Ponedjeljak, 23 rujna, 2024

Kritika serije by Anđelo Jurkas: Presumed Innocent: Zločin, sumnja i kazna u napetom sudskom trileru bez nevinih

Scenarij vješto balansira između proceduralnih elemenata pravne drame i osobnih drama glavnih likova, stvarajući napetu narativnu strukturu koja drži gledatelje angažiranima od početka do kraja svake epizode

Netflix je možda najbrojniji i najproduktivniji svjetski vodeći streaming servis i producent TV/web sadržaja što se brojki tiče, ali im kvalitet oscilira prilagođavanjem projekata ne pretjerano zahvalnoj publici koja je često bliža američkim kabelskim TV pratiteljima nego ljudima željnim referentnih autorskih potpisa.

Populizam nosi sa sobom često teško odrediv nivo i vaganje onoga što valja i onoga što nosi brojke, čitaj sponzore. Ali to je briga svakog korporativnog ili indie medija. Kako TV i vizualnog tako i informativno zabavnog.

Zato se nadopunjuju konkurenti poput HBO varijacija ili pak Apple TV + koji svako toliko ponude daleko sadržajnije i intrigantnije filmova, dokumentarce ili TV serijale.

Jake Gyllenhaal izvanredan u interpretaciji pravničke drame

‘Presumed Innocent’ kriminalistički je TV serijal i pravnička drama na Apple TV+ upravo takvog tipa, adaptacija novele Scotta Turowa s odličnim Jakeom Gyllenhaalom u glavnoj ulozi. Premisa je ekranizirana i razrađena novela Scotta Turowa o odvjetniku/tužitelju koji bude osumnjičen za ubojstvo kolegice ljubavnice. Nju nađu mrtvu, njegovi tragovi posvuda, alibi nema, motiv postoji, on tvrdi da nije, ali dojučerašnji kolege iz tvrtke ga počinju gledati sa sumnjom. Pretpostavka krivice kaže da je svatko nevin dok se ne dokaže suprotno.

Serijal prati odvjetnika/tužitelja koji se nađe u središtu istrage nakon što bude osumnjičen za ubojstvo svoje kolegice i ljubavnice koja je bila trudna s njim. Zasad emitirane prve dvije epizode serijala obećavaju intrigantnu i kompleksnu priču, a kako smo imali prilike pogledati svih osam epizoda dugom kritičarsko novinarskih press linkova, preskočit ćemo plot twist i spoiler momente s naglaskom samo da sve što je publike vidjela u prve dvije epizode napetošću i intenzitetom ne jenjava kako serijal odmiče. Dapače.

Glumačka postava je sjajna no cast nosi Jake Gyllenhaal u ulozi osumnjičenog tužitelja, donoseći intenzitet liku suočenom s osobnom i profesionalnom krizom. Njegova izvedba naglašava emocionalnu složenost lika, balansirajući između krivnje, očaja i borbe za pravdu, ali i činjenice da se radi o nevjernom mužu koji je pao na testu očuvanja svoje divne obitelji (supruga i dvoje tinejdžera) uslijed strastvene afere s kolegicom s posla. Gyllenhaal uspijeva prenijeti unutarnju borbu svog lika, čineći ga uvjerljivim i empatičnim čak i u trenucima kada njegove odluke djeluju upitno.

Mračna priča bez nevinih

Serijal je produkcijski postavljen od strane iskusnjaka na terenu pravničkih pitanja Davida E. Kelleya (Ally McBeal, Boston Legal, Boston Public, Big Little Lies, Chicago Hope, Doogie Howser, …), u režiji talentiranih imena potpuno konceptualno podređenih priči, vizualno je usmjeren korištenju mračnih tonova i napete atmosfere kako bi prenio osjećaj intrige i opasnosti. Režija i tempo prve dvije epizode postavljaju temelje za kompleksnu priču pažljivo gradeći tenziju i uvodeći gledatelje u složeni svijet pravnih bitki, osobnih izdaja i moralnih dilema, ali je ključno da serijal održava intenzitet do samog kraja.