Jordan Peele je po izbacivanju “Get Out” i oscarovskom recepcijom scenarija intrigantnog rasno miješanog, ali krajem apsolutno prebildanog filma, skrenuo pažnju hollywoodskog mainstreama kao lika potencijalno isplativog na terenu supernaturalnog horora. I upražnjavanja mjesta koje je M. Night Shyamalan godinama pogubio i razvodnio kvalitetom neujednačenim i metaforama nedokučivim naslovima.
Zakucao status uzbudljivog i zaigranog filmaša
Ono što je bilo opraštano Lynchu, njemu zajednica filmofila novog milenija nije bila spremna. Sa sljedećim filmom “Us” Peele je samo zakucao status uzbudljivog i zaigranog filmaša kojem se prostor kombanja horora, trilera, misterija i duhovitosti vrlo simpatično smješka. A novim naslovom “Nope”, kao jedno od očekivanja godine, dobacuje korak dalje u smjeru razvijanja statusa novog i razigranog “horor Spielberga”.
Iako se dio kritike podijelio na ljude koji mu žele priznati veliki stilski odmak, taj se kvantni skok niti vidi niti prepoznaje. Riječ je o još jednom vrlo dramski i dinamično sređenom djelu u smjeru kombiniranja svih elemenata koje je potencijalno rabio spomenuti Shyamalan u “Signsima”.
Filmofilija vrišti iz njegova redateljskog potpisa na način kako Quentin Tarantino zna stvarati svoju Sam Peckinpah atmosferu u “Hateful Eight”, tako se Peele koncentrira na sci fi western kroz prikaz rasne tematike, u tom vidu preotimajući titulu Spikeu Leeu kao glasnogovrnika za rasna pitanja Afroamerikanaca u novom Hollywoodu.
Peele sjajno komunicira i nadopunjuje samog sebe
“Nope” je svojevrsna fantazmagorična alegorija o nedobrodošlici Afroamerikanaca na američkom Zapadu izmaštana kroz dolazak svemiraca u jedan od mikroprerijskih gradića Divljeg zapada. Koliko je ta supernaturalna sila nedobrodošla i kako se nose stanovnici gradića predvođeni sjajnim i zahvalnim Kekeom Palmerom kao Peelovim trademarkom, vidljivo je kroz humorom obavijeni mash up žanrova.
Scenaristički i redateljski Peele sjajno komunicira i nadopunjuje samog sebe, dočim u glumačkoj podjeli ima jednako efektan back up, radeći “Nope” jednim od crnih dijamanata novoga geopolitičkog i rasno korektnog Hollwyooda koji mimo “Crnog pantera” mora ponuditi i žanrovske filmove “crne” tematike na high budget i high marketing načine. Peele tu funkcionira kao (crna) riba u vodi.
U svakom slučaju, daleko od remek djela, ali još dalje od podbačaja nekih od spomenutih mu kolega, Peele s “Nope” uvjerljivo drži ljestvicu jednog od najzanimljivih filmova godine čiji je hype bio više nego opravdan.