Kritika serije: Bad Surgeon: Love Under the Knife: Patologija zastrašujućih laži i prevara

Dokumentarni serijal 'Bad Surgeon' je koliko dramski intrigantan toliko etički zastrašujući jer real life ovog scenarija nema iza sebe dijaboličnu maštu nihilističkih scenarista

True crime serijali nakon lanjske dominacije “Tinder Swindlera” imaju ovogodišnjeg favorita za titulu najdijaboličnijeg prevaranta iz svijeta poznatih, slavnih i “stručnih”. Netflixova dokumentarna serija “Bad Surgeon” je trodijelna kronika vladavine terora talijanskog kirurga i ljubavnika, istovremeno manipulativnog patološkog lažova i hladnokrvnog dijaboličnog prevaranta Paola Macchiarinija čiji je dominuim rezultirao s nekoliko zabluđenih žena, slomljenim srcima, djecom i sedam mrtvih tijela pacijenata nad kojima je radio pokuse i eksperimentalne operacije na medicinski neetične i neprovjerene načine svjesno žrtvujući tragedije i očaj bolesnika i obitelji.

Nevjerojatan filmski dramski zapis i studija karaktera u trodijelnom je dokumentarcu iz pozicije izlaganja i dramaturgije iznimno korektno i retrospektivno izložena. Kombinacijom istraživačkog novinarstva ljudi iz Švedske i Rusije gdje je bio zaposlen, operirao i radio, ranijeg dokumentarnog filma švedskog autora Bossea Lindquista, iskaza prevarenih tj. zavedenih svjedokinja, kolega i inih žrtava manipulacija dotičnog George Clooney šarmera kirurškog pokrića. Čovjeka koji je radio na medicinskim kartonima Obame, Pape, Clintonovih, bio tajni CIA agent, naravno sve u njegovoj glavi i konfabuliranoj mašti.

Skrivio je sedam smrti pacijenata

Čovjeka koji je vodio paralelne obiteljske živote s jednom Talijankom i jednom Amerikankom od otkrivenih, još nekoliko neotkrivenih prevarenih žena. I konačno, čovjeka koji je direktno ili indirektno skrivio smrt sedam pacijenata uslijed nemara i neetičkog pristupa izvođenju eksperimentalnih operacija na dišnim putevima unutar kojih je pokušavao podvaliti ugrađivanje plastičnih implatanata koji su trebali mijenjati oštećene organe i omogućiti životno ugroženim pacijentima normalan život.

U sedam slučajeva rezultirali njihovom smrću dok je jedinom preživjelom taj implatant morao biti kirurški odstranjen iz tijela. Rezultat je nekoliko oslobađajućih presuda kojom se dotičnog odricalo odgovornosti i krivnjom, ali i konačnom presudom na samo dvije godine zatvora uz mogućnost nastavka rada s medicinskom licencom u određenim zemljama. Slušajući iskaze svjedoka ponavljaju se matrice prevarenih i zabluđenih na privatnom i profesionalnom nivou uslijed kojih im se logika kosila s emocijama pokušavajući odgonetnuti koje su bili break momenti kada je paukova mreža obmane počela postajati nedovoljno solidnom za održavanje.

Strašan je i stav institucija

Jednako strašan dio priče je stav institucija poput glasovite švedske klinike Karolinska Institut koja je pokušala zataškati slučajeve braneći svog liječnika i zaposlenika suprotno nalazima i dokazima koji su upućivali u nemar i svjesno izlaganje bolesnih pacijenata smrtnom ishodu. Od činjenice da na nivou vrhunskih ili bar se smatralo vrhunskih liječnika postoje tolike rupe i mogućnosti ugroze života do osjećaja bespomoćnosti i nemoći te trivijalnosti ljudskih života kada padnu u ruke sociopata ovog oblika, dokumentarni serijal “Bad Surgeon” je koliko dramski intrigantan toliko etički zastrašujući jer real life ovog scenarija nema iza sebe dijaboličnu maštu nihilističkih scenarista. Samo, osmijeh dežurnog šarmera i činjenica da je stvarnost počesto strašnija od mašte.

8/10