Petak, 27 siječnja, 2023

Kritika serije: Copenhagen Cowboy: Sjećanja na najbolje dane jugoslavensko balkanske mafije i filmskog undergrounda

Svaka epizoda funkcionira kao solidan vodič kroz ljubitelje marginalaca i ljudi s društvenih rubova koji centralna mjesta mogu dobiti tek u krimi serijalima ovog tipa kada će vizualnom estetikom pokušati nadomjestiti njihovu životnu nefilmičnost i iskonsku neprivlačnost

Šestodijelna neo noir kriminalistička TV serija iz svijeta danskog podzemlja dug duguje sjećanju na balkanske i eks jugoslavenske mafijaške korijene. Novi Netflixov dramski EU hit je tvrdo kuhana krimi saga, najbliže nalik onom što je redatelj obrađivao već u Pusheru (svom prvom filmskom uspjehu). Kako spaja trenutno najvrućeg europskog glumca Zlatka Burića (dobitnika Felixa za glavnu mušku ulogu u Oslundovom Trokutu tuge) kao naše gore lišća i jednog od svojih omiljenih glumaca, tu se niska poveznica ne zaustavlja. Glavna glumica Angela Bundalović je također ovih prostora korijen.

Depresivni i slični emotivni kolapsi



Serijal je dobrim dijelom realiziran na pitkom srpsko hrvatskom jeziku kao osnovnom jeziku sporazumijevanja, dramski se oslanjajući na isti teren balkanske mafije ukorijenjene u danskom podzemlju od prostitucije preko raznih varijanta bajanja i čarobiranja prodajom magle. Mlada Miu dolazi kao osobna pratnja ostarjelom madam Rosellom koja želi zatrudniti, jer je prati glas da svojom prisutnošću donosi sreću. Od glasina do otkrivanja posve drugačijih supernaturalnih svojstava Ren se pomirenjem estetskih kategorija Kusturice do Noea pokušava i uspijeva estetski referentno inkorporirati u polusvijet likova o kojima radije gledate krimi serije nego ih srećete u realnom životu.

Interesantna je percepcija ljudi s ovih prostora u njegovim vizurama kao bizarnih, ambicija i života lišenih krijumčara, dilera, kurvi i sličnih karakternih olupina čiji je primitivizam uvijek na marginama depresije i sličnih emotivnih kolapsa te vizija njihovih svjetova bez tračka svjetla i nade. Male underground apokalipse od privatnih do supkulturnih svemira grade se kroz svih šest epizoda krimi serijala na centralno europski način. Ne postoji lik s kojima ćete nalaziti puno zajedničkih točaka već više punktova razdvajanja, dočim se u vizualnom smislu ne odmiče u prostora nečeg dosad neviđenog, no svaka epizoda funkcionira kao solidan vodič kroz ljubitelje marginalaca i ljudi s društvenih rubova koji centralna mjesta mogu dobiti tek u krimi serijalima ovog tipa kada će vizualnom estetikom pokušati nadomjestiti njihovu životnu nefilmičnost i iskonsku neprivlačnost.

7/10

Pročitajte još...

Kritika serije: METROPOLITANCI (prve epizode): Stereotipi naši dramski, urbani i svagdašnji

U prime timeu HTV-a bi bilo zgodno za promjenu vidjeti nešto što neće 'iskusnom' trećem dobu izgledati kao fora, nego bar probati kopirati nešto modernije i tuđe kad je već problem skucati neku stvarnu autohtonu autentiku i identitet. Ili takvo što ne postoji i bude pogubljeno u 21. stoljeću?

Kritika serije: SINS OF OUR MOTHER (Sky Borgman): Što bizarnije, okrutnije, monstruoznije – to bolje

Tkogod kupi i pristane na vjerovanje kako će 2020. godine uslijediti drugi Kristov dolazak i potencijalni kraj svijeta, a vlastitu djecu zbog nove religije percipira kao zombije koje treba likvidirati sa zemlje, mentalna institucija je najmanje kamo se usmjerava. No, društvo fascinirano ubojstvima pokolonit će joj dodatne pažnje dokumentiranjem tog i sličnih slučajeva

Kritika serije: Harry & Meghan: Sapuničarska podvala kraljevskih odmetnika i Instagram celebova

Ispovjedni karakter njih kao para niti u jednom trenu ne daje dojam realnog, već ih umjesto ljudi od krvi i mesa doživljavate kao Kardashiane 2, željne druge vrste pažnje dok koriste moment površnosti gledatelja i potražnje za trivijom ovog tipa

Kritika serije: WHITE LOTUS/Sezona 2 (Mike White): Duhovita i cinična new age sapunica

Autorski umor se ne osjeća, premda nije riječ o nečem senzacionalistički originalnom već doista umješnim prilagođavanjem koncepta već mnogo puta viđenih serijala koji su pokušali raslojiti ljudsku bezbrižnost i slatke male svakodnevne anomalije

Povezano

TOP 10 najboljih filmova nenominiranih za Oscara

Ovdje smo probrali deset izvrsnih naslova koji su morali naći mjesta među nominacijama u nekoliko oscarovski bitnih kategorija ako su već dobili tek po jednu u sporednim kategorijama

Aidan ili Franklyn: Koga će ljubiti Carrie u novoj sezoni And Just Like That?

Aidan Shaw neće biti jedini muškarac koji se natječe za Carrienu naklonost. Iako se čini da će se Aidan zapravo vratiti kao potencijalni ljubavnik Carrie Bradshaw. Prve fotografije sa seta pokazale su kako Carrie izgleda prisno sa svojim producentom podcasta, Franklynom

Objavljene su nominacije za Oscara – ovo su naša predviđanja za pobjedu

Prolistali smo sve nominacije i pokušali optimalno i kvalitativno najboljim ocijeniti ponudu te prokomentirati izgledne dobitnike prema dosad pokazanim konzervativnim konvencijama glasača Akademije.

Kritika filma: OPERATION FORTUNE: PREVARA STOLJEĆA (Guy Ritchie): Zabavan i kad ne izgleda tako

'Operation Fortune' izgleda apsolutno isto i ovaj puta sterilno reciklirajući pravila žanra, ali ga spašava galerija Ritchiejevih omiljenih glumaca (zabavne pojave Hugh Granta, autopiloti Jasona Stathama) ili zaboravljeni asovi (Josh Harnett) ili nove nade i vruća imena (Aubrey Plaza)

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime