Nedjelja, 24 rujna, 2023

Kritika filma: REEF: STALKED (Andrew Traucki): Uništavanje efekta straha ljetnih filmova s morskim psima

Glumačka ostvarenja ne idu dalje od gledljivog, dok je sve drugo na razini osnovne škole i stilskih vježbi ne osobito inventivnih mladih filmaša kojima se želi kroz puno studija i taktika pokušaja promašaja naučiti neke sitnice o filmskoj režiji i dramaturgiji

Shark movies su kao podžanr filma katastrofe, trilera i horora sa životinjama u glavnim rolama nakon senzacije Spielbergovih “Ralja” postali mekom neinventivnim filmašima za štancanje B, C, D, E produkcije do nezamislivih trash razmjera. Svako ljeto nađe se po nekoliko komada predstavnika takve umjetnosti između obrta do zanata kako bi nasmijali ljubitelje i kontraefektom ih lišili straha od morskih dubina prvotno majstorski dirigiralnih i režiranih Spielbergovim remek djelom.



Između tona smeća, uvijek bude i pokoji primjerak podnošljivog ili čak intrigantnog izdanka podžanra koji vrati nadu u maštovito koprcanje s prilično limitiranim konceptom. Tako su australski “Open Water” kao svojevrsni “Blair Witch Project” u moru ili “Reef” kao survival kit predvidljivog zapleta, ali relativno napeto realizirane izvedbe predstavljali one kvalitetne predstavnike žanra.

Glumačka ostvarenja ne idu dalje od gledljivog

U originalnom “Reefu” dva para se otiskuju na jedrenje, ali se nakon problema s brodom nađu na otvorenom moru odakle moraju plivati prema spasu. Na pola puta od jučer do sutra počne ih kružiti golemi veliki bijeli morski pas. Desetak godina nakon originalnih događaja produciran je nastavak istog nazvan “Reef Stalked” u kojem isti redatelj pokušava podsjetiti ionako rijetke ljubitelje originala na žrtve istog. Na mjestu pogibije svoje sestre, četiri djevojke odlaze na avanturu kajacima po divnim plažama pacifičkih otoka. Ne zadugo naći će se na meti morskog psa stalkera koji će im ciljati prema butinama. Ukratko, to je sve od scenarističkog i dramskog zapleta. Na gledatelju je kao i obično jedini zadatak pokušati predvidjeti koja od četiri ljepotice biva gricnuta, a koja preživljava nemilosrdnom predatoru.

Za razliku od mjestimice sjajno režiranog prvog dijela, nastavak je gotovo C produkcijska amaterijada u svakom segmentu, osim montažnih blic dijelova kadrova pokušaja velikog bijelog zagristi u koprcajuće nožice mladih i ljepuškastih damica. Tu se događaju trenuci uvjerljivih par sekundi. Zašto se copy pasteu tog načina rada nije rukovodio pri ostalim scenama ne bi li dobio nešto sličnije “Open Water” ili svom originalu umjesto D verziji ionako očajnog “Shallows” s Blake Lively u glavnoj roli, nije jasno, ali ni važno do samog kraja filma.

Glumačka ostvarenja ne idu dalje od gledljivog, dok je sve drugo na razini osnovne škole i stilskih vježbi ne osobito inventivnih mladih filmaša kojima se želi kroz puno studija i taktika pokušaja promašaja naučiti neke sitnice o filmskoj režiji i dramaturgiji.

Ocjena: 3/10

Pročitajte još...

Kritika filma: ŠESTI AUTOBUS (Eduard Galić) – još jedan promašaj na temu Domovinskog rata

Ponekad je vrlo humano i puno bezbolnije uzeti stare redatelje za ruku i reći im: 'Ok je majstori, ali vrijeme je za mirovinu', nego im davati prostor u obliku dugih metara igranih filmova koji od ideje do realizacije postanu negacijom sebe samih i teme koju obrađuju

Kritika filma: CRNI TELEFON (Scott Derrickson): Sve je ostalo na pokušaju

Koketiranje s pedofilijom u ovom je obliku moglo završiti kao ozbiljan pokušaj plašenja i psihološkog trilera s primjesama supernaturalnog. Nažalost, ono što smo dobili na kraju tek je amputacija bilo kakvog uzbudljivog i referentnog bavljenja temom, nauštrb jeftinog pokušaja tenzije misterioznog trilera

Kritika filma: BULLET TRAIN (David Leitch) – najzabavniji film godine

Ni trenutaka originalnosti, ali svi dijelovi ubačeni u ovaj rollercoaster profunkcionirali su kao rijetko kada u američkom komercijalnom filmu posljednjih godina. Uz redaljku iznimno raspoloženih glumaca koji su 'Bullet Train', unatoč dvadesetak minuta viška od dvosatnog trajanja, prometnuli u jedan od najzabavnijih filmova ove godine

Kritika filma: Gray Man (Russo Brothers) – Najskuplje nikad nije jamstvo za najbolje

Dojam nakon gledanja ovog potrošenog hita jest kako ste ulupali više od dva sata u nešto što je moglo trajati dvostruko kraće, ali ni tada ne bi imalo materijala za barem pristojnu ljetnu razbibrigu u maniri akcijskih video igrica

Povezano

Ako volite seriju ‘Suits’, ovih 5 serija ćete obožavati

Nakon deset godina, serija je i dalje popularna zahvaljujući tome što je dodana na dvije streaming platforme Netflix i Peackock

Kritika filma: Plaćenici 4: Vrijeme je za mirovinu, ‘Plaćenici’ su preplaćeni

U prva tri dijela su imali kakvo takvo šarmantno dramsko opravdanje za ukazanje Stallonea i Scharzeneggera i Brucea Willisa u kadru dočim ovaj posljednji se ponaša otprilike kao i posljednji Indijana Jones u kontekstu svih više ili manje šarmantnih prednika

Najbolji dokumentarni filmovi koje vrijedi pogledati

Prepustite se gledanju ovih inspirativnih priča na velikim ekranima i doživite svijet filma kao nikad prije

Ne Netflix je stigla četvrta sezona serije ‘Sex Education’: Znamo sve detalje!

'Sex Education' stiže sa svojom četvrtom sezonom, a mi otkrivamo što će se događati s našim najdražim likovima

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime