Subota, 7 rujna, 2024

Kritika serije: Depp v. Heard: Hollywoodski slučaj stoljeća- nema žrtvi i nema nevinih

Slučaj platinaste plavuše i tetoviranog 'pirata' na žalost samo je pečatirao kako masovnu publiku, bez ikakvih osjećaja za mjeru i samokritiku, zanima daleko više forma od sadržaja

“Slučaj stoljeća” s dvije tužbe/kontratužbe bivših hollywoodskih ljubavnika – prelijepe post Marilyn blondinke i nikad dovoljno prosperitetne glumice Amber Heard i kultnog “bad boya” Johnnya Deppa – glumačke zvijezde pomirenja očajnosti Keanu Reevesa i genijalnosti Brada Pitta, početkom je prošle godine na nekoliko mjeseci zabavljao svekoliku javnosti. Zbog prava na javnost i dozvole sutkinje bivstva kamera tokom cijelog slučaja njihovo je prljavo rublje (potencijalna verbalna i fizička zlostavljanja, uvrede, sranja jedno drugom po životima) postalo “javnim dobrom”.

Trljanje rukama za prve linije fronte pulp i žutilo publike.

Kako je do suđenja?

Sve što su voajeri bez života željeli doznati iz prve ruke o scenama ispod WC školjke života poznatih i slavnih bilo im je u formi sudskog slučaja servirano iz prve ruke. Pitch je slijedeći: prvo je Heard u Washington postu objavila kolumnu 2018., u kojoj je neimenujući, ali jasno aludirajući na osobu optužila partnera za maltretiranje. U jeku #metoo pokreta Johnny Depp je nakon njegova glazbenog i botox prijatelja, Marilyna Mansona, bio laka meta. On se osjetio duboko moralno i profesionalno povrijeđenim optužbama do mjere da mu je “bitch” uništila karijeru do te mjere da je digao tužbu od 50 milijuna $ odštete zbog laži i objeda. Protuodgovor je bio tužba koju je podigla Heard na 100 milijuna $ zbog zlostavljanja.

Pop Cooltura: Tom Cruise je novi dečko Amber Heard, a Johnny Depp spašava jazavce

Serija o samom suđenju

Oko te se faktografije vrti trodijelni doku serijal koji u tri epizode (“Truth On Trial”, “Breaking The Internet”, “The Viral Verdict”) retrospektivnim postupkom secira cijelu stvar. Slučaj je prikazan iz trećih perspektiva i kamera iz sudnice, bez aktualnih svjedočenja i učešća samih aktera, pokušavajući nepristrano sagledati sve činjenice od kojih neke bacaju potpuno novo svjetlo na “nevinost” i žrtve bivših ljubavnika. Točnije otkriva kako nema niti nevinih niti žrtvi usprkos kakvoj takvoj presudi porote uslijed ogromnog utjecaja socijalnih mreža i pritiska te javnog mišljenja formiranog od strane horde Depp fanica i Heard hatera.

S kreatorske strane posao je odrađen po svim netfliksovskim pravilima. Vizualno je moderan, montažno dinamičan, u razlaganju jasan i zanimljiv. Ostaje samo gorak okus oko samog sadržaja, kako je takva prljavština mogla uz bijegove s britanskih kraljevskih dvora Harryja & Meghan predstavljati top of the pops interneta publike 21. stoljeća. Internet je guranje noseva u tuđe intime samo pogurnuo samo u drugu krajnost.

Slučaj platinaste plavuše i tetoviranog “pirata” na žalost samo je pečatirao kako masovnu publiku, bez ikakvih osjećaja za mjeru i samokritiku, zanima daleko više forma od sadržaja. Prljavi veš koji gledaju s dovoljne distance da im direktno ne prijetnji smradom, kad već ne bi uzeli sapune i počistili vlastite tone istog. S tom razlikom da oni nisu, poznati, bogati, sexy i slavni. Ah, kakva šteta.

7/10