starog bogataša do okupljanja dijaboličnih lažova za račun ekscentričnog milijunaša na izoliranom otoku, količina prevrata odvija se gotovo u svakoj sceni, a da pritom ne prolazite kroz prezasićenje ili stroboskopski efekt nemogućnosti praćenja podzapleta. Oba filma počivala su na inteligentno raspisanim zagonetkama rješenja ubojstva, blago karikiranom liku centralnog detektiva i klasičnim motivima stare škole zagonetnih rješenja puzzli oko ubojstva.

Sve što ste naučili prateći zgode Sherlocka Holmesa, Herulesa Poirota, Agathe Christie i sličnih manje eksponiranih crime autora, Johnson je odlično adaptirao u novo ruho raspisivajući a brojne atraktivne uloge i glumci kalibra Eda Nortona, Daniela Craiga (repriza glavne role), Kate Hudson, Janelle Monae, uz živopisni ostatak, samo su doprinijeli revitaliziranju ove vrste filma kao jednog od najuspješnijih godine.

Prije svega ovo je zabavan film

Uz opušten, blago karikiran i zabavan način predstavljanja priče, prepun zgodnih internih pop kulturnih zezancija i citata, vrlo lako prispodobiv alegorijama na ekscentrične tipove poput Elona Muska iz realnog života “Glass Onion” je iznad svega i u prvom redu – zabavan film.

Napravljen po svim receptima praćenja pravila za kvalitetan detektivski film, ni u jednom trenu gotovo dva i pol sata trajanja ne gubi fokus pažnje gledatelja, ali mu niti ne nudi ništa pretjerano više od zabavne i na trenutke vrlo duhovite razbibrige. U vrijeme hiperambicioznih i nabubanih blockbustera ovakav se pristup pokazao win win kombinacijom čiji uspjeh i status najgledanijeg streaming hita godine nimalo ne začuđuje, dapače samo nameće veselje očekivanja što će se i kakav dijapazon karaktera nuditi u trećem i sljedećim nastavcima.

7/10