Petak, 27 siječnja, 2023

Kritika serije: Harry & Meghan: Sapuničarska podvala kraljevskih odmetnika i Instagram celebova

Ispovjedni karakter njih kao para niti u jednom trenu ne daje dojam realnog, već ih umjesto ljudi od krvi i mesa doživljavate kao Kardashiane 2, željne druge vrste pažnje dok koriste moment površnosti gledatelja i potražnje za trivijom ovog tipa

Potražnja za britanskom kraljevskom obitelji i potreba od dinastijskih klanova s tamo nečijih brit pop nasljedničkih dvora raditi globalnu sapunjaru i trakavicu ide u red Arthur Clarkovih “svjetskih čuda”. Ako još od smrti princeze Diane, preko nedavne smrti Bete Druge, mimo ljudskog sažaljenja, prestanete biti licemjerni i dozvolite si izreći “koga boli briga” za britansku kraljevsku obitelj, svakako niste ciljana publika novog netfliksovskog hit dokumentarnog serijala. Niti oni koji od likova odnosnog dokumentarnog serijala ne vide više, no mišje karaktere čija se zanimljivost dokida u riđoj kosi, a odmetnička i vagabundo rebelijanska osnova pada pri prvom znaku “normalnosti” ovog ili Oprah Winfrey tipa.

Naime, ekskluziva s britanskih kraljevskih dvora i života “outlawa” odreklih krune, princa Harryja i gle čuda, glumice Meghan Markle, nije nikakva ekskluziva. Niti je must see dokudrama koju ne biste mogli zamisliti s interesantnim plotom i karakternim likovima kojima se na možete načuditi. Jok, riječ je o odlično produciranom kolažu trivija o jednoj poluafroameričkoj glumici koja je zbarila britanskog princa preko Instagrama i koja je od glumice postala kraljevna bez da se žvalila sa žabom (štuc, pogledajte Harryja još jednom). Sve drugo je PR. Prvi dio od tri jednosatne epizode i drugi dio od još toliko seciranje je njihovih priča i pokušaj dekliniranja jedne ljubavi koja pobjeđuje sve kraljevske zamke. Ah, kako poetično, romantično, uvjerljivo i bezvremenski, gotovo shakespearijanski.

Koja li je tajna zdrave kose Meghan Markle?

O interesantnosti dotičnih sve je već hotimice ili nehotice ovim terenima blisko rekla u jednom jedinom stihu Konstrakta alias Ana Đurić u regionalnom eurovizijskom smashu “In Corpore Sano”. Koja li je tajna zdrave kose Meghan Markle? Duboka hidtratacija ili to što pije puno vode? Što nije baš omiljena u krugovima bliskih joj ljudi i što se ne zna hoće li do 2035. pisati o njoj kao potencijalnoj ludari koja je stajala glave simpatične žabe, ups, princa Harryja koji je i prije pedesetih od riđih uspio posjediti. Ili će nju stići zla kletva Diane pa završiti svoj mladi život pri izlazu iz nekog tunela.

Tu se, na žalost, dokida sav interesni potencijal voajerskog moda gledatelja za Dukea i Dutchess of Sussex kao što ih tituliraju producenti serije. Sve što vam žele podvaliti kao stvarnim snimkama njihovih sumnji, suza, lomova, odluka, izbora, detaljno su režirane i propuštene snimke kroz filtre par stotina slojeva PR mašinerije, a “težina” njihova života na visokim potpeticama i izlaska iz “prokletstva” Krune tek je udica za naivne.

A post shared by The Duke and Duchess of Sussex (@sussexroyal)

Harry & Meghan, zapravo Meghan & Harry je priča o njoj i njegovoj podršci nego obratno, lijepo je kadrirana dokusapunica, snimljena precizno pazeći na formu i beauty shotove više nego sadržaj priče i zapravo potpuno uklapanje u tabloidizaciju i trivijalizaciju njihove krute odmetničke sudbe. Ispovjedni karakter njih kao para niti u jednom trenu ne daje dojam realnog, već ih umjesto ljudi od krvi i mesa doživljavate kao Kardashiane 2, željne druge vrste pažnje dok koriste moment površnosti gledatelja i potražnje za trivijom ovog tipa. Dokumentarac koji izgleda kao pseudonemarni photo session dvoje i stylish priprema za jedno piarizirano briefanje one druge strane kraljevske medalje. Koja, ako bolje pogledate, blješti jednako tupim i lažnim sjajem.

5/10

Kritika serije: SINS OF OUR MOTHER (Sky Borgman): Što bizarnije, okrutnije, monstruoznije – to bolje

Tkogod kupi i pristane na vjerovanje kako će 2020. godine uslijediti drugi Kristov dolazak i potencijalni kraj svijeta, a vlastitu djecu zbog nove religije percipira kao zombije koje treba likvidirati sa zemlje, mentalna institucija je najmanje kamo se usmjerava. No, društvo fascinirano ubojstvima pokolonit će joj dodatne pažnje dokumentiranjem tog i sličnih slučajeva

Kritika serije: METROPOLITANCI (prve epizode): Stereotipi naši dramski, urbani i svagdašnji

U prime timeu HTV-a bi bilo zgodno za promjenu vidjeti nešto što neće 'iskusnom' trećem dobu izgledati kao fora, nego bar probati kopirati nešto modernije i tuđe kad je već problem skucati neku stvarnu autohtonu autentiku i identitet. Ili takvo što ne postoji i bude pogubljeno u 21. stoljeću?

Kritika TV serije: Wednesday – Zabavni stilizirani spin off gothic i komičnog horora Obitelji Adams

Prema prvim rezultatima gledanosti mjereno po satima provedenim pred TV ekranom, Netflix nekoliko dana po premijeri proglašava "Wednesday' novi hit serijal i skidanje 'Stranger Thingsa' i 'Squid Gamea' s trona najgledanije TV serije svih vremena. Nije bez razloga

Kritika TV serije: Čovjek protiv pčele: Iritantna borba R. Atkinsona s već viđenim humorom

Serijal je moguće doživjeti zabavnim isključivo u većem društvu ljubitelja Atkinsonova hotimičnog humora koji ako umiru od smijeha zbog njegova stupidizma zaraznim smijehom mogu proširiti feelgood moment na ostale gledatelje neimpresionirane ponuđenim. Sve drugo je unaprijed izgubljena bitka